رئیس بهزیستی رفسنجان عنوان کرد:

وقوع ۳۰ مورد کودک‌آزاری در رفسنجان

  • شناسه خبر: 43095
وقوع ۳۰ مورد کودک‌آزاری در رفسنجان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ مورد کودک‌آزاری در رفسنجان رخ داده که بهزیستی به آن ورود کرده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ مورد کودک‌آزاری در رفسنجان رخ داده که بهزیستی به آن ورود کرده است.

به گزارش “روراستی” محمود حیدری به مناسبت هفته کودک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کودکان نقش اساسی در آینده ممکلت و شکل‌گیری جامعه دارند و باید به کودکان اهمیت دهیم سازمان بهزیستی خود را متولی بحث تربیت و آموزش کودکان می‌داند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان بیان داشت: ظرفیت‌های ذهنی، شناختی و رفتاری و ظرفیت‌های فراوانی که خداوند در نوزادان نهاده این ظرفیت‌ها باید به وسیله ابزارها و ارگان‌هایی رهبری و فعال شوند.

حیدری ادامه داد: برای به فعلیت درآمدن ظرفیت‌ها و برآورده‌شدن نیازهای کودکان محیط خیلی مؤثر است آموزش باید به جا و مناسب باشد اگر برای کودک تا چهار سالگی استعداد و موقعیت حرف زدن فراهم نشود از زبان‌آموزی دور می‌شود و شالوده نقش‌آفرینی افراد، در زمان کودکی پایه‌ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه سیر تکاملی انسان با بهزیستی مرتبط است و بهزیستی همه‌اش فقرزدایی نیست، عنوان کرد: در رفسنجان در مجموعه بهزیستی ۴۵ مهدکودک داریم که ۲۴ مهد شهری و ۲۱ مهد روستایی است که خدمات آموزشی به بچه‌ها ارائه می‌دهند.

حیدری خاطرنشان کرد: نیازی که بهزیستی برای کودکان می‌بیند این است که کودکان باید حمایت‌های ویژه شوند و سرمایه ویژه‌ای برایشان در نظر گرفته شود چراکه برکت زندگی و سرمایه‌های آینده جامعه هستند.

وی ابراز داشت: کودکان حقوق زیادی دارند تبعیض بین کودکان جایز نیست همه کودکان حق رشد در تمام زمینه‌ها دارند و کودکان حق دارند آزادانه عقاید و نظرات خود را ابراز کنند و عقایدشان باید پذیرفته شود و در اصلاح آن کمک باشیم.

حیدری در ادامه به بحث کودک‌آزاری اشاره کرد و هر نوع آزاری به کودک تا سن ۱۸ سالگی را در زمینه فکری، جنسی، جسمی و… کودک‌آزاری عنوان کرد.

وی اضافه کرد: امسال تقریبا نزدیک به ۳۰ مورد کودک‌آزاری داشتیم که البته بعضا خیلی حاد نبوده اما دستور قضایی داشتیم و مداخله کردیم.

حیدری به بحث کودکان کار هم ورود کرد و تصریح کرد: خیلی از این کودکان کار در رفسنجان که می‌بینیم ایرانی نیستند و از اتباع هستند که در فرهنگ‌شان این موضوع گنجانده شده که از کودکی باید کار کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌جا برای بچه آرام‌تر از کانون خانواده نیست، گفت: هیچ چیز جای محبت و مهر پدر و مادر را نمی‌گیرد باید تلاش کنیم آسیب‌ها کم شود، کودک‌آزاری، همسرآزاری، سرقت‌ها و…زاییده آسیب‌ها هستند باید ریشه‌یابی کنیم و با این مشکلات و آسیب‌ها مقابله کنیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: طرح کودکان کار را مرکز مهرانه قلب سفید با مجوز سازمان بهزیستی کشور راه‌اندازی کرده و در رفسنجان هم فعالیت دارد این مرکز به پیگیری بحث کودکان کار پرداخته و آنها را شناسایی می‌کند.

برچسب ها:
بهزیستی رفسنجان کودک کودک آزاری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :