معاون علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد:

منفی بودن آزمایش ۸ بیمار مشکوک به آنفلوآنزا در رفسنجان

  • شناسه خبر: 43098
منفی بودن آزمایش ۸ بیمار مشکوک به آنفلوآنزا در رفسنجان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: از ابتدای امسال هشت مورد بیمار مشکوک به آنفلوآنزا در رفسنجان بستری شدند که نتیجه آزمایش آن‌ها منفی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: از ابتدای امسال هشت مورد بیمار مشکوک به آنفلوآنزا در رفسنجان بستری شدند که نتیجه آزمایش آن‌ها منفی بوده است.

به گزارش “روراستی” احمد جمالی‌زاده با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۶۳ نفر مشکوک به بیماری آنفلوانزا در بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) رفسنجان بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد چهار نفر مشکوک به آنفلوآنزا و یک نفر نیز که نتیجه آزمایش وی مثبت شد جان خود را از دست دادند و در مجموع پنج نفر فوتی به علت ابتلا به آنفلوآنزا در شهرستان داشتیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با بیان اینکه چهار نفری که مشکوک به آنفلوآنزا بودند قبل از انجام آزمایش جان خود را از دست دادند، ادامه داد: از ابتدای امسال نیز هشت مورد بیمار مشکوک به آنفلوآنزا در رفسنجان بستری شدند که نتیجه آزمایش آن‌ها منفی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه واکسن آنفلوانزا باید حتماً از داروخانه‌ها تهیه شود و دقت شود که روی جعبه تاریخ ۲۰۱۸-۲۰۱۹ ذکر شده باشد، افزود: واکسن تا چند دقیقه قبل از تزریق نباید در دمای اتاق نگهداری شود و قبل از تزریق نیز باید تکان داده شود.

جمالی‌زاده خاطرنشان کرد: زنان باردار، افراد بالای ۶۵ سال، بیماران مزمن قلبی به جز بیمارانی که دچار پرفشاری خون هستند، مبتلایان به بیماری‌های ریوی، مبتلایان به دیابت، بیماری‌های خونی، مزمن کلیوی، کبدی، ضایعات نخاعی و قطع نخاعی باید واکسن را حتماً تزریق کنند.

وی با بیان اینکه آنفلوآنزا یک عفونت تنفسی مسری و شایع است که در اثر یک ویروس ایجاد می‌شود، عنوان کرد: مدت زمان شروع علائم از زمان وارد شدن ویروس به بدن ۲۴ تا ۴۸ ساعت است.

جمالی‌زاده از جمله علایم آنفلوآنزا به بدن درد و کوفتکی، آبریزش بینی، بی‌اشتهایی، تب بالا، سردرد و سرفه اشاره و ابراز کرد: استراحت کافی، نوشیدن مایعات، تغذیه مناسب به مبتلایان به آنفلوآنزا توصیه می شود.

وی با بیان اینکه آنفلوآنزا نیاز به درمان آنتی بیوتیکی ندارد و درمان خودسرانه در این بیماری ممکن است مدت بیماری را طولانی تر کند، تأکید کرد: رعایت نکات ایمنی در افراد بالای ۶۰ سال و زیر پنج سال، افراد دارای بیماری مزمن مانند دیابت، بیماریهای ریوی، نارسایی کلیه، افراد HIV مثبت، مبتلایان به سرطان و افراد تحت شیمی درمانی یا دریافت کنندگان داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی و فراد دریافت کننده پیوند اعضاء اهمیت بیشتری دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان همچنین به روش‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا اشاره و عنوان کرد: شستن مرتب دست‌ها، پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ، خودداری از مالیدن و تماس دستان آلوده به چشم‌ها، بینی و دهان پوشاندن بینی و دهان خود با دستمال هنگام عطسه یا سرفه در پیشگیری از آنفلوآنزا مؤثر هستند.

برچسب ها:
آزمایش آنفلوآنزا رفسنجان منفی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :