در دانشگاه ولیعصر رفسنجان انجام شد

اجرای سازه حامی وزنه‌برداری برای نخستین‌بار در دنیا

  • شناسه خبر: 43106
اجرای سازه حامی وزنه‌برداری برای نخستین‌بار در دنیا

طرح و ایده سازه حامی وزنه‌برداری برای نخستین‌‌بار در دنیا در مرکز رشد دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان اجرا شده است.

طرح و ایده سازه حامی وزنه‌برداری برای نخستین‌‌بار در دنیا در مرکز رشد دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان اجرا شده است.

به گزارش “روراستی” همایش از ایده تا تا کسب و کار در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار شد.

میردهقان معاون پژوهشی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در این همایش اظهار داشت: در معاونت پژوهشی مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه فعال است که در این مرکز رشد برنامه‌هایی که داریم آموزش مفاهیم اصلی کارآفرینی، شناسایی دانشجویان مستعد و راهنمایی و مشاوره‌ آن‌ها و در نهایت که منجر به محصول و دانشی شود، می‌تواند در مراکز رشد معاونت پژوهشی شرکت و کار خود را آغاز و از حمایت‌های مالی و برنامه‌های حمایتی ما برخوردار شوند.

وی بیان داشت: همه کارها باید به نوعی منجر شود که دانشجویان را در کنار تحصیل هدایت و راهنمایی کنیم تا به مهارتی دست پیدا کنند که با استفاده از آن مهارت بعد از فارغ‌التحصیلی زمینه کار را برای خود فراهم کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان تصریح کرد: اگر دانشجویی طرح کارآفرینی داشته باشد می‌توانیم در سطح دانشگاه حمایت مالی داشته باشیم که اگر آزمون و خطایی می‌خواهند، داشته باشند فرصت را داشته و مدل کسب و کار مناسبی هم داشته باشند.

حسین کاظمی مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه ولیعصر(عج) هم اظهار کرد: در مرکز رشد برنامه منسجمی داریم که بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه ولیعصر(عج) و مراکز رشد همه دانشگاه‌ها متداول است و تلاش می‌شود طی برنامه منظم افراد ناآشنا به کارآفرینی را به افراد علاقمند به کارآفرینی و افراد ایده‌پرداز تبدیل شوند و در مرکز رشد حضور پیدا کرده و کارشان را توسعه و ایده‌شان به کسب و کار تبدیل شود.

دانشگاه ولیعصر(عج) ۴۵ شرکت و هسته فناور دارد

وی ادامه داد: در برنامه استارت‌آپ ویکند که بهمن ماه سال قبل برگزار شد، ۳۳ شرکت و هسته فناور داشتیم و طی این مدت، تعداد شرکت‌ها و هسته فناور به ۴۵ شرکت رسیده و هشت شرکت در نوبت پذیرش هستند و در نیم سال، یک شرکت دانش‌بنیان به پنج شرکت دانش‌بنیان تبدیل شده است.

کاظمی عنوان کرد: همچنین چهار طرح را به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تسهیلات به بانک‌ها معرفی کردیم که شاید به دلیل تحولات نرخ ارز با پیش‌بینی خود مغایرت داشته باشد و نتوانند طرح‌شان را اجرایی کنند.

وی یادآور شد: سه نمایشگاه از دستاوردهای شرکت‌ها برگزار کردیم که افراد علاقه‌مند شوند و موفقیت‌های شرکت‌های مرکز رشد را باور کنند چراکه قدم اول علاقه‌مندی به موضوع کارآفرینی و سپس ایده‌پردازی است.

کاظمی با بیان اینکه یک مورد استندآپ ویکند پسته هم سال گذشته برگزار کردیم، افزود: امسال هم برنامه منسجمی داریم، ۱۰۰ درصد فضای فیزیکی مرکز رشد توسط شرکت‌ها اشغال شده و قرار است معاونت توسعه دانشگاه حمایت کند و فضای بیشتری در اختیار مرکز رشد قرار دهد که بتوانیم شرکت‌های یشتری پذیرش کنیم.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها بیشتر بحث‌شان توانمندسازی و آموزش و مشاوره است و زمانی که به ایده خوب می‌رسند سرمایه‌گذارانی هستند که از این ایده حمایت کنند.

وی اذعان کرد: برای طرح‌های مرکز رشد زمانی که تسهیلاتی از دولت می‌گیریم انحرافی در تسهیلات وجود ندارد و زیر پوشش مرکز رشد تمام این تسهیلات صرف طرح فناورانه‌شان شده و به کسب و کار تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به همایش امروز گفت: علاقه‌مندی افراد به کارآفرینی و باور کارآفرینی است که از مؤسسی که با سرمایه کم شروع کرد و در دوره محدود توانست به موفقیت برسد دعوت شده تا تجارب خود را با افراد در میان می‌گذارد.

طراحی و اجرای سازه حامی وزنه‌برداری برای اولین‌بار در دنیا

محمد علی‌یوسفی طراح سازه حامی وزنه‌برداری هم در حاشیه این همایش اظهار داشت: این سازه برای جلوگیری از آسیب وزنه‌برداران به هنگام سقوط وزنه طراحی شده همچنین این سازه در وزنه‌برداری معمول پرس سینه به عنوان دستگاه اسکورت در بدنسازی استفاده شود.

وی با بیان اینکه سازه حامی وزنه‌برداری برای وزنه‌برداری معمولی به صورت دستی و برای وزنه‌برداری معلولان و بدنسازی به دو صورت نیمه‌هوشمند و دستی کنترل می‌شود، افزود: سازه می‌تواند از آسیب‌های جبزان‌ناپذیر در وزنه‌برداری جلوگیری کند.

علی‌یوسفی خاطرنشان کرد: این طرح توسط پژوهشکده علمی ورزشی تأیید شده و ثبت اختراع هم شده است، ایده از خودم بوده طراحی و ساخت توسط یک تیم سه نفره از بچه‌های رفسنجان است که با حمایت مرکز رشد دانشگاه ولیعصر(عج) موفق شدم ایده‌ام را به ثمر برسانم برای اولین بار در دنیا این ایده و طرح، طراحی و اجرا می‌شود.

علی‌یوسفی بیان کرد: تمام قطعات وسیله از صفر تا ۱۰۰ داخلی است مطمئنا با رونمایی و معرفی این سازه استقبال خوبی از آن صورت می‌گیرد.

برچسب ها:
حامی وزنه برداری دانشگاه ولیعصر رفسنجان سازه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :