معاون علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد:

بهره مندی ۳۹ هزار دانش آموز رفسنجانی ازطرح وارنیش فلوراید+تصاویر

  • شناسه خبر: 43125
بهره مندی ۳۹ هزار دانش آموز رفسنجانی ازطرح وارنیش فلوراید+تصاویر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در طرح وارنیش فلوراید ۳۹ هزار دانش آموز مقطع دبستان و پایه هفتم زیر پوشش قرار میگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در طرح وارنیش فلوراید ۳۹ هزار دانش آموز رفسنجان و انار در مقطع دبستان و پایه هفتم زیر پوشش قرار می گیرند.
به گزارش “روراستی” احمد جمالی زاده پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح طرح وارنیش فلوراید دانش آموزان مقطع دبستان و پایه هفتم در سالن شهدای دانش آموز آموزش و پرورش اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که در طرح تحول سلامت روی آن تأکید شده بهداشت دهان و دندان است که در سالهای گذشته آنطور که باید روی این بحث کار نشده و شاید هزینه ای هم برای آن صرف نشده است عمده هزینه هایی که مردم برای کارهای دندانپزشکی می پرداختند از جیب بود و دولت و بیمه ها هم پوشش چندانی نمی دادند.
وی بیان داشت: به برکت طرح تحول سلامت که حدود ۵ سال است اجرایی شده امروز شاهد ثمرات آن هستیم که یکی از این ثمرات طرح وارنیش تراپی است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه امسال چهارمین سال اجرای فلورایدتراپی است، افزود: هر سال دو مرتبه این طرح اجرا می شود که الان مرحله اول است و پس از پایان مرحله اول به فاصله یک ماه مرحله دوم آن اجرا می شود.
جمالی زاده عنوان کرد: در قالب طرح وارنیش فلوراید سال گذشته ۳۹ هزار دانش آموز زیرپوشش قرار گرفتند با اجرای این طرح در آینده کودکان و نوجوانان کمتر مشکلات بیماری دهان و دندان خواهند داشت.
وی با بیان اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: با پیشگیری از هزینه هایی که بعدها برای درمان باید صرف شود جلو
گیری می شود.
جمالی زاده در ادامه به راه اندازی مجتمع دندانپزشکی در شهر رفسنجان و فعال کردن کلینیک های دندانپزشکی اشاره کرد و افزود: در این مراکز با تعرفه های پایین خدمات دندانپزشکی صورت می گیرد.
جمالی زاده اذعان داشت: سلامت دهان و دندان از بیماری های گوارشی و بعضا سردردها جلگیری می کند.

برچسب ها:
دانش آموز رفسنجان طرح وانرنیش
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :