رئیس استاندارد رفسنجان عنوان کرد:

صدور ۴۶۶ گواهینامه صادراتی پسته در رفسنجان

  • شناسه خبر: 43139
صدور ۴۶۶ گواهینامه صادراتی پسته در رفسنجان

رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی شهرستان رفسنجان گفت: در نیمه اول امسال تعداد ۴۶۶ محموله صادراتی از شهرستان رفسنجان با وزن ۶۷۱۸۹۴۴ کیلوگرم(۶۷۱۸ تن و ۹۴۴ کیلوگرم) پس از بازرسی و نمونه برداری توسط شرکت های خصوصی از طرف این اداره تاییدیه انطباق دریافت کرده است.

رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی شهرستان رفسنجان گفت: در نیمه اول امسال تعداد ۴۶۶ محموله صادراتی از شهرستان رفسنجان با وزن ۶۷۱۸۹۴۴ کیلوگرم(۶۷۱۸ تن و ۹۴۴ کیلوگرم) پس از بازرسی و نمونه برداری توسط شرکت های خصوصی از طرف این اداره تاییدیه انطباق دریافت کرده است.
به گزارش “روراستی” ناهید سربازپور اظهار داشت: در نیمه اول امسال تعداد ۴۶۶ محموله صادراتی از شهرستان رفسنجان با وزن ۶۷۱۸۹۴۴ کیلوگرم(۶۷۱۸ تن و ۹۴۴ کیلوگرم) پس از بازرسی و نمونه برداری توسط شرکت های خصوصی از طرف این اداره تاییدیه انطباق دریافت کرده است.
وی با اشاره به اینکه در این مدت تعداد ۱۵۱ مورد نمونه جهت آزمون تولیدات واحدهای شهرستان های رفسنجان، انار و شهربابک اخذ و به آزمایشگاه های همکار سراسر استان و کشور ارسال شد، تصریح کرد: در بازه زمانی مذکور، تعداد ۱۹۶ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری زیر پوشش این اداره در شهرستان های رفسنجان، انار و شهربابک انجام شده و تعداد ۵۳۸ نمونه جهت آزمون به آزمایشگاه های همکار شهرستان در جهت صدور گواهی انطباق صادراتی کد زده و ارسال شده است.
سربازپور ادامه داد: در ۶ ماهه ابتدای سال، عملیات بازرسی، نمونه برداری و آموزش مسؤولان کنترل کیفیت منجر به ۷ مورد صدور و ۷ مورد تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری شد و تعداد ۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد جهت کالای مشمول استاندارد اجباری از این شهرستان مورد بررسی و طرح در کمیته علائم برای صدور پروانه جدید ارسال شد.
وی خاطرنشان کرد: در راستای آموزش و تایید صلاحیت مسؤولان کنترل کیفیت تعداد ۹ نفر به مدت ۸۰۱ نفر ساعت آموزش دیده که منجر به ۶ مورد صدور و ۳ مورد تمدید گواهی تایید صلاحیت مسؤولان کنترل کیفیت شد و تعداد ۶ جلسه تایید صلاحیت مسؤولان کنترل کیفیت برگزار شده است.
سربازپور در ادامه با بیان اینکه در شش ماهه ابتدای سال ۹۷ تعداد ۱۵ مورد بازدید ادواری از آزمایشگاه های همکار شهرستان های رفسنجان و شهربابک انجام گرفته گفت: نتیجه آن به ۲ مورد صدور و ۵ مورد تمدید گواهی تایید صلاحیت آزمایشگاه های همکار بوده است.
وی همچنین توضیح داد: این اداره در ۶ ماه اول امسال تعداد ۳ دوره آموزشی برون سازمانی برای ۳۱۵ نفر از جمله «استاندارد سازی مراحل تولید نان» برای نانوایان و «نحوه نگارش استاندارد ملی» و «فرآیند تدوین استاندارد ملی» در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان برگزار کرده است.
رئیس اداره استاندارد رفسنجان اظهار کرد: در شش ماه ابتدای امسال دو پیشنهاد تدوین استاندارد در زمینه صنایع دستی استان کرمان پذیرفته شده است.
وی اضافه کرد: تعداد ۲۲ مورد باسکول های ثابت وسایل نقلیه چرخدار جاده ای و یک مورد جایگاه CNG با همکاری بخش خصوصی در شهرستان های انار، شهربابک و رفسنجان مورد ارزیابی و صحت عملکرد قرار گرفته است.
سربازپور از تعداد ۵ مورد شکایات مردمی در خصوص طلا و جواهرآلات، لاستیک خودرو، دیگ بخار، باسکول و نیمکت مدرسه یاد کرد و افزود: به هر ۵ مورد در شش ماهه نخست سال جاری رسیدگی شده است.
سربازپور بیان کرد: صدور تعداد ۲۶ مورد تذکر و ۹ مورد اخطار به واحدهای مختلف در شش ماهه نخست امسال، تعداد ۲۳ مورد اطلاع رسانی استاندارد از جمله آمار صادرات به فرمانداری، صدا و سیما و هفته نامه های محلی از دیگر عملکرد این اداره بوده است.
وی تأکید کرد: از تجهیزات بازی و شهربازی شهرستان بازرسی بعمل آمد و کلیه تجهیزات و وسایل بازی مشمول استاندارد اجباری در پارک ها و زمین های بازی شهرستان به تعداد ۱۲۶ مورد شناسایی و به شهرداری معرفی و سپس انجام مراحل اداری صدور تاییدیه از جمله آموزش مسئولین فنی و پیگیری بازرسی توسط شرکت های مجاز انجام پذیرفت.

برچسب ها:
استاندارد پسته رفسنجان صادرات
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :