رئیس منابع طبیعی رفسنجان:

۳ طرح اقتصاد مقاومتی در منابع طبیعی رفسنجان اجرا می شود

  • شناسه خبر: 43201
۳ طرح اقتصاد مقاومتی در منابع طبیعی رفسنجان اجرا می شود

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان از اجرای سه طرح اقتصاد مقاومتی در حوزه منابع‌ طبیعی این شهرستان طی سال جاری خبر داد.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان از اجرای سه طرح اقتصاد مقاومتی در حوزه منابع‌ طبیعی این شهرستان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش “روراستی” مسعود حیدری‌پور امروز در نشست خبری با موضوع اجرای طرح توانمندسازی جوامع محلی با ابزار تسهیل‌گری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری اظهار داشت: عرصه‌های منابع‌طبیعی نعمت و موهبت‌های الهی و متعلق به همگان است و مردم باید در حفظ و احیای آن‌ها تلاش کنند و کسی حق ندارد تخریب کند نه باغ و بوستان، نه جنگل، نه مرتع و دشت و نه کویر و همگان باید از آن بهره ببرند.

وی بیان داشت: موضوع آبخیزداری اهمیت زیادی دارد، ۲۰۰ میلیون دلار معادل ۲۵۰ میلیارد ریال به کار آبخیزداری کشور اختصاص یافته که سهم شهرستان رفسنجان ۱۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال است.

رئیس اداره منابع ‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان  رفسنجان ادامه داد: در این راستا سه طرح اقتصاد مقاومتی در حوزه عرصه منابع‌طبیعی در حال اجرا است که شامل احداث بند تراکمی در رودخانه ده سیاهانِ سرچشمه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، احداث تشتک‌های کوچک آبگیر با اعتبار ۵۶۰ میلیون ریال و احداث بندگاویون در رودخانه دئفه با اعتباری بالغ بر ۱٫۵ میلیارد ریال است.

حیدری‌پور تصریح کرد: طرح‌های ذکرشده اخیراً شروع شده و تا پایان دی ماه امسال اجرایی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال در حوزه منابع‌ طبیعی شهرستان در راستای احداث گورآب‌ها در زمینه مهار آب‌ها و نزولات آسمانی، کشت تاغ، حفظ دشت، و … صرف شد.

حیدری‌پور عنوان کرد: مساحت شهرستان رفسنجان ۸۳۰ هزار هکتار است که ۸۰ درصد آن را عرصه‌های منابع‌طبیعی تشکیل می‌دهند و در حوزه آبخیزداری فعالیت‌هایی اعم از جنگل‌کاری، مرتع‌داری، بیابان‌زدایی، حفظ و احیای پوشش گیاهی و … انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رودخانه‌های سفید، گیودری، شور، دئفه و احمدآباد از مهمترین رودخانه‌های شهرستان به شمار می‌روند، افزود: از سال ۷۰ تاکنون در رفسنجان ۲۳۶ بندخاکی، سیمانی، خشک‌چین با حجم ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری ایجاد شده است.

حیدری پور اضافه کرد: در هر بارندگی به میزان ۲۶ میلیون متر مکعب با این بندها از فرسایش ۱۰ میلیون متر مکعب خاک جلوگیری به عمل می‌آید.

برچسب ها:
اقتصاد مقاومتی رفسنجان طرح منابع طبیعی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :