عصر سه شنبه برگزار شد

گزارش تور رسانه ای شهرداری رفسنجان+تصاویر

  • شناسه خبر: 43295
گزارش تور رسانه ای شهرداری رفسنجان+تصاویر

تور رسانه ای شهرداری به منظور بازدید از پروژه های سطح شهر برگزار شد.

تور رسانه ای شهرداری به منظور بازدید از پروژه های سطح شهر برگزار شد.

به گزارش “روراستی” در تور رسانه ای شهرداری چندتن از معاونان و کارشناسان دفاتر فنی و اصحاب رسانه حضور داشتند.

ترمیم آسفالت خیابان مصطفی خمینی(ره) نخستین پروژه ای بود که مورد بازدید قرار گرفت. معاون فنی و عمرانی شهرداری رفسنجان درباره پروژه آسفالت خیابان مصطفی خمینی گفت: این پروژه به مساحت ۲۵هزار  مترمربع در دو لاین رفت و برگشت انجام شده و جدول گذاری رفوژ وسط بوده که هر دو طرف عوض شده است.

محمدعارف پوراسدالهی افزود: مجموعاً ۴ هزار متر رفت و برگشت جدول گذاری انجام شده و پیاده رو سازی هر دو طرف خیابان در حال انجام است و با عرض ۴ متر این کار در حال انجام است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری رفسنجان در بازدید از روند احداث پارک معراج اظهار داشت: پارک معراج حدود ۱۲هزار مترمربع مساحت دارد که از این تعداد ۸هزار مترمربع سنگفرش و حدود ۹هزار مترمربع جدولگذاری و حدود ۷هزار مترمربع فضای سبز دارد که این پروژه با هزینه ۶۵۰ میلیون تومان از اواسط مرداد ماه آغاز شده و تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد. بخشی از پروژه فضای بازی، ست ورزشی و محوطه پیاده روی دارد که جمعیت خیابان معراج و اطراف آن را پوشش می دهد.

مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان در بازدید از پروژه پارک معراج گفت: در بودجه امسال ساخت ۲۲ پارک در دستور کار شهرداری قرار دارد که سعی بر این است که این پارکها در جاهایی که کمبود فضای سبز و پارک احساس می شود احداث شوند.

محمد ابوطالبی افزود: در فضای سبز دو برنامه را داریم که یکی استفاده از گونه های کم آب و سازگار و دیگری استفاده از گونه های دائمی به جای گلهای فصلی می باشد.

وی از برنامه شهرداری رفسنجان برای احداث ۲۲ پارک در شهر رفسنجان در سال جاری خبر داد و گفت: برای مثال شهرک جهاد، شهرک یادگار امام، کریم آباد، اسماعیل آباد، خیابان قیام، مدرس شمالی، دکتر حسابی و خیابان معراج از جمله مکانهایی است که این پارکها در آن احداث می شوند

ابوطالبی ادامه داد: حدود ۳۰ درصد از آبیاری پارکهای شهر با آب شرب انجام می شود و در طرحی که در حال انجام داریم در کل شهر مخازنی احداث خواهد شد که طبق فازبندی که انجام می شود در سال جاری ۳ مخزن احداث شده و آب غیر شرب به فضای سبز منتقل شود.

وی توضیح داد: انتظار داریم ظرف یکی دو سال آینده به طور ۱۰۰ درصد از آب شرب در فضای سبز شهری رفسنجان استفاده نشود.

مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان همچنین اظهار کرد: در حال حاضر ۵۲ پارک در شهر رفسنجان وجود دارد و مساحت کل فضای سبز شهری رفسنجان ۳۰۰ هکتار می باشد.

ابوطالبی با بیان اینکه هم اکنون سرانه فضای سبز در شهر رفسنجان ۱۸٫۳۹ است، خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن پارک جنگلی ۳۰۰ هکتاری در حاشیه جاده یزد، سرانه فضای سبز شهر به بالای ۲۵ متر خواهد رسید.

احداث پارکهای محله ای در رفسنجان

خیابان موقوفه حاج باقر سومین پروژه مورد بازدید بود. مدیرعامل سازمان عمران شهرداری رفسنجان در این خصوص گفت: خیابان موقوفه حاج باقر به متراژ ۷هزار مترمربع آسفالت شده و راستگرد میدان دولت نیز با متراژ یک هزار و ۴۰۰ مترمربع آسفالت و بهره برداری رسید.

مدیر دفتر اجرایی معاونت فنی عمرانی شهرداری رفسنجان در بازدید اصحاب رسانه از پارک محله ای شهید ابولی اظهار کرد: در حوزه معاونت فنی و عمرانی تصمیم بر احداث یکسری پارکهای محله ای گرفته شد که مردم محله بتوانند از آن استفاده کنند.

امین حسینی افزود: پارک محله ای شهید ابولی یک هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت دارد که یک هزار و ۳۰۰ مترمربع آن را سنگفرش و مابقی را فضای سبز تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: حدود ۱۵۰ متر در این پارک جدولگذاری و حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای احداث آن هزینه شده است که در حال اتمام عملیات عمرانی آن هستیم و بزودی به بهره برداری می رسد.

احداث بزرگراه قدس در رفسنجان

یکی دیگر از پروژه های مورد بازدید بزرگراه قدس بود. معاون فنی و عمرانی شهرداری رفسنجان در این بازدید گفت: کار تملک زمینهای در مسیر بزرگراه قدس در رفسنجان آغاز شده است چرا که در مسیر بزرگراه قدس یکسری املاک وجود دارد که باید خریداری شوند.

پوراسدالهی افزود: بزرگراه قدس از میدان شهید امینی آغاز و به بلوار شهید کشاورزی ختم می شود که کار تملک زمینهای آن آغاز شده است.

وی بیان کرد: در مسیر بزرگراه قدس یکسری املاک وجود دارد که باید خریداری شوند لذا اطلاع رسانی کردیم تا اهالی محله برای فروش املاک خود در این مسیر با ما همکاری کنند.

مدیر دفتر اجرایی معاونت فنی عمرانی شهرداری رفسنجان در بازدید خبرنگاران از روند عملیات جدولگذاری بلوار شهید کشاورزی توضیح داد: عملیات جدولگذاری و رفوژ وسط خیابان شهید کشاورزی به طول یک هزار و ۵۰۰ متر انجام شده و عملیات جدولگذاری لاین شرقی آن نیز به طول ۷۵۰ متر در حال انجام می باشد و پیاده رو سازی آن نیز بلافاصله انجام می شود.

حسینی بیان کرد: حدود ۷۰ کامیون خاک در این بلوار تخلیه شد و حدود ۷۴۰ متر برای انتقال آب از چاه به این بلوار لوله گذاری شده که بزودی کار فضای سبز این بلوار نیز انجام می شود

وی تصریح کرد: در خیابان مصلا حدود ۱۷هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت انجام شده و حدود ۷هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری و خاکریزی انجام شده است و یک هزار کامیون خاک باطله از این خیابان خارج گردیده است.

حسینی افزود: ۳هزار متر جدولگذاری در خیابان مصلا انجام و مسیر دوچرخه سواری نیز در این خیابان پیش بینی شده و عملیات آسفالت این خیابان با هزینه ۷۵۰ میلیون تومان صورت گرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری رفسنجان در بازدید از عملیات پیاده رو سازی خیابان شهید مطهری گفت: بهسازی پیاده روهای خیابانهای اصلی که تردد زیادی در آنها وجود دارد را در دستور کار داریم که خیابان مطهری با توجه به وضعیت نامناسب پیاده روهای آن و اینکه ورودی شهر است از جمله آنها است.

پوراسدالهی ادامه داد: در بودجه امسال، پیاده روسازی دو طرف خیابان مطهری تا چهارراه ژاندارمری ادامه می یابد که این پروژه به مساحت ۱۶هزار مترمربع با هزینه ۸۵۰ میلیون تومان در حال انجام است و بهسازی پیاده رو خیابان مطهری از چهارراه ژاندارمری به بعد در سال آینده صورت خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: پیاده روسازی خیابان شهید بهشتی، خیابان معلم، خیابان شهید وجدانی، خیابان چمران، خیابان تختی و بخشی از خیابان امام خمینی(ره) نیز هم اکنون در حال انجام می باشد.

احداث گذرگاه فرهنگی در بلوار امام علی(ع) رفسنجان

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری رفسنجان نیز در بازدید از پروژه احداث گذرگاه فرهنگی در بلوار امام علی(ع)، اظهار کرد: گذرگاه فرهنگی بلوار امام علی(ع) با مساحت بالغ بر ۸هزار مترمربع در حال احداث است که به عنوان یک مجموعه فرهنگی دیده شده است.

نوید شریفی افزود: در گذرگاه فرهنگی بلوار امام علی(ع) یکسری فرهنگسرا، آمفی تئاترهای روباز پیش بینی شده است و پیمانکاران آن کار را شروع کرده و عملیات جدول گذاری آن از سمت میدان محمد رسول الله در حال انجام است که پیش بینی می شود این پروژه ظرف ۸ ماه به اتمام برسد.

وی بیان کرد: ۷۱ کوچه در شهر در حال آسفالت است و شهرداری با حداقل قیمت و ۳۰ درصد همیاری مردم و مابقی آورده شهرداری، آماده آسفالت کوچه ها است و پیش بینی می کنیم تا پایان سال حدود یک میلیون مترمربع آسفالت در خیابانها و کوچه های رفسنجان انجام شود.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری رفسنجان همچنین در خصوص آسفالت و جدولگذاری بلوار کوثر توضیح داد: حدود ۸۵ درصد انجام عملیات جدولگذاری بلوار کوثر به طول ۳هزار و ۳۰۰ متر توسط معاونت عمرانی به اتمام رسیده و ۹هزار متر آسفالت آن به اتمام رسیده و ادامه بلوار نیز تا پایان سال به پایان می رسد. ضمن آنکه کاشت درخت و عملیات اجرای فضای سبز بلوار کوثر نیز در حال انجام است.

شریفی با اشاره به اینکه در ابتدای امسال آسفالت خیابان مطهری به متراژ ۴۰ هزار مترمربع جمع آوری و با آسفالت جدید روکش شد، گفت: آسفالت باند دوم بلوار پسته با توجه به دسترسی به شهرکهای غرب رفسنجان و کلینیک سلامت و سایت دانشگاه به متراژ ۱۶ هزار مترمربع انجام شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته عملیات عمرانی در شهرک مهر به پایان رسید و امسال نیز ورودی این شهرک به متراژ ۵هزار مترمربع آسفالت شد. همچنین ورودی شهرک شهرداری با متراژ ۳۰۰۰ مترمربع بزودی آسفالت خواهد شد.

۲۵۰۰ سگ ولگرد در رفسنجان جمع آوری شد

مختاری هم در حاشیه تور رسانه ای بازدید از پروژه های شهرداری رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۱۹ تیر ماه امسال مناقصه خدمات شهری و رفت و روب شهر انجام شد که تفاوتی که با قراردادهای قبلی داشت این بود که پیمانکار را موظف به استفاده از ماشین های زباله روبسته کردیم و برنامه رفت و روب شهری را نظم خاصی بخشیدیم.

محمد مختاری افزود: در بخش خدمات شهری افزایش نیرو داشتیم و در نتیجه جاهایی که قبلاً به هیچ وجه کارگر نبوده مانند شهرکها، الان کارگر به صورت ثابت مستقر شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای کمک به ایجاد اشتغال، کارگران افغانی را با وجود اینکه هزینه های بیشتری به شهرداری تحمیل می شد حذف کردیم تا برای همشهریان خودمان اشتغال ایجاد کنیم که در این راستا ۱۷۰ نیرو جایگزین شد.

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح جمع آوری سگ های ولگرد در شهر رفسنجان، گفت: طرح زنده گیری، عقیم سازی، سالم سازی، واکسیانسیون و رهاسازی سگهای ولگرد در رفسنجان در حال اجرا است که پیشرو در استان است.

مختاری با بیان اینکه محلی را در کیلومتر ۱۷ جاده کرمان برای نگهداری سگهای ولگرد تجهیز کردیم که قسمتهای مختلفی دارد، خاطرنشان کرد: سگها پس از جمع آوری اگر بیماری صعب العلاج داشته باشند با مرگ آرام معدوم می شوند و در صورتی که امکان بهبود داشته باشند دارو داده می شود و پس از تشکیل پرونده، واکسیناسیون آن انجام و سپس در میدان زباله رهاسازی می شوند که در این راستا تاکنون حدود یک هزار قلاده سگ ولگرد رهاسازی و ۲هزار و ۵۰۰ قلاده از سطح شهر جمع آوری شده اند.

وی ابراز داشت: زاد و ولد سگها زیاد است به طوری که یک سگ ماده از زمان تولد بعد از ۶ ماه بالغ می شود و دوران بارداری آن دو ماه است و پس از هشت ماه ۶ تا ۷ توله بدنیا می آورد.

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان بیان کرد: بخشداری مرکزی و روستاهای حومه باید در این زمینه همکاری کنند و نیاز به همکاری در این خصوص داریم و این طرح باید همزمان در روستاهای حومه نیز انجام شود تا نتیجه بخش باشد.

مختاری در ادامه همچنین در خصوص رنگ آمیزی جداول و تیرهای برق و اجرای خطوط عابر پیاده در رفسنجان نیز گفت: از ۱۵ شهریور امسال تاکنون ۳۶ هزار متر رنگ آمیزی جدول، ۲۰ هزار متر خط کشی محور و ۱۲۰۰ متر خط کشی عابر پیاده در رفسنجان انجام شده و بیش از ۲هزار تیر برق در شهر از ابتدای شروع به کار شهرداری دوره جدید رنگ آمیزی شده است.

جمع آوری۸۵۰ تابلوی فرسوده در شهر رفسنجان

مدیر واحد ترافیک شهرداری رفسنجان نیز در این بازدید گفت: یکی دو ماه پس از استقرار شهردار جدید رفسنجان، معاونت حمل و نقل و ترافیک در شهرداری ایجاد شد.

مرتضی صالحی افزود: در شش ماه اول امسال ۸۵۰ تابلوی فرسوده و خراب از سطح شهر رفسنجان جمع آوری و ۶۵۰ تابلوی جدید در شهر نصب شده است.

مدیر واحد ترافیک شهرداری رفسنجان با بیان اینکه یکسری تابلوها کمبود داشتیم که خریداری شده و تا هفته آینده در شهر نصب می شود، یادآور شد: در خصوص کمبود پارکینگ در سطح شهر نیز گزارشی به شورای شهر ارسال کردیم که در حال برنامه ریزی در این خصوص نیز هستیم.

صالحی اضافه کرد: قراردادی نیز برای تابلوهای راهنمای مسیر در شهر منعقد کردیم که از روز چهارشنبه هفته جاری کار شناسایی و نصب تابلوهای راهنمای مسیر در شهر آغاز می شود که قرار است تا انتهای آذر ماه این پروژه به اتمام برسد.

مسئول دفتر فنی سازمان عمران شهرداری رفسنجان نیز در این بازدید گفت: ظرف دو ماه گذشته نزدیک به ۲۰ هزار مترمربع از مسیر زیرگذر خلیج فارس عملیات آسفالت آن انجام و مسیر لاین شرقی آن باز شده است.

علی جعفریان افزود: مسیر لاین غربی نیز به متراژ ۲هزار مترمربع آسفالت انجام شده و مسیرهای ورودی آن نیز ظرف یک ماه آینده انجام شده و باز خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای کل این پروژه حدود ۶ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: مسیر انحرافی بالای زیرگذر خلیج فارس نیز آماده جدول گذاری است.

نصب المان های خاطره انگیز در رفسنجان

مسئول واحد زیباسازی شهرداری رفسنجان نیز از نصب المان های خاطره انگیز در رفسنجان سخن به میان آورد و گفت: المان های خاطره انگیز برای افراد دهه ۶۰ و ۷۰ در بوستان معلم رفسنجان نصب شده است.

مجتبی میرزمانی افزود: پیشنهادی درباره نصب المان های خاطره انگیز برای افراد دهه ۶۰ و ۷۰ داده شد که چند المان دوبعدی از کتابهای درسی آن زمان در بوستانها نصب شود که در این راستا المان «تصمیم کبری»، «فیل و گنجشک» و «زاغ و روباه» در بوستان معلم نصب شدند و یک المان دیگر نیز تا یک ماه آینده در بوستان معلم نصب می شوند.

وی در بازدید اصحاب رسانه از بهسازی آبنمای پل فجر اظهار داشت: آبنمای پل دفجر در حال بهسازی است و در این راستا بهسازی چند میدان شهری مانند علی ابن ابیطالب، میدان پسته و … در دستور کار است، همچنین نورپردازی میدان ابراهیم، انقلاب نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در قالب طرح معرفی شهر در قالب کارهای گرافیکی، طرحی بالغ بر ۶۰۰ مترمربع در میدان امام خمینی و ورودی شهر اجرا شده که به مدت یک ماه ترسیم آن طول کشید.

میرزمانی ادامه داد: این طرح در بلوار آیت الله هاشمی رفسنجانی، بوستان آزادگان به طول بالغ بر ۴۲۰ مترمربع و تقاطع امام خمینی و پاسداران نیز انجام شده است.

مسئول واحد زیباسازی شهرداری رفسنجان از دیوارنگاری با طراحی های سنتی در سطح شهر نیز خبر داد و یادآور شد:

وی همچنین از بهسازی و تعویض وسایل بازیهای کودکان برای ایمن سازی آنها نیز خبر داد و در بازدید از رفوژ خیابان امام خمینی(ره)، گفت: در وسط این رفوژ المان های نورانی طراحی کردیم که با توجه به اینکه این خیابان، خیابان تاریخی محسوب می شود از گره چینی سنتی ایده گرفتیم.

برچسب ها:
بازدید توررسانه ای رفسنجان شهرداری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :