رئیس بیمه سلامت رفسنجان عنوان کرد:

۳۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت همگانی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 43301
۳۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت همگانی در رفسنجان

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان رفسنجان گفت: ۳۰ هزار نفر دفترچه بیمه سلامت همگانی در رفسنجان دریافت کردند.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان رفسنجان گفت: ۳۰ هزار نفر دفترچه بیمه سلامت همگانی در رفسنجان دریافت کردند.

محسن بیجامی امروز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار “روراستی” با اشاره به اینکه هفته بیمه سلامت از ۲۷ مهر تا ۳ آبان است، اظهار داشت: شعار امسال این هفته « توانمندسازی و ترویج فرهنگ عمومی، سازمان الکترونیک و هوشمندسازی، سطح بندی نظام ارجاع، پوشش بیمه همگانی و حفاظت مالی از بیمه شدگان، حقوق شهروندی و مشتری مداری، تجمیع منابع و خرید راهبردی و مشارکت های اجتماعی و شرکای کاری» است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیمه خدمات درمانی شهرستان رفسنجان ۱۵۰ هزار نفر را زیر پوشش خود دارد، افزود: این تعداد در قالب صندوق های بیمه کارکنان دولت، صندوق بیمه شدگان روستایی، صندوق سایر اقشار شامل خانواده شهدا، ایثارگران، مددجویان بهزیستی، روحانیان و طلاب و برخی دانشجویان و صندوق بیمه ایرانیان که مشارکتی هستند.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان رفسنجان ادامه داد: افرادی که زیر پوشش بیمه ایرانیان هستند سالانه ۲۶۲ هر تومان می پردازند افرادی که زیر پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی هستند بیمه آن ها رایگان است و چنانچه فردی بخواهد جدیدا زیرپوشش این بیمه قرار گیرد باید از صندوق بیمه ایرانیان استفاده کند.

۷ هزار نفر از اتباع زیرپوشش بیمه هستند

وی بیان داشت: صندوق بیمه اتباع خارجی که دارای کارت معتبر و کارت آمایش هستند در قالب خدمات بیمه است و حدود ۷ هزار نفر زیر پوشش هستند که در بخش دولتی می توانند خدمات بگیرند.

بیجامی با اشاره به اینکه در رفسنجان ۳۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت همگانی هستند، یادآور شد: قبلا سطح دسترسی ارباب رجوع فقط اداره بیمه بود الان در سطح شهر دفتر پیشخوان شهید رجایی واقع در خیابان شریعتی هم خدمات تعویض، صدور و…را ارائه می دهد همچنین دفاتر آی سی تی در کشکوئیه، بیاض، انار، فردوسیه، اسماعیل آباد و بهرمان این خدمات ر ا ارائه می دهند.

وی عنوان کرد: در سال حدود ۸۰ هزار عملیات صدور، تعویض و تمدید در دفاتر ما انجام می شود.

رئیس بیمه سلامت رفسنجان با بیان اینکه سال ۹۶ بالغ بر ۷۵۰ هزار بار مراجعه بیمه شدگان ما به مراکز درمانی خصوصی و دولتی انجام شده، گفت: سال گذشته بیش از ۴۵ میلیارد تومان بابت خدمات درمانی پول به مؤسسات درمانی دولتی و خصوصی پرداخت کردیم.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو به طرح حذف دفترچه بیمه از اول امسال خبر داد و تصریح کرد: از اول آبان طرح نسخه الکترونیکی در مطب ها اجرایی شده است و در این راستا روز گذشته جلسه توجیهی با پزشکان برگزار شد در این طرح  ضمن اینکه صرفه جویی در کاغذ را داریم پزشک هم راحت تر خواهد بود.

بیجامی خاطرنشان کرد: امسال طرح نظام ارجاع الکترونیکی نیز اجرایی شده و از طریق سیستم سطح بندی کد ارجاع به کلینیک ها ارسال می شود.

وی در پایان متذکر : مردم حق دارند از بهترین خدمات بهره مند شوند و ما باید حداکثر رضایت مردم را جلب کنیم.

 

برچسب ها:
ایرانیان بیمه رفسنجان سلامت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :