خادم موکب اهل بیت عنوان کرد:

اسکان ۴ هزار زائر اربعین توسط موکب خیمه‌گاه رفسنجان

  • شناسه خبر: 43311
اسکان ۴ هزار زائر اربعین توسط موکب خیمه‌گاه رفسنجان

موکب خیمه‌گاه اهل ‌بیت(ع) رفسنجان در نجف و کربلا ظرفیت اسکان حدود ۴ هزار زائر پیاده‌روی اربعین را دارد و این امر در نجف اشرف محقق شده است.

موکب خیمه‌گاه اهل ‌بیت(ع) رفسنجان در نجف و کربلا ظرفیت اسکان حدود ۴ هزار زائر پیاده‌روی اربعین را دارد و این امر در نجف اشرف محقق شده است.

به گزارش “روراستی” موکب خیمه‌گاه اهل‌بیت(ع) رفسنجان از روز ۲۷ مهر ماه مصادف با ۹ ماه صفر آغاز به کار کرد و امکانات فراهم شد تا پذیرش زائر را شروع کند و روزهای اول یک هزار تا یک‌هزار و ۲۰۰ نفر را پذیرایی کرده و تاکنون به حدوده ۴ هزار نفر اسکان داده است.

رضا حسینی خادم موکب خیمه‌گاه اهل ‌بیت(ع) رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به فعالیت ۲۰ نفر خادم در نجف اشرف و دو روحانی برای نماز جماعت اظهار داشت: نگهبانی برای حفاظت و امنیت محل اسکان هم از جمله کارهایی بوده که به آن اهتمام زیادی ورزیدیم و در مجموع ۱۲۰ نفر در موکب اسکان در نجف و کربلا خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر اسکان پذیرایی با چای و آب هم توسط خدام موکب انجام می‌شود و آب از حدود یک کیلومتر با گاری تأمین و یخ همراه آب شرب برای زائران تهیه می‌شود چون موکب در صحن برپا شده، تردد خودرو ممنوع بوده و با دست و گاری مایحتاج موکب حمل می‌شود.

حسینی تصریح کرد: امسال عمود ۱۰۹۷ جنب موکب امام علی(ع) نوق رفسنجان اسکان زدیم و در بازدید جانشین ستاد عتبات استان کرمان و مسؤول ستاد اربعین قرار شد سال آینده با یک هزار متر زمین دیگر توان و تشکیلات بیشتری داشته باشیم و از هم اکنون کارمان را برای سال آینده هم شروع کردیم تا با خدام عراقی کارها را انجام دهیم و بالای ۲ الی ۳ هزار نفر را اسکان دهیم.

این خادم امام حسین(ع) بیان کرد: سال گذشته سه مسیر در کربلا برای اسکان زائران برپا کردیم امسال در صحن عقیله بنی‌هاشم مابین خیمه‌گاه و تل زینبیه اسکان زدیم و در کربلا بیش از ۲ هزار نفر اسکان دادیم.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه داخل صحن قرار گرفتیم برخی محدودیت‌ها داریم، افزود: همچنین شستشوی لباس با لباشسویی از جمله خدمات دیگری است که برای زوار انجام می‌دهیم.

حسینی عنوان کرد: مجموعه ما از لحاظ امنیت خیلی دقیق کار انجام می‌دهد و مسائل امنیتی به خوبی کنترل می‌شود افرادی که بخواهند از اسکان استفاده کنند حتما باید دارای گذرنامه و کارت شناسایی باشند.

وی با اشاره به اینکه همشهری‌های ما در بحث اسکان کمک بیشتری کنند، اضافه کرد: اقلامی مانند پتو و موکت و با توجه به گرمتر شدن هوا وسایل خنک‌کننده لازم است در بحث کربلا پذیرای کل زائران کشور هستیم و هرکس از هر جای ایران مشرف شده باشد، اسکان می‌دهیم.

حسینی عنوان کرد: ۶ موکب رفسنجانی در همایش بزرگ اربعین حضور دارند و به زائران حسینی خدمت می‌کنند و ما همه با هم تعامل داریم و مشکلات همدیگر را برطرف می‌کنیم.

برچسب ها:
اسکان خیمه گاه رفسنجان موکب
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :