خواصّ جامعه، همواره بار سنگينى را بر حكومت تحميل مى ‏كنند

خواصّ جامعه، همواره بار سنگینى را بر حکومت تحمیل مى ‏کنند

  • شناسه خبر: 43314
خواصّ جامعه، همواره بار سنگینى را بر حکومت تحمیل مى ‏کنند

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ.

بسم الله الرحمن الرحیم

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ.

از بنده خدا علی امیر مومنان به مالک بن حارث اشتر نخعی:
دوست داشتنى ‏ترین چیزها در نزد تو، در حق میانه ‏ترین، و در عدل فراگیرترین، و در جلب خشنودى مردم گسترده‏ ترین باشد، که همانا خشم عمومى مردم، خشنودى خواص (نزدیکان) را از بین مى‏ برد، امّا خشم خواص را خشنودى همگان بى‏ أثر مى ‏کند. خواصّ جامعه، همواره بار سنگینى را بر حکومت تحمیل مى ‏کنند


زیرا در روزگار سختى یاریشان کمتر، و در اجراى عدالت از همه ناراضى ‏تر، و در خواسته‏ هایشان پافشارتر، و در عطا و بخشش‏ ها کم سپاس‏تر، و به هنگام منع خواسته‏ ها دیر عذر پذیرتر، و در برابر مشکلات کم استقامت‏تر مى ‏باشند. نامه ۵۳ نهج البلاغه.

اکنون چند وقتی است که در اوضاع نابسامانی به سر می بریم و گوشمان پر شده از گرانی اقلامی که قرار بود طی لیست ارائه شده ای توسط جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان ارزان و یا به عبارتی ثبات قیمیت داشته باشد.
فشارهای اقتصادی از یک طرف کمر سرپرست خانوارهارا خم کرده است و از طرفی بازار را تحت شعاع قرار داده و کسب و کار ها خوابیده و مصرف کنندگان نگاهشان را به سیر نزولی ارز دوخته اند.
مکانیسم بازار یکی از مهمترین عرصه ها برای تداوم هر کشوری به شمار می رود. حال بازار ما همان بازاری که در هشت سال دفاع مقدس از مؤثرترین عوامل پیروزی به شمار میرفت اکنون این چنین وضعی پیدا کرده است. و این شرایط را توده مردم بهتر درک می کنند تا خواص و کسانی که معنای درد را درک نمی کنند.
به راستی تا کی نباید به جوانان این سرزمین اعتماد نکرد؟ آن زمان که ما به دولت تدبیر و امید اعتماد کردیم و رای و سهم خویش را به نام ایشان نوشتیم تا زندگیمان را بهبود ببخشد، اکنون موعد آن نرسیده است که دولت به ما جوانان(نیروی فعال و خلاق) نیز اعتماد کند؟
استعفا و استیضاح وزراء یکی پس از دیگری و تصویب و لغو قرار دادها و پروژه ها که هیچ کدامشان هم به بهبود وضعمان کمکی نمیکند، ما را نگران می کند. نگران از آینده مان که روزی بگویند تمام مشکلات را دهه هفتادی ها درست کرده اند.
#یاداشت

نویسنده: ناصری دانشجوی کارشناسی ارشد نهج البلاغه
🔹🔸🔹
@bdvru

برچسب ها:
اختلاص امیرالمونین خواص رفسنجان روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :