با حضور خانواده شهدا و مسؤولان برگزار شد:

برگزاری هشتمین یادواره «شهدای صنعت مس»+تصاویر

  • شناسه خبر: 43600
برگزاری هشتمین یادواره «شهدای صنعت مس»+تصاویر

هشتمین یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام در شهر سرچشمه رفسنجان برگزار شد.

هشتمین یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام در شهر سرچشمه رفسنجان برگزار شد.

به گزارش “روراستی” با حضور خانواده شهدا و جمعی از مسؤولان استان و شهرستان‌های استان و مسؤولان محلی هشتمین یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام در مجموعه فرهنگی هنری آزادی شهر سرچشمه برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا اظهار داشت: ۲۲۶ هزار و ۶۱ شهید در سطح کشور داریم که خانواده آنها فرزندان شهدا را با بهترین تربیت پرورش دادند و خون شهدای خود را پاس داشتند و شهدایی با ۸ و ۹ فرزند داریم که همسرانشان این تعداد فرزند را به نحو احسن تربیت کردند.

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی با اشاره به اینکه شهدای ما چشم‌داشتی هم به مادیات نداشتند، افزود: برخی خانواده شهدا در روستا زندگی می کردند و طبق خواسته شهیدشان هیچ دریافتی از دولت نداشتند و امورات خود را با دسترنج خود تحصیل می‌کردند.

رزمندگان در اوج سختی‌ها جنگ را اداره کردند

احمد انارکی‌محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شرکت ملی مس ایران در زمان تحریم از شرکت‌های موفق بوده است و تنها شرکت ملی است که توانسته امسال توسعه و تولید بالا داشته باشد.

وی بیان کرد: یکی از نکات برجسته شرکت مس در زمان تحریم و مشکلاتی که امروز در کشور حاکم است این بوده که تنها شرکتی است که ارز ۴۲۰۰ تومانی را به سامانه ارزی دولتی برگرداند و مایه فخر و مباهات است در حالی که رئیس جمهور به بسیاری از شرکت دولتی و خصولتی هشدار داد که ارزتان را برگردانید و خیلی نتوانستند.

انارکی‌محمدی در ادامه با گرامیداشت یاد شهدا تصریح کرد: رزمندگان در اوج سختی‌ها جنگ را اداره کردند و در سرمای شدید عملیات‌های متعدد برپا کردند و شهدا و جانبازان زیادی تقدیم اسلام و انقلاب کردیم.

وی با اشاره به چگونگی گرفتن رضایت از پدران و مادران توسط رزمندگان کم سن و سال برای حضور در جبهه‌ها ادامه داد: جنگ را جوانان ۲۲ و ۲۳ ساله اداره کردند و سرداران زیادی از شهرستان رفسنجان و از مس در جنگ داشتیم که مایه افتخار این منطقه هستند.

جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت فاصله گرفته است

انارکی‌محمدی بیان کرد: اعتباری که ایران دارد و استقلالی که به آن می‌بالد به واسطه خون شهداست و آن دوران گروه‌بندی و جناح‌بندی نبود و رزمندگان خالصانه می‌جنگیدند و دفاع می‌کردند.

وی تأکید کرد: امروز نیاز جامعه فرهنگ ایثار و شهادت است اما با آنچه که فرهنگ جامعه باید از خون شهدا نشأت بگیرد، فاصله داریم.

 

برچسب ها:
رفسنجان شهدا صنعت مس هشتمین یادواره
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :