بخشدار مرکزی رفسنجان خبر داد:

اعزام «کاروان خدمت» به منطقه خنامان رفسنجان

  • شناسه خبر: 43855
اعزام «کاروان خدمت» به منطقه  خنامان رفسنجان

بخشدار مرکزی رفسنجان گفت: طرح راه‌اندازی «کاروان خدمت» به منظور خدمت به ساکنان مناطق محروم بخش مرکزی انجام شده و به عنوان اولین کاروان منطقه «خنامان» انتخاب شده که حدود سه ماه قبل طی بازدید سرزده از این منطقه متوجه محرومیت مردم شدیم.

بخشدار مرکزی رفسنجان گفت: طرح راه‌اندازی «کاروان خدمت» به منظور خدمت به ساکنان مناطق محروم بخش مرکزی انجام شده و به عنوان اولین کاروان منطقه «خنامان» انتخاب شده که حدود سه ماه قبل طی بازدید سرزده از این منطقه متوجه محرومیت مردم شدیم.

به گزارش “روراستی” بخش مرکزی رفسنجان وسعت زیادی دارد و منطقه خنامان یکی از مناطق دورافتاده و محروم این بخش است که در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر رفسنجان واقع شده است و جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از ۹ روستا در این بخش ساکن هستند.

اما محرومیت این منطقه موجب شده بخشدار جوان این بخش به فکر خدمت به مردمان روستاهای این منطقه بیفتد و در همین راستا امروز جلسه هماهنگی برای سفر اولین کاروان خدمت برگزار شد.

مصطفی بخشی با اشاره به اینکه در بحث خدمت باید تمام تلاش‌مان را انجام دهیم چرا که مردم برای نظام و انقلاب کم نگذاشتند، اظهار کرد: به ویژه مردمی که در مناطق محروم شهدای زیادی هم تقدیم اسلام و انقلاب کردند باید از امکانات خوبی بهره‌مند باشند.

وی بیان داشت: طرح راه‌اندازی کاروان خدمت به منظور خدمت به ساکنان مناطق محروم بخش مرکزی انجام شده و به عنوان اولین کاروان منطقه خنامان انتخاب شده که حدود سه ماه قبل طی بازدید سرزده از این منطقه متوجه محرومیت مردم شدیم به طوری که نیازمندی آن‌ها به حدی بود که یکی از خانواده‌ها توان تأمین کوچکترین وسیله برای جهیزیه دخترش را نداشت و موجب شد با خیرانی در میان بگذاریم و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

بخشدار مرکزی رفسنجان از امکانات ضعیف بهداشتی در این منطقه خبر داد و افزود: دانشگاه علوم‌پزشکی، بسیج ادارات، هلال‌احمر، کمیته امداد امام خمینی(ره) و…برای حضور در کاروان خدمت دعوت شده‌اند تا بتوانیم در حد توان‌ به مردم این منطقه خدمت کنیم.

صدور رایگان پروانه ساختمان برای اهالی مناطق محروم

وی دیگر نیاز منطقه را تیغ‌زنی برخی راه‌های روستاها و لایروبی قنوات عنوان و تصریح کرد: با هماهنگی بنیاد مسکن در صورتی که کمیته امداد و بهزیستی اعلام کنند صدور پروانه ساختمان در این روستاها به صورت رایگان خواهد بود.

بخشی در ادامه با اشاره به کمک گرفتن از موکب‌هایی که از رفسنجان در ایام اربعین به زائران پیاده امام حسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند، ابراز داشت: بر اساس تجربیات و شناخت موکب‌داران از خیران در راستای محرومیت‌زدایی مناطق استفاده خواهیم کرد و خیریه‌ای برای کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت تشکیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه خنامان چهار روستا فاقد دهیاری و شورا هستند برای همین هیچ‌کس پیگیر مشکلات و مسائل روستاها نبوده و از امکانات محروم مانده‌اند.

بخشی اول آذر را زمان اعزام اولین کاروان خدمت به منطقه خنامان اعلام کرد.

توزیع بسته‌های بهداشتی از سوی هلال‌احمر به مناطق محروم

ابراهیم بابایی رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان رفسنجان نیز راه‌اندازی کاروان خدمت را قدم بزرگی خواند و بیان کرد: یکی از وظایف جمعیت هلال‌احمر رابط بودن بین نیازمندان و توانمندان است و تا کنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی تصریح کرد: برای کاروان خدمت بسته‌هایی آماده کردیم ضمن اینکه یک پزشک از سوی جمعیت کاروان را همراهی خواهد کرد و داروهایی از داروخانه هلال‌احمر در اختیار پزشکان قرار می‌دهیم.

گفتنی است؛ بسیج ادارات و بسیج جامعه پزشکی به همراه کمیته امداد و سایر ارگان‌ها اعلام آمادگی کردند تا با حضورشان در کاروان خدمت در اولین سفر خود بتواند گره‌ای از اهالی روستاهای منطقه خنامان باز کنند.

برچسب ها:
بخش مرکزی خنامان رفسنجان کاروان خدمت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :