کارشناس تغذیه عنوان کرد:

استرس و عصبانیت از عوامل ابتلا به دیابت

  • شناسه خبر: 43897
استرس و عصبانیت از عوامل ابتلا به دیابت

کارشناس تغذیه گفت: استرس و عصبانیت از عوامل ابتلا به دیابت است.

کارشناس تغذیه گفت: استرس و عصبانیت از عوامل ابتلا به دیابت است.

به گزارش “روراستی” فائزه خبازیان امروز در حاشیه همایش دیابت در رفسنجان با نگاهی به چرایی نامگذاری ۱۴ نوامبر به عنوان روز دیابت اظهار داشت: اولین کسی که انسولین را کشف کرد در این روز به دنیا آمده و به دلیل اهمیت این موضوع که یک فرد جان انسان‌ها را نجات داده این روز را روز جهانی دیابت نامگذاری کردند.

کارشناس تغذیه و دیابت با بیان اینکه دیابت را می‌توان کنترل کرد و نقش مسؤولان بهداشتی در کنترل و پیشگری دیابت خیلی مؤثر است، عنوان کرد: در هر ۵ دقیقه در دنیا یک دیابتی بر اثر یک حمله قلبی فوت می‌کند و در هر هشت ثانیه افراد دیابتی دچار مشکلاتی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با پیشگیری می‌توانیم جلوی خیلی از عوارض دیابت را بگیریم و در حقیقت جلوی خود دیابت را بگیریم که سراغ‌مان نیاید چرا که ۹۰ درصد دیابت قابل پیشگیری است.

در هر وعده غذایی از سبزیجات حتما استفاده شود

خبازیان با اشاره به اصلاح شیوه تغذیه و تأکید بر پیاده‌روی و ورزش کردن افزود: امسال شعار هفته دیابت«خانواده و دیابت» است چون خانواده نقش مهمی در فرهنگسازی پیشگیری از دیابت دارد وعضو کوچکی از جامعه بزرگ است که جامعه را به سمت سلامتی پیش ببرد.

وی در ادامه به مطالبی در ارتباط با کاهش قند، چربی و دیابت و…اشاره و بیان کرد: در افراد دارای اضافه‌وزن اگر پنج تا هشت درصد وزن‌مان را  کم کنیم از فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی در امان می‌مانیم و همچنین می‌توانیم بیماری‌های قلبی و عروقی و قند خون را کاهش دهیم.

خبازیان اضافه کرد: در هر وعده غذایی از سبزیجات حتما استفاده شود و یاد بگیریم میزان غذای مصرفی‌مان را به جای کفگیر با قاشق اندازه بگیریم که در کنترل چاقی هم مؤثر است.

وی خوردن سبزیجات خام قبل از غذا را موجب کاهش اشتها دانست که این مهم در افراد چاق می‌تواند خوشایند باشد و تصریح کرد: استفاده از میان‌وعده سالم در کنترل قند خون و کاهش چاقی مؤثر است و میان‌وعده‌هایی مانند میوه و انواع لبنیاتی که مورد علاقه افراد است پیشنهاد می‌شود.

این استاد دانشگاه میوه‌های دارای رنگ‌های سبز تیره، نارنجی، زرد، قرمز و بنفش را معرفی کرد و یادآور شد: برخی میوه‌ها قند بیشتری دارند که افراد دیابتی باید مدنظر داشته باشند.

استرس و عصبانیت عاملی برای ابتلا به دیابت

وی پرهیز از استرس و عصبانیت را در سلامتی به ویژه کنترل قند خون مؤثر دانست و گفت: اگر موارد یادشده رعایت شود شیوه صحیح زندگی و تغذیه رعایت شده و از بسیاری از بیماری‌ها ایمن می‌شویم.

برچسب ها:
استرس دیابت رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :