رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان:

بیمارستان علی‌بن ابیطالب رفسنجان (ع) قطب درمانی شمال کرمان می‌شود

  • شناسه خبر: 43926
بیمارستان علی‌بن ابیطالب رفسنجان (ع) قطب درمانی شمال کرمان می‌شود

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) رفسنجان گفت: تلاش داریم که این بیمارستان را به عنوان قطب آموزشی درمانی شمال استان کرمان معرفی کنیم و توان و ظرفیت این مهم وجود دارد.

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) رفسنجان گفت: تلاش داریم که این بیمارستان را به عنوان قطب آموزشی درمانی شمال استان کرمان معرفی کنیم و توان و ظرفیت این مهم وجود دارد.

به گزارش “روراستی” دکتر علی موسوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۴۰ هزار متر مربع ساختمان مجموعه بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) را شامل می‌شود که بالغ بر یک هزار نفر نیرو در کنار بیش از ۸۰ متخصص و فوق‌تخصص در این بیمارستان فعالیت می‌کنند.

وی بیان داشت: ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار در روز به اورژانس بیمارستان مراجعه می‌کنند که ۷۵ درصد سرپایی درمان و ۲۵ درصد بیماران در بخش‌ها بستری می‌شوند.

رئیس بیمارستان علی‌بن‌ ابیطالب(ع) رفسنجان تصریح کرد: همین میزان جمعیت به درمانگاه‌ مراجعه داشته و از سایر قسمت‌های این مرکز استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه روزانه نزدیک به ۳ هزار نفر تا ۴ هزار نفر اعم از بیمار، همراه و ملاقات ‌کننده وارد بیمارستان می‌شوند، خاطرنشان کرد: انتظارات مراجعه‌کنندگان باید به نحوی برآورده شود و قطعا نارضایتی هست، این بیمارستان انواع خدمات را با هم انجام می‌دهد، تصادفی‌ها، بیماران قلبی، داخلی و … همه را با هم پوشش می‌دهد.

وی بیان کرد: امکانات سی‌تی اسکن، ام آر آی، جراحی و … در این بیمارستان وجود دارد در کنار درمان آموزش و پژوهش را داریم.

موسوی ابراز داشت: فوق‌تخصص‌های غدد، گوارش، خون و آنکولوژی، روماتولوژیست و قلب و داخلی خدمات می‌دهند و در این خدمات بخشی از فوق‌تخصصی‌های کرمان را هم پوشش می‌دهند.

وی اضافه کرد: اگر در بیمارستان کرمان دستگاه‌ها دچار مشکل ‌شوند، از دستگاه‌های این بیمارستان استفاده می‌کنند.

موسوی توضیح داد: تلاش داریم که قطب آموزشی درمانی شمال استان را ایجاد کنیم و این توان و ظرفیت را داریم، چون هم دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان فعال است و هم خیران پشتیبانی می‌کنند، بار درمانی در کرمان سنگین است و ما می‌توانیم بخشی از آن را پوشش‌ دهیم.

موسوی در بخش دیگری از این نشست خبری بیان کرد: بهسازی رادیولوژی و توسعه فضای آن را در بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) رفسنجان در دست اجرا داریم.

وی عنوان کرد: معادل ۵۰ درصد دستگاه‌ها و توسعه ساختمان‌ها با کمک خیران در حال انجام است، هر خیری که ورود می‌کند باید اعتمادش جلب شود که کمک او نتیجه‌بخش است، بنابراین دخل و نظارت خیران در این راستا وجود دارد.

بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) رفسنجان جزو بیمارستان‌های درجه یک کشور

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) رفسنجان اظهار کرد: بر اساس استانداردهای بیمارستانی وزارتخانه در حال فعالیت هستیم و جزو بیمارستان درجه یک کشور محسوب می‌شویم، برای مجموعه مدیریت کمیته‌های ۱۸ گانه از جمله کمیته اخلاق، کمیته اقتصاد درمان و تجهیزات پزشکی که موجب می‌شود هزینه گزاف به مردم تحمیل نشود، کمیته ارتقای اورژانس و تعیین‌تکلیف بیماران و … وجود دارد که زیرنظر آن فعالیت‌ها انجام می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه خدمات در بیمارستان به بیماران اورژانسی از سرعت‌ عمل رضایت‌بخشی برخوردار است، افزود: در کنار این عملکرد، مدیریت اطلاعات سلامت مربوط به اسناد و پرونده‌ها و اقدامات درمانی انجام می‌شود، این کمیته برای مسائل قانونی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقات، اسناد را نگهداری می‌کند.

برچسب ها:
بیمارستان رفسنجان علی بن ابیطالب قطب درمانی کرمان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :