فرمانده سپاه رفسنجان:

مرجع در مباحث سیاسی و نظامی ولایت‌فقیه است

  • شناسه خبر: 43928
مرجع در مباحث سیاسی و نظامی ولایت‌فقیه است

فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان گفت: تنها مرجع در مباحث سیاسی و نظامی ما، ولایت‌فقیه است.

فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان گفت: تنها مرجع در مباحث سیاسی و نظامی ما، ولایت‌فقیه است.

به گزارش “روراستی” علی‌اکبر شاهرخی در جمع نمازگزاران جمعه رفسنجان با تبریک هفته وحدت و هفته بسیج با اشاره به بخشی از کارکردهای بسیج طی ۴۰ سال گذشته از انقلاب تصریح کرد: نخستین آزمونی که بسیج در آن قرار گرفته و به خوبی از آن سربلند بیرون آمد، دفاع مقدس بود.

فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان ادامه داد: انقلاب اسلامی نوپا که هنوز درگیر مصیبت‌هایش از عملکرد بد دوران طاغوت بود و در آستانه تشکیل نظام جمهوری اسلامی و سازمان‌های مردم نهاد بود، دچار جنگ جهانی شد و هنوز فرصتی برای نظم‌بخشی به انقلاب صورت نگرفته بود که جنگ آغاز و بسیجیان برای دفاع در جنگ حاضر شدند.

وی تصریح کرد: روند پیروزی‌های ما رو به رشد گذاشت و حضور گسترده مردم و بسیجیان در جنگ ورق را برگرداند، مردم خشت نخست اقتدار بسیج را در جبهه‌ها به منصه ظهور گذاشتند، آمار و ارقام نشان می‌دهد در دوران جنگ ۳۰۰ گردان بسیجی در کنار سپاه و ارتش در بحث دفاع از کیان و ممکلت اسلامی حضور داشتند.

شاهرخی بیان کرد: به همت مردم و بسیجیان امروز بیش از ۲ هزار گردان در سطح کشور آماده هستند که اگر جهانخواران گوشه چشمی به این کشور داشته باشند، تودهنی محکمی خواهند خورد.

وی دومین عملکرد بسیج را ترویج الگوی دفاعی مردمی در منطقه عنوان کرد و توضیح داد: موفقیت نیروهای بسیجی ما در جنگ و در دفاع مقدس نه تنها در آن دوره بلکه بعد از آن هم الگوی مناسبی برای کل منطقه در جهان اسلام و بلکه در کل دنیا شد، یکی از نمونه‌های بارز این الگوپذیری در لبنان تحت عنوان بسیج مردمی لبنان مقابل چهارمین ارتش به قول خودشان قدرتمند دنیا به نام اسرائیل می‌ایستد و تا مرزهای لبنان آن‌ها را عقب می‌راند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه افرادی تحت عنوان داعش با نیت ایجاد خلافت اسلامی در سوریه و عراق ورود کردند و سوریه در آستانه سقوط بود و از آن به عنوان بحران سوریه یاد می‌شود، مدافعان حرم و پوتین نیروهای جبهه مقاومت گلوی داعش را در سوریه فشار می‌دهند و می‌گویند ما کنار مرزهای اسرائیل می‌مانیم‌ که به محض آن‌که ندایی بلند شد و نیاز بود علیه آن‌ اقدام کنیم.

شاهرخی گفت: سومین کارکردی که بسیج انجام داد، سازندگی با فرهنگ جهادی بود، پس از جنگ نیاز بود که کسانی باشند تا این خرابی‌ها را درست کنند، لذا بسیجیان در یک میدان جدیدی وارد عمل شدند و در مرمت خرابی‌های ناشی از جنگ ورود کردند و حتی پا را فراتر گذاشتند و در بحث محرومیت‌زدایی وارد شدند، هر چند نقش دولت‌ها مهم است اما روحیه جهادی بسیج نقش کلیدی است.

فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان ابراز کرد: یکی از مباحثی که امروز در دنیا روبه‌رو هستیم، حرکت تحولی در تولید محصولات کشاورزی و دامپروری است، در سالی که تولید پسته در استان کرمان ۱۰ درصد نسبت به تمام سال‌های گذشته بوده این باغات تحت نظارت بسیج مهندسان کشاورزی با مشاوره‌هایی که در بحث تولید محصولات داشتند، تولید بالای ۶۰ درصد تجربه کردند.

وی اضافه کرد: نیاز امروز جامعه ما در رویکرد علمی کردن بسیج است که نیاز است رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی روی این موضوع بیشتر ورود کنند تا دچار موضوعاتی مانند آگروتروریست نشویم، چه بسا سم و کودی که در بحث کشاورزی به درخت داده می‌شود همان جنگ اقتصادی دشمن است، شاید از سمی استفاده می‌کنیم که دشمن برای ما ساخته کاری که آمریکا برای ژاپن انجام داد و چندین سال کشاورزی ژاپن را از بین بردند.

شاهرخی طرح کاهش هزینه‌های پزشکی را یادآور شد که با عنوان طرح شهد رهنمون در مناطق روستایی با ویزیت رایگان روستاییان انجام می‌شود و سومین موضوع در بحث علمی کردن کارکرد بسیج طرح عارضه‌یابی صنایع و معادن را یادآور شد.

این مسؤول نظامی چهارمین عملکرد بسیج را مقابله با جنگ نرم دشمن برشمرد و گفت: بعد از اینکه استکبار با جنگ نیمه‌سخت در سال ۵۸ و سال ۹۵ جنگ تحمیلی شکست خورد به جنگ نرم روی آورد.

وی گفت: مجموعه بسیج از همان روزهای اولی که نظرات رهبری در خصوص جنگ نرم بیان شد وارد عرصه شد و با تولید مستندات فاخر در قالب فیلم مستندات و کتب وارد عرصه جنگ نرم شد، از توان تمام بسیجیان برای حضور و مقابله گسترده به ویژه در فضای مجازی همه ورود پیدا کنند.

وی در بخش پایانی سخنانی خود به وظایف و انتظارات رهبری از بسیجیان اشاره کرد و حمایت از شعارهای جهان انقلاب اسلامی، ضرورت حفظ آمادگی دایمی که امروز در شهرستان رفسنجان۴ گردان بیت‌المقدس آماده جانفشانی و صدها گردان عاشورا و الزهرا آماده رویارویی با دشمن هستند، وجود دارد.

شاهرخی بیان داشت: تأکید مقام معظم رهبری بر بصیرت و دشمن‌شناسی است دشمن راه‌های ورود زیادی دارد تنها کسی ک می‌تواند دشمن را بشناسد کسی است که با بصیرت باشد هرجا بسیجی باشد نسبت به شناخت دشمن کار را آسان می‌کند.

وی متذکر شد: در فتنه ۸۸ کسانی که جلودار مقابله با دشمن بودند در فتنه غبارآلود ۸۸ دچار تردید شدند چون بصیرت نداشتند همچنین جهاد کبیر تبیین مواضع امام(ره) و رهبری از اهمیت بالایی برخوردار است باید گوش به فرمان ولایت اشیم چراکه  تنها مرجع در مباحث سیاسی و نظامی ما ولایت‌فقیه است.

برچسب ها:
رفسنجان سپاه ولایت فقیه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :