یادداشت//

از وعده های آبکی مدیران فوتبال مس رفسنجان برای صعود تا رسیدن به آستانه سقوط به دسته پایین

  • شناسه خبر: 44050
از وعده های آبکی مدیران فوتبال مس رفسنجان برای صعود تا رسیدن به آستانه سقوط به دسته پایین

با وجود بودجه میلیاردی باشگاه مس اما سردرگمی و عدم مدیریت در انتصاب ها و تغییرات در تیم نتایج بسیار ضعیف تیم را رقم زده است.

با وجود بودجه میلیاردی باشگاه مس اما سردرگمی و عدم مدیریت در انتصاب ها و تغییرات در تیم نتایج بسیار ضعیف تیم را رقم زده است.
به گزارش “روراستی” در حالی مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مس رفسنجان سال گذشته اصحاب رسانه را با حضور علی سامره سرمربی وقت تیم گرد هم جمع کرد و طی یک نشست خبری از برنامه ریزی برای تغییر در وضعیت تیم و کسب موفقیت و صعود تیم مس رفسنجان به لیگ برتر برای دو سال آینده ، مدیریت بودجه های باشگاه به گونه ای که باشگاه دیگر بدهی نداشته باشد و… سخن گفت اما آنچه امروز شاهد آن هستیم روند رو به ضعف تیم بیش از پیش هستیم حتی میشو که پیش از سامره هدایت تیم را بر عهده داشت و دوباره آمده هم نتوانست کاری برای تیم انجام دهد و همچنان شاهد نتایج ضعیف تیم مس هستیم.
البته سؤالی که برای خیلی ها پیش آمده این است اگر میشو مربی با کیفیت و خوبی بود چرا کنار گذاشته شد و علی سامره بجای وی معرفی شد و اگر بخاطر ضعف و عملکرد ضعیف از تیم کنار گذاشته شد چرا دوباره به تیم دعوت و قرارداد با وی منعقد شد؟ اصلا مگر سامره برای درازمدت نیامده بود تا تیم مس رفسنجان را همراهی کند؟
اما آنچه در این میان مشخص است با تغییر سرمربی هم نتایج مس هیچ تغییری نداشته است پس باید از زاویه ای دیگر به این موضوع نگاه کرد و آن هم انتخاب و جذب بازیکنان تیم فوتبال مس است ؛ آیا برای جذب این بازیکنان در سال گذشته و امسال آیتم ها و فاکتورهای لازم در نظر گرفته شده است که با جذب این بازیکنان قرار است چه جایگاهی در جدول داشته باشیم.
مطلب دیگری که باید به آن پرداخت، تغییرات و انتصابات باشگاه در رده های مختلف است به گونه ای که در برخی ازجاها یک مربی به سمت سرپرست تیم معرفی شده و در فصل بعد دوباره به جای خود باز می گردانند. یا یکی از مربیان پایه را به سمت سرپرست معرفی می کنند و بعد از گذشت مدتی او را کنار می گذارند. یکی از مربیان سال گذشته تیم را کنار گذاشته و دوباره او را به تیم اضافه می کنند در این خصوص باید گفت متاسفانه مدیران باشگاه دچار اشتباه شده اند و واقع بینانه تصمیم نگرفته اند یا این افراد عملکردشان خوب بوده و یا دچار ضعف بوده اند اگر قوی و با کیفیت بوده اند کنار گذاشتن و جابجایی آنها درست نبوده است و یا اگر بی کیفیت و عملکردشان نیز ضعیف بوده چرا دوباره آن ها را به تیم برگردانده اند درسایر بخش های تیم هم به گونه ای نشان از سردرگمی مدیریت دارد آیا بعضی ها که کارآیی ندارند و مانده اند سفارشی اند یا به واقع در جای اصلی مورد استفاده قرار نمی گیرند این نوع مدیریت نوعی نان قرض یکدیگر دادن است؟
این روزها مربیان تیم های پایه مس هم معترض هستند و نسبت به عملکرد مدیریت باشگاه معترض اند در این خصوص اگر مربیان مقصرند و برای باشگاه حاشیه درست می کنند چرا از سوی مدیریت باشگاه برخوردی صورت نمی گیرد و اگر هم این مربیان حرف و انتقادی برای گفتن دارند چرا مدیریت باشگاه سکوت کرده است؟ گاهی سکوت مسؤولان باشگاه عذاب آور می شود به حدی که لازم است این سکوت شکسته شود و نشست خبری بگذارند و جواب تمام چراها را بدهند، البته گویا از سوی نمایندگی خانه مطبوعات رفسنجان درخواست برای برگزاری نشست خبری فرستاده شده اما تا کنون به این خواسته جوابی داده نشده است.
بحث دیگری که باید به آن اشاره شود موضوع اختصاص بودجه ازسوی شرکت مس به باشگاه رفسنجان است؛ آیا اختصاص بودجه برای گذران امورات باشگاه کم است و کفاف نمی دهد و مسوولان باشگاه در این خصوص مشکل دارند؟ مسلم است که با اختصاص بودجه قریب ۸ میلیارد در سال گذشته و امسال به مس رفسنجان نشان از آن است که مس رفسنجان دچار کمبود بودجه و سرمایه نیست که بخواهند موضوع کمبود بودجه را مطرح کنند و ضعف تیم را گردن بودجه بیندازند چون مس در حال حاضر پوشش مالی فوتسال بانوان آن هم با بازیکنان اکثرا غیربومی و همچنین تیم فجر آلکان و کاراته و .. را دارد.
این آزمون و خطاهای بدون نتیجه مدیریت باشگاه فقط هدردادن وقت و هزینه است و در واقع انگار مسی ها دور خودشان می چرخند بدون آنکه برنامه ای حتی برای پنجم یا ششم شدن تیم داشته باشند.

متاسفانه در باشگاه مس رفسنجان به بازیکنان بومی اهمیتی داده نشده است و در ترکیب تیم بزرگسالان جایی برای بازیکنان بومی وجود ندارد شاید مدیران باشگاه این صحبت را داشته باشند که ما آکادمی و پایه های مس را راه اندازی کرده ایم تا بازیکنان بومی را رشده داده و از آنها استفاده کنیم. گواه این صحبت در بازی اخیر مس رفسنجان با شاهین بوشهر و سایر بازی های لیگ مشخص است و تنها یک بازیکن بومی در لیست ۱۱ نفره تیم قرار داشته و بازی می کند بهتر بود به جای هزینه این تغییرات و جابه جایی های بی خبر و یکباره ، بازیکنان با کیفیتی خریداری می کردند و به فکر نتیجه بهتر و بالاآمدن در جدول بودند بازیکنانی که حتی یک بازی هم نکرده اند و فقط در کنار بچه های این تمرین می کنند و قرارداد دارند به چه کار تیم می آیند؟

در پایان باید گفت بازنشستگان و پیشکسوتان ورزش سرمایه های عظیم برای ورزش شهرستان به حساب می آیند و قابل احترام نیز هستند اما ای کاش مدیران محترم باشگاه توجه ویژه ای به جوانان و توانایی های آنها داشتند که قدرت و روحیه جوانی و ریسک پذیری آن ها می تواند اوضاع و احوال باشگاه مس رفسنجان را به جایگاه اصلی خود برساند و دل هوادارن ، مردم و از همه مهمتر کارگران و پرسنل زحمت کش مس سرچشمه را شاد کند.
امیدواریم برای رفع این ابهامات و پاسخ به این چراها جناب مدیرعامل محترم و دوست داشتنی این باشگاه یک نشست خبری برگزار کند و تک تک مدیران تیم پاسخ سؤالات خبرنگاران که البته سؤالات مردم است را بدهند.

 

برچسب ها:
رفسنجان فوتبال مس نتیجه ضعیف
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حسن آبادی

    سبیل اندر سبیل در فکر فوتبال !!!

    محمد رضا لری

    سلام و العلیک. بنده از دبستان تا دانشگاه با آقای دکتر م ا همکلاس بودم و هم مدرسه‌ای بودم و هم اینکه تو یک دانشگاه درس خواندیم بنابراین شناختم از ایشان کامل و جامع است. خاطرم قسم بخورم که این آقا هیچ شناختی از هیچ ورزشی و مخصوصا ورزش فوتبال نداره بنابراین خیانت به مردم و فوتبال دوستان این شهر است که ایشان عضو هیات مدیره باشگاه باشه و خیانت به پیشکسوتان و مخصوصا شهدا که زحمت زیادی کشیدند و خون خود را در راه ارزشها تقدیم کردند.

    داود

    چرا فرد نالایقی مانند م ا که واقعا تیم مس رو به نابودی و حذف کشانده محاکمه نمی شود. چرا از این پست و مسئولیت درآمد کسب می کند اما جوابگو نیست؟

    دانشجوی آزاد

    این آقای دکتر م الف رو بگذارید رئیس کار گروه رفسنجان کردی! معلوم نیست که کارمند مس است ؟ یا کارمند دانشگاه؟ یا کارمند گشت و گذار به جزایر کیش؟ تا چندوقت پیش حتی موقع خواب هم لباس فرم مس رو می‌پوشید ولی از اون موقع ایی که مشاور شده دیگه نمیپوشه و تو دانشگاه آزاد هم گفته من استاد تمام و پروفسور دانشگاه ولی عصر هستم. بخدا تکلیف مردم رو مشخص کنید که واقعا چکاره است این برادر؟

    سید کاظم

    اقتصاد مقاومتی با مدیریت آقای دکتر چی میشه واقعا !!!! آقای قاعم مقام دانشگاه هواشو داره که دوباره تب نکنه هرچند که با پروژکتور کله راه رو براش روشن می کنه. این دکتر جایی گفته که من هیات علمی دانشگاه و استاد برتر گروه مدیریت شدم خوبه که توضیح بده این پیشرفت هم مثل عکس ورزشی اش با کت و شلوار مجلسی پوشیدن است یا اینکه تو فضای توهم است

    قاعم مقام

    برادر ننویس م ا دکترش رو ننویسی دوباره تب میکنه. این آقای الف البته دکتر الف خودشیفته قدرت است نه اینکه تشنه خدمت.

    علیرضا

    بسیاری از دیدگاه های گفته شده از افق مناسبی به قضیه پرداخته بخصوص قصه قرض نان دادن ها و مدیریت چرخشی با سیکل معیوب به آن اضافه کنید فراری دادن بعضی از افراد دلسوز ادوار گذشته و یک باج دادن به بعضی از فعالان هوچی باز و باج گیر در عرصه ورزش ، برای بسته نگهداشتن دهن آنها و...

    منتظر المقام

    با سلام خدمت دوستان من از منظر بی لیاقتی بانیان و هیات مدیره محترم به قضیه نگاه میکنم واقعا اقایانی که بدون حتی یک عکس با لباس ورزشی عضو هیات مدیره می شوند می توان گفت تعهد دارند؟ هدف اصلی اقایان سقوط مس به ردهای پایین تر به بهانه کمبود بودجه است اقای م الف دنبال پول هیات مدیره است ولاغیر اصلا نمیدونه توپ فوتبال بادی هست یا گوشتیه چطوری از میشو برنامه بخاد؟ اقای مسئول که برای دور کردن م الف از مس و سرگرم کردن این بیگانه با مس اورا به همه طرف پاس می دهی تا موی دماغت نباشد بخدا سخت در اشتباهی اقتصاد مقاومتی را هم خوب احیا کردین این مهره خالص اگر می توانست برای خودش کاری میکرد چقدر شما ساده لوح یا مغرضید حاضرم شرط ببندم مسئول کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان چند نفر از ژنهای خوب مس رو اورده دانشگاه ولی عصر انجا مشغول کرده تا مس ماشینو پستشو نگیره یادم نمیره زنگ زدم خونه عضو هیات مدیره مس کارش داشتم خانمش گفتند تب دارند و حالشون خوش نیست از همکاران پرسیدم برای الف انفاقی افتاده گفت اره سرچشمه ماشین و رانندش رو گرفته مریض شده هی مریض شده تب کرده یا امام زمان ظهور کن ببین علفهای حرض تا هیات مدیره مس روییده بعد مردم ساده میگن میخاستیم بریم لیگ برتر ما با این رئیسا طالب پست و مقام و عکس و فیلم به لیگ دسته پنج نریم خوبه التماس تدبر در لقمه نان