مدیر پروژه نیروگاه خورشیدی دانشگاه کار رفسنجان:

رفسنجان یکی از ۴ نقطه برتر جهان در تابش خورشید است

  • شناسه خبر: 44185
رفسنجان یکی از ۴ نقطه برتر جهان در تابش خورشید است

مدیر پروژه نیروگاه خورشیدی دانشگاه کار رفسنجان گفت: رفسنجان یکی از ۴ نقطه برتر جهان در تابش خورشید است.

مدیر پروژه نیروگاه خورشیدی دانشگاه کار رفسنجان گفت: رفسنجان یکی از ۴ نقطه برتر جهان در تابش خورشید است.

به گزارش “روراستی” علیرضا سلیمانی نماینده دانشگاه  کار و مدیر  پروژه نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در آن افتتاح فاز اول و دوم این نیروگاه اظهار داشت: در سال‌های آتی خورشید حامل انرژی خواهد شد و خاورمیانه آرام می‌گیرد و اشتغال رونق خواهد گرفت.

وی بیان کرد: دانشگاه محل نخبگان است و تغییرات اقلیمی ثابت کرده که بزرگترین تهدید بشر است و امروز محیط‌زیست حلقه مشترک مردم و مسؤولان است.

سلیمانی اضافه کرد:  تجاری‌سازی از ۴ درصد حجم تولید ناخالص ملی دنیا را تولیدات دانشگاهی انجام داده و ۱۱ درصد آن تولیدات مربوط به تسلیحات نظامی است متأسفانه برای بشر جنگ تجاری‌سازی‌اش مهمتر از علم شده است.

وی تصریح کرد:  در رفسنجان کشاورزی پایدار نیاز ماست باید نخبگان و دانشگاهیان با کمک مسؤولان از خورشید استفاده کنند در اقتصاد باید چالش‌ها را به فرصت تبدیل  کرد و اکنون زمانی است که نخبگان کشور باید با یکدیگر این مهم را انجام دهند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: شدت تابش در رفسنجان ۵٫۷ کیلووات در ساعت است یعنی یکی از چهار نقطه برتر جهان است و اینجا بهترین نقطه است که در روز ۵ ساعت و ۴۰ دقیقه تابش آفتاب داریم.

وی در توضیح نیروگاه خورشیدی دانشگاه کار گفت: این نیروگاه یک مگاوات با سرمایه‌گذاری حدود ۸۰ میلیارد ریال محل تلاقی علم و ثروت شده و با همت و نگرش ژرف و مثبت شخصیت‌های مقتدر اولین موسسه آموزش عالی در ایران در چنین ظرفیتی در حال فعالیت انرژی خورشیدی است.

سلیمانی با اشاره به اینکه یک درصد تولید ناخالص کشور تولید دانشگاهی است، عنوان کرد: متأسفانه از هر ۳ هزار ایده دانشجو فقط یک ایده به ثروت تبدیل می‌شود که در مقایسه با دانشگاه‌های دیگر اسف‌بار است.

برچسب ها:
جهانتاب خورشید رفسنجان نقطه برتر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :