مدیر ایمنی و بهداشت سرچشمه خبر داد:

اجرای توسعه فضای سبز سرچشمه در سه فاز

  • شناسه خبر: 44244
اجرای توسعه فضای سبز سرچشمه در سه فاز

مدیر امور ایمنی بهداشت و محیط زیست سرچشمه از اجرای توسعه فضای سبز سرچشمه طی سه فاز خبر داد.

مدیر امور ایمنی بهداشت و محیط زیست سرچشمه از اجرای توسعه فضای سبز سرچشمه طی سه فاز خبر داد.

به گزارش “روراستی” زیدآبادی‌نژاد در اولین آیین بزرگداشت روز جهانی خاک اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی خاک ایده خوبی از طرف همکاران محیط‌زیست سرچشمه، رفسنجان و استان مطرح شد توسعه فضای سبز منطبق بر شرایط اکولوژیک منطقه به وسعت ۵۰۰ هکتار و مبارزه با آفات درختان ارژن به وسعت حدود یک هزار و ۳۳۷ هکتار امروز کلید می‌خورد.

وی تصریح کرد: اهمیت مباحث زیست‌محیطی و منابع‌طبیعی بر کسی پوشیده نیست و مجتمع مس سرچشمه از هرگونه خدماتی بتواند در این خصوص دریغ نخواهد کرد.

وی به مزایای توسعه فضای سبز اشاره کرد و افزود: بهبود کیفیت هوا، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش آلودگی صوتی و بهبود پارامترهای زیبایی از جمله مزایای آن می‌توان برشمرد.

زیدآبادی‌نژاد خاطرنشان کرد: فاز اول توسعه فضای سبز منطقه تأمین گونه بادام کوهی است  به راحتی می‌توانیم این توسعه را ایجا کنیم چون چالشی که در خصوص تغییرات وجود دارد شامل این توسعه نمی‌شود، خصوصیتی که بادام کوهی دارد با کم‌آبی سازگاری دارد و اگر خشک هم شود مجددا رشد می‌کند همچنین خاک خاصی نمی‌خواهد و درون خیلی خاک‌ها رشد می‌کند، بومی ایران و منطقه نیز هست.

وی توضیح داد: سه فاز در منطقه  تعریف شده؛ فاز اول حدفاصل مجتمع و شهرک مسکونی به وسعت ۴۹۱ هکتار زیر کشت می‌رود، فاز دوم سمت راست جاده اصلی رفسنجان و شهربابک حدفاصل کارخانه تا شهرک به وسعت۴۰۴ هکتار  و فاز سوم حدفاصل سمت چپ جاده اختصاصی مس مشهور به جاده جدیدی به میزان ۲۰۲ هکتار انجام خواهد شد.

وی متذکر شد: این برنامه‌هادر راستای مسؤولیت‌های اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان انجام می‌گیرد.

برچسب ها:
رفسنجان سرچشمه فضای سبز
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :