معاون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد:

بهره مندی بیش از ۶۵۰۰ نفر از خدمات جامع سلامت در جعفرآباد

  • شناسه خبر: 44305
بهره مندی بیش از ۶۵۰۰ نفر از خدمات جامع سلامت در جعفرآباد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: مرکز خدمات جامع سلامت روستای جعفرآباد جمعیتی بالغ بر ۶ هزار و ۶۵۰ نفر را زیر پوشش خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: مرکز خدمات جامع سلامت روستای جعفرآباد جمعیتی بالغ بر ۶ هزار و ۶۵۰ نفر را زیر پوشش خواهد داشت.

به گزار “روراستی” احمد جمالی‌زاده در حاشیه افتتاح پروژه‌های بهداشتی شهرستان‌های رفسنجان و انار در مرکز جامع سلامت روستای جعفرآباد اظهار داشت: پنج پروژه از تفاهم‌نامه سه‌جانبه که بین وزارت بهداشت، استانداری کرمان و دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان به امضا رسیده افتتاح ‌می‌شود.

وی بیان داشت: از ۱۲ پروژه تفاهم‌نامه چهار پروژه قبلا به بهره‌رداری رسیده سه پروژه هم شامل دو مرکز خدمات جامع سلامت و یک مرکز آموزش بهورزی در حال انجام است که دو پروژه جامع سلامت با زیربنای دو هزار متر مربع در مراحل نهایی است و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری  می‌رسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان تصریح کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان جمعیت حدود ۳۴۰ هزار نفر در مجموع دو شبکه شهرستان‌های رفسنجان و انار را زیر پوشش دارد و خدمات بهداشتی توسط ۳۳ مرکز خدمات جامع سلامت، پنج پایگاه بهداشتی شهری و ۹۲ خانه بهداشت ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در این دو شهرستان به همت خیران و کمک‌های دولتی و به برکت طرح تحول سلامت و حمایت‌های دانشگاه در چند سال اخیر عمده مراکز زیر پوشش دانشگاه بازسازی و نوسازی و تا پایان سال سیستم شبکه بر اساس آخرین اصلاحات طرح گسترش کامل می‌شود.

جمالی‌زاده خاطرنشان کرد: تا امروز خدمات بهداشتی در روستای جعفرآباد توسط یک خانه بهداشت ارائه می‌شد که در سال ۹۵ پس از بازنگری و نیز رشد جمعیت مقرر شد مرکز خدمات جامع سلامت راه‌اندازی شود.

وی توضیح داد: سال ۹۶ توسط خیر بساوند کار ساخت این مرکز آغاز و تکمیل آن از حل اعتبارات استانی و وزارت بهداشت انجام شد.

جمالی‌زاده عنوان کرد: مساحت زمینی که خیر در اختیار ما گذاشته بیش از ۳ هزار متر مربع است که مرکز با زیربنای ۵۰۰ متر مربع احداث شده و اعتبار خیر در این پروژه بالغ بر ۴ میلیارد ریال بوده و دانشگاه هم همین میزان اعتبار برای تکمیل آن هزینه کرده همچنین بیش از یک میلیاردریال برای تجهیز توسط دانشگاه هزینه شده است.

وی متذکر شد: جمعیتی که از این مرکز خدمات می‌گیرند ۶ هزار و ۶۵۰ نفر خواهند بود.

برچسب ها:
جعفرآباد رفسنجان مرکز خدمات جامع
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :