وزیر بهداشت:

موضوعات سیاسیون اولویت مردم نیست

  • شناسه خبر: 44322
موضوعات سیاسیون اولویت مردم نیست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدمات زیادی به جنوب کرمان رفته اما هنوز در جیرفت مهمترین مشکل، مشکل تخت است در کهنوج، رودبار وقلعه‌گنج علی‌رغم اینکه بیمارستان افتتاح کردیم با مشکلاتی مواجه هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدمات زیادی به جنوب کرمان رفته اما هنوز در جیرفت مهمترین مشکل، مشکل تخت است در کهنوج، رودبار وقلعه‌گنج علی‌رغم اینکه بیمارستان افتتاح کردیم با مشکلاتی مواجه هستیم.

به گزارش “روراستی” سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی عصر امروز در نشستی با مدیران این شهرستان در محل دانشگاه علوم‌پزشکی اظهار داشت: در بخش خدمات بهداشتی درمانی اتفاقات بزرگی در کشور افتاد و یک هدف طرح تحول سلامت این بود که مردم هزینه کمتر و دسترسی آسان‌تر به خدمات پزشکی داشته باشند.

وی بیان داشت: هدف طرح تحول سلامت افزایش تخت‌های بیمارستانی است و بیش از ۲۵ درصد نسبت به کل تاریخ ایران افزایش یافته و دیگر اینکه پزشکان را در مناطق مختلف بسیج کند تا خدمات‌رسانی کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه متاسفانه فضای کشور سیاسی است و انصاف هم در این آسمانی که به نام اسلام و رسول‌الله است در بین سیاسیون کمتر هویداست، افزود: این موضوع گاهی مانع قدرشناسی از کسانی که تلاش کردند، می‌شود در حالی که هم مروت و هم دستور دین است دولت و جماعتی که کار خوبی کرده از او تشکر کنند و جایی که کار خوب نکرده و از روی کم‌اطلاعی و ناتوانی بوده به او کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: بعید می‌دانم دولتی سرکار باشد و عنادی داشته باشد یا دنبال رضایت اکثریت عامه مردم نباشد، عمده ممکن است در این دو بخش باشد که بین مطالبات و توانمندی خیلی فاصله است، متاسفانه در جمهوری اسلامی به ویژه در دو سه دهه گذشته یا از سوی علما یا نمایندگان یا جریانات سیاسی که دنبال قدرت هستند تا توانستند توقع فراوان داشتند و در عین حال توانمندی حداقل بوده است.

قاضی‌‌زاده‌هاشمی افزود: دولت‌های مختلف می‌آیند و می‌روند و نارضایتی افزایش می‌یابد که باید کنترل کرد، باور کنیم همه ما رفتنی هستیم و در عین حال از خدا بترسیم، قیامتی هست در گفته‌ها و رفتارمان قضاوت خواهد شد.

وی اضافه کرد: پست و مقام دنیا به هیچ کسی وفا نکرده، جناح‌ها و جریانات مختلف می‌آیند و می‌روند باید کمک کنیم به هم و یکدیگر را تحقیر نکنیم، آن‌چه من از خواسته مردم می فهمم هیچکدام از این موضوعاتی که بین سیاسیون هست، اولویت‌شان نیست و اولویت مردم زندگی و اعتقاداتشان است مردم می‌گویند ما یک بار بیشتر به دنیا نمی‌آییم و می‌خواهیم زندگی پاک و طاهر و سالم و فضای زندگی شخصی اجتماعی و کشورمان معنوی و معیشت‌مان هم در رفاه باشد تا زندگی آبرومندی داشته باشیم این خواسته بزرگی از ملت در مقابل مسؤولان نیست و ظلم است هر کدام از ما کوتاهی کنیم.

وی تصریح کرد: در رفسنجان کارهایی شده که قابل تقدیر است که همه کمک کردند و در این اقدامات انجام شده شریک هستند از پرسنل، پرستاران و بهورزان تشکر می‌کنم.

وزیر بهداشت گفت: این کارنامه خوب است اما کافی نیست هر چقدر برای مردم کار کنیم، کم است، مردم ایران تصورشان در مورد رفسنجان متفاوت از آن است که می‌بینیم در بعضی شاخص‌ها از متوسط کشور رفسنجان پایین‌تر است البته امکانات ما در جنوب کرمان خیلی خیلی کمتر است.

وی ادامه کرد: خدمات زیادی به جنوب کرمان رفته اما هنوز در جیرفت مهمترین مشکل، مشکل تخت است در کهنوج، رودبار وقلعه‌گنج علی‌رغم اینکه بیمارستان افتتاح کردیم با مشکلاتی مواجه هستیم.

قاضی‌زاده‌هاشمی بیان کرد: خشکسالی در این استان مزید بر علت است که کار برای مسؤولان اجرایی سخت می‌شود در عین حال از پیشنهاد استاندار و نمایندگان استان که زحمات زیادی می‌کشند استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به بحث هدفمندی یارانه‌ها گفت: ای کاش پول کشور هدفمند هزینه شود، در حوزه بهداشت بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند و بیمه‌های تکمیلی و افراد متمول هم کمک کنند مشکلات را کمتر کرد تا در یک برهه زمانی وضعیت بهبود یابد.

قاضی‌زاده‌هاشمی اظهار کرد: در بخش آموزشی کارهای خوبی شده اما افزایش تعداد دانشگاه‌ها کار بدی است دانشکده‌ای در هر کجا ایجاد شده که اگر تجمیع شوند می‌توانیم قدرت بیشتری در علم و دانش داشته باشیم.

وی ابراز داشت: دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان از نظر کمی خیلی خوب رشد کرده باید تلاش کرد کیفیتش افزون شود افزایش رشته‌ها افتخار زیادی نیست.

برچسب ها:
رفسنجان سیاسیون مردم وزیر بهداشت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :