در نشست شورای اسلامی جوادیه با خبرنگاران مطرح شد

رونق صنعت توریسم در منطقه جوادیه/ضرورت تسریع در امهال وام های کشاورزان/ایجاد شهرک صنعتی و پیشرفت منطقه

  • شناسه خبر: 44557
رونق صنعت توریسم در منطقه جوادیه/ضرورت تسریع در امهال وام های کشاورزان/ایجاد شهرک صنعتی و پیشرفت منطقه

نشست صمیمی خبرنگاران شهرستان رفسنجان با دهیار، رئیس و اعضای شورای اسلامی جوادی الهیه فلاح برگزار شد.

نشست صمیمی خبرنگاران شهرستان رفسنجان با دهیار، رئیس و اعضای شورای اسلامی جوادی الهیه فلاح برگزار شد.

به گزارش “روراستی” موقعیت روستای جوادیه ۸۰ کیلومتری رفسنجان است، قلعه ده خواجه بالای ۳۰۰ سال قدمت و حمام روستا که تا ۲۰ سال پیش قابل استفاده بوده و قدمتی ۹۰ ساله دارد همچنین مسجد جوادیه هم جزء اولین سازه های این روستا بوده از جملاتی بود که رئیس شورای اسلامی جوادیه مطرح کرد و شاید تاکنون این موارد را کمتر از این منطقه شنیده بودیم.

علی ناقه اظهار داشت: دریاچه نوق در تولید غذای میگو و آرتمیا نقش به سزایی در کاهش واردات این غذا دارد و توسط بخش خصوصی در بازار تهران و ارومیه توزیع می شود.

ناقه ادامه داد: بنیان گذار این روستا شخص بنام جواد فلاح است که در  سال ۱۳۳۵ چشم از دنیا فروبست.

وی با بیان اینکه قدمت این روستا به بیش از ۱۰۰ سال می رسد، ادامه داد: کشت و کار پسته احمدآقایی و کله قوچی در منطقه رونق دارد و محصول خوبی برداشت می شود اما امسال محصول کاهش یافت.

رئیس شورای اسلامی جوادیه فلاح با اشاره به مطالبات کشاورزان و انعکاس آن توسط خبرنگاران، تصریح کرد: کشاورزان خواستار این هستند که  امهال وامها اجرایی شود، بخشودگی وامها سرعت گیرد و از دغدغه کشاورزان کاسته شود.

وی خاطرنشان کرد: توسط بانک صادرات در ۶ ماه اول امسال امهال وامها صورت گرفته و امسال سالی است از لحاظ اقتصادی کشاورزان درآمد نداشتند از طرفی هزینه های زندگی مردم بالا رفته است.

ناقه ابراز کرد: تدابیری داریم که  سرمایه جذب کنیم و بستر ایجاد اشتغال را فراهم آوریم تا در صورت بروز خسارتها در سال های آینده معیشت مردم به خطر نیفتد.

 از افتخارات ما تقدیم ۳۴ شهید به نظام و انقلاب است

محمد محمدحسنی دهیار جوادیه هم در این جلسه صمیمی اظهار کرد: بحث رایجی که در مردم است این است که ده سال آینده سفره های زیرزمینی تمام و خشک می شود و درختان نابود می شود.

وی توضیح داد: ادعا داریم در  جوادیه برداشت بهترین پسته دنیا را داریم و ناامیدی بین مردم را باید از بین برد، آب کمتر شده و تنها راه نجات احیای صنعت توریسم و جذب گردشگر است با سرمایه اندک می تواند تاریخ روستای جوادیه را زنده کند و به صنعت توریسم در این روستا رونق بخشید.

محمدحسنی خاطرنشان کرد: ما در این منطقه محله جنجالو را داشتیم که الان تصویری هم ندارد و فقط در ذهن هاست. بایستی ماکت این محله احیا شود تا محله جنجالو دفن نشود. در بحث جذب گردشگر دریاچه ای داریم که می تواند در استان بی نظیر باشد می خواهیم جاهای رها شده را در استان و کشور معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش صنعت منطقه کارخانه تولید پلاستیک را داریم که بودجه ای ندارند، افزود: اگر شهرک صنعتی داشتیم پیشرفت بیشتری شاهد بودیم و مردم از تسهیلات توسعه روستایی می توانستند استفاده کنند.

برچسب ها:
جوادیه فلاح خبرنگاران رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :