فرمانده سپاه رفسنجان خبر داد:

چاپ آثار شهدای رفسنجان در ۶ کتاب تذکره الشهدا

  • شناسه خبر: 44562
چاپ آثار شهدای رفسنجان در ۶ کتاب تذکره الشهدا

فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان از چاپ آثار، خاطرات و زندگینامه شهدای شهرستان در قالب ۶ کتاب تذکره الشهدا خبر داد.

فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان از چاپ آثار، خاطرات و زندگینامه شهدای شهرستان در قالب ۶ کتاب تذکره الشهدا خبر داد.

به گزارش “روراستی” علی‌اکبر شاهرخی فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای شهرستان که ۱۱ بهمن ماه برگزار می شود با اشاره به خروجی محورهای سخنان مقام معظم رهبری در خصوص کنگره شهدا آن را در قالب ۶ محور عنوان کرد و اظهار داشت: مقرر شده حول این محورها کنگره شهدا را برگزار کنیم.

وی بیان داشت: رویکردهای این کنگره تبلیغی، فرهنگی، هنری، گرامیداشتی، یادمانی و تحلیلی، اجتماعی تربیتی، آموزشی، علمی و پژوهشی و همچنین رویکرد حفظ نشر آثار دفاع مقدس است و هر برنامه‌ای که در استان می‌خواهد انجام شود باید رنگ و بوی شهدا داشته باشد.

فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان با اشاره به اینکه افراد و گروه‌های خاص برای جمع‌آوری آثار شهدا در شهرستان اقدام کردند اما با این ظرفیت نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، افزود: با توجه به اینکه قرار است خاطرات، آثار و هر آن‌چه مربوط به شهداست در قالب کتاب درآید و ۸۱۲ شهید شهرستان در ۶ تذکره‌الشهدا آثارشان به چاپ برسد این میزان امکاناتی که داریم کفایت نمی‌کند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه آیندگان از ما خواهند خواست که برای شهدا چه کاری انجام دادید، تصریح کرد: با وجود این امکانات شاید یک کتاب از تذکره شهدا را برای رونمایی به کنگره برسانیم در حالی که همه ۶ کتاب تذکره می‌بایست آماده بود.

وی در ادامه به ۳۹ بند که توسط استاندار برای برپایی یادواره شهدا فرستاده شده اشاره کرد و آمادگی فضای شهر با رنگ و بوی شهدا، چاپ پوستر، بهره‌گیری از تلویزیون‌های شهری، ساخت و تولید نماهنگ تبلیغاتی، برگزاری شب شعر و خاطره، جلسات قرآن و…را از جمله این موارد برشمرد.

فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان ابراز داشت: پس از چاپ آثار شهدا، زندگینامه و آثار آزادگان و پس از آن ایثارگران هم به چاپ می‌رسد و تا پایان سال یادواره بخش‌های مختلف  از جمله سومین یادواره شهدای جاویدالاثر و مفقودالاثر برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: اولین یادواره شهدای مدافع حرم شهرستان هم برگزار می‌شود ضمن اینکه امسال نوبت رفسنجان برای برگزاری یادواره شهدای ادوات است.

وی از جذابیت برگزاری یادواره شهدای صنعت مس که توسط روابط‌عمومی این مجتمع برگزار شده است یاد کرد و گفت: از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی و هنری در این یادواره استفاده شده بود.

 

برچسب ها:
رفسنجان شهدا یادواره
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :