رئیس جمعیت هلال احمر کشور

ضرورت توسعه آموزش همگانی امداد و نجات

  • شناسه خبر: 44596
ضرورت توسعه آموزش همگانی امداد و نجات

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: اگر پول بسیار زیادی داشته باشیم به همه جا چادر، ماشین امداد و نجات و..بدهیم نمی‌توانیم حوادث را آن‌گونه که لازم است پوشش‌دهی کنیم بلکه آموزش همگانی باید توسعه یابد تا عموم مردم بتوانند با حوادث به خوبی برخورد کنند تا آسیب کمتری ببینند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: اگر پول بسیار زیادی داشته باشیم به همه جا چادر، ماشین امداد و نجات و..بدهیم نمی‌توانیم حوادث را آن‌گونه که لازم است پوشش‌دهی کنیم بلکه آموزش همگانی باید توسعه یابد تا عموم مردم بتوانند با حوادث به خوبی برخورد کنند تا آسیب کمتری ببینند.

به گزارش “روراستی” علی‌اصغر پیوندی بعداز ظهر امروز در حاشیه افتتاح مجموعه امدادی، فرهنگی و ورزشی هلال‌احمر با

 تسلیت رحلت آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی اظهار داشت: این پروژه ۳ هزار و  ۲۰۰ متر مربع مرکز امدادی فرهنگی ورزشی است که سال‌های سال به دلایلی به اتمام نرسیده بود که الان می‌تواند منشا خیر و برکت باشد و فرصتی باشد نشاط اجتماعی را از این طریق درجامعه بتوانیم گسترش دهیم.

رئیس جمعیت هلال‌‌احمر کشور  با اشاره به اینکه یکی از وظایفی که جمعیت هلال‌احمر بر اساس اصول هفتگانه‌ای که دارد ایجاد نشاط، امید محبت و صلح و دوستی است، افزود: گسترش چنین فضاهایی کمک می‌کند که نشاط را در جوانان و همه مردم ایجاد کنیم تا بتوانیم با این طریق به آرمان‌ها و آرزوهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب و همه کسانی که تلاش کردند به چهل‌سالگی انقلاب برسیم نزدیک می شویم.

وی خاطرنشان کرد: رفاقت، دوستی و همدلی وهمراهی همه می‌تواند امید و  نشاط ایجاد کند وجمعیت وظیفه خود می‌داند در همه زمان‌ها در کنار مردم باشد و با تمام قوا و اعتباراتش وسط میدان می‌آید.

پیوندی با اشاره به اینکه امسال هدفی در جمعیت طراحی کردیم که ۴۰ پروژه بزرگ و کوچک به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب افتتاح کنیم،ادامه داد: امروز استارت شروع این چهل پروژه در رفسنجان عملیاتی شده و تا دهه‌فجر در نقاط مختلف کشور مابقی پروژه‌ها افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: برای برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب این پروژه‌ها شور وشوقی برای مردم ایجاد می‌کند.

یپوندی با اشاره به اینکه سومین ارگان بعد از  آستان قدس و سازمان اوقاف هستیم که  وقفیات مردم را به جمعیت واگذار کردند بیان کرد: تلاش است که این وقفیات طبق خواسته واقف در جهت رفع مشکلات مردم به کار گرفته شود  نصف موقوفات ما در کل کشور در رفسنجان وجود دارد که اعتبار و افتخار بزرگی برای مردم این شهرستان است و حاکی از روحیه نیکوکاری، نوعدوستی و صلح‌طلبی است.

وی اظهار کرد: در استان کرمان و شهر رفسنجان کارهای بسیار زیادی انجام گرفته اما تا ایده‌ها و آرمان‌ها فاصله داریم باید بکوشید در تمام قسمت‌ها در حوزه جوانان، داوطلبان و امداد و نجات تلاش و کوشش بیشتری انجام داد هیچ نقطه از کشورمان مصون از حوادث طبیعی نیست و زلزله سردسته این حوادث است کرمان منطقه زلزله‌خیزی است زلزله بم در ۱۵ سال پیش خاطره غم‌انگیز برای ایران و حتی جهانیان بود که ۳۵ هزار نفر مظلومانه زیر خاک مدفون شدند.

پیوندی تأکید کرد: باید کاری کنیم و آماد‌گی داشته باشیم که با ناسازگاری طبیعت مقابله کنیم. دوهدف باید دنبال کنیم اول اینکه ما به عنوان جمعیت از لجستیک و اقلام امدادی در خانه‌های هلال بی‌نیاز شویم و این اقلام را تأمین کنیم چون امدادرسانی باید از پایین به بالا برود از بالا به پایین زمان‌بر است و نمی‌تواند لحظات اول به کمک مردم بشتابد اقلام امدادی باید به اندازه کافی باشد.

وی گفت: اگر پول بسیار زیادی داشته باشیم به همه جا چادر، ماشین امداد و نجات و..بدهیم نمی‌توانیم حوادث را آن‌گونه که لازم است پوشش‌دهی کنیم بلکه اموزش همگانی باید توسعه یابد تا عموم مردم  بتوانند با حوادث به خوبی برخورد کنند تا آسیب کمتری ببینند.

این مسؤول در ادامه توضیح داد: امدادگر ما اگر هم بخواهد به سرعت بیاید حتما زمان و سرعت می‌خواهد و گاهی امدادرسانی غیرممکن است اما الان که فرصت داریم همه دستگاه‌ها با یک نگاه جدی به آموزش نگاه کنیم و نسبت به آموزش اهتمام بورزیم گسترش آموزش عمومی فصل جدیدی برای تلاش و کوشش ما خواهد بود.

برچسب ها:
آموزش رفسنجان هلال احمر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :