قدیری ابیانه:

در فتنه ۸۸ دست خیلی‌ها که در نظام مسؤولیت عالی داشتند رو شد

  • شناسه خبر: 44654
در فتنه ۸۸ دست خیلی‌ها که در نظام مسؤولیت عالی داشتند رو شد

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: فتنه ۸۸ دست خیلی‌ها را رو کرد کسانی که در نظام مسؤولیت عالی‌ داشتند ماهیت‌شان مشخص شد اگرچه ضررهای زیادی دیدیم اما خودش یک دستاورد بود از بعضی‌ها که انتظار نمی‌رفت به فتنه دامن زدند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: فتنه ۸۸ دست خیلی‌ها را رو کرد کسانی که در نظام مسؤولیت عالی‌ داشتند ماهیت‌شان مشخص شد اگرچه ضررهای زیادی دیدیم اما خودش یک دستاورد بود از بعضی‌ها که انتظار نمی‌رفت به فتنه دامن زدند.

به گزارش “روراستی” محمدحسن قدیری‌ابیانه پنج شنبه شب در جمع مردم رفسنجان در یازدهمین سلسه نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی با تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: این عالم فقید از روحانیان بسیار برجسته جهان اسلام و تشیع و ذخیره‌ای برای انقلاب بود.

وی با اشاره به اینکه در آستانه ۹ دی و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم، افزود: در حالی این دوران را سپری می‌کنیم که تحریم‌ها کماکان وجود دارد و دشمن پس از فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ به فکر فتنه‌ای دیگر است.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: فتنه ۷۸ دشمن دانشجویی بود، فتنه ۸۸ فتنه سیاسی بود که ادعا داشتند در انتخابات تقلب شده و با رمز دروغ و تقلب این فتنه را راه انداختند اما فتنه اجتماعی دشمن از فتنه‌های خیلی خطرناک است.

وی با بیان اینکه دشمن در فتنه اجتماعی معیشت مردم را نشانه رفته و عواملی در داخل هم به او کمک می‌کنند، افزود: دشمنان می‌خواهند مردم را به دلیل مشکلات معیشتی به ضدیت علیه نظام به تظاهرات بکشانند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا یادآورشد: شعار دشمن در فتنه ۸۸ انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است بود که خسارات فراوانی به جمهوری اسلامی ایران وارد کرد اما در روز عاشورا اصل اسلام را نشانه رفته بودند.

وی با اشاره به برخی آقازاده‌ها و افرادی که دنبال تماس با آمریکایی‌ها بودند تا تحریم‌ها را تشدید کنند و مردم انگشت اتهام به سمت دولت سابق(احمدی‌نژاد)داشته باشند و آن را عامل بدبختی‌ها بدانند، ابراز داشت: اگر چه نقدهایی بر احمدی‌نژاد هست اما دوره اول ریاست‌جمهوری‌اش سازندگی‌هایی داشت و خوب کار کرد مسکن مهر را راه‌اندازی کرد و تعداد زیادی صاحب خانه شدند.

قدیری‌ابیانه بیان کرد: در داخل کشور آدم‌های خائن که دم از نگرانی معیشت مردم می‌زنند خواستار تصویب برنامه‌ها علیه ایران هستند تا مردم در سختی‌ها دچار مشکلاتی شوند و آن‌ها بتوانند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

وی با اشاره به ادعای تقلب در انتخابات سال ۸۸ گفت: هم خاتمی هم موسوی انتخابات برگزار کرده بودند و شعار مدنیت داده بودند اما با اینکه می‌دانستند امکان تقلب با رقم ۱۱ میلیونی نیست و اگر هم باشد شاید یک میلیون تقلب بتوان صورت داد ولی هرگز آدرس صندوق یا صندوق‌هایی که مدعی بودند تقلب شده را ندادند چون مطمئن بودند تقلب نشده است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا اذعان کرد: فرق طیف اصولگرا با طیف مقابل این است که زمانی که فرد مقابل‌شان در انتخابات پیروز می‌شود به او تبریک می‌گویند اما اصلاح‌طلبان فتنه به پا می‌کنند و ادعای تقلب می‌کنند.

وی توضیح داد: در زمان انتخابات تمام رسانه‌های غربی، آمریکایی، اروپایی، ساواکی، ریگی‌ها و…تبلیغ به نفع روحانی و علیه رئیسی داشتند سال ۸۸ هم به نفع موسوی و علیه احمدی‌نژاد قبل‌تر از آن هم علیه ناطق‌نوری و به نفع خاتمی.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه اگر آمریکا جرأت کرد به عراق حمله کند چون احساس کرد ملت عراق از دولتش جدا هستند، اظهار کرد: سال ۸۸ هم دشمنان فکر می‌کردند می‌توانند ملت را از نظام جدا کنند اما ملت ۹ دی برخاستند و نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند..

وی اذعان کرد: فتنه ۸۸ دست خیلی‌ها را رو کرد کسانی که در نظام مسؤولیت عالی‌ داشتند ماهیت‌شان مشخص شد اگرچه ضررهای زیادی دیدیم اما خودش یک دستاورد بود از بعضی‌ها که انتظار نمی‌رفت به فتنه دامن زدند.

قدیری‌ابیانه در بخش دیگری از سخنان خود با بازکردن موضوع فتنه اجتماعی دشمن اظهار داشت: اگرچه فتنه ۸۸ شهید خیلی دادیم اما فتنه اجتماعی خطرناک‌تر است چون می‌خواهند با ایجاد زمینه ضدیت با نظام مردم را به خیابان‌ها و تظاهرات بکشانند.

وی بیان کرد: کشورمان با وجود ذخایر و منابع مهمی که دارد چرا باید رفاه و معیشت مردم در این وضعیت باشد چرا با وجود این همه ثروت در کشور باز هم مشکلات معیشتی هست در حالی که درآمدهای نفتی شفاف است و رقم‌های درشتی است و همه می‌دانیم خیلی است.

قدیری‌ابیانه تشریح کرد: سوءمدیریت و بی‌تدبیری‌ها هم به فتنه دشمن دامن می‌زند ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را برای واردات خودرو و تلفن همراه می‌دهند تا عده‌ای خاص سود کنند بخشی از این فعالیت عمدی و بخشی هم حاصل سوءمدیریت است.

وی با اشاره به اوضاعی که به تعبیر دشمن زمینه آشوب را فراهم می‌کند بیکاری کارگران، وجود حقوق‌های عقب‌مانده، فارغ‌التحصیلان بیکار، کارمندان و معلمان معترض و…را مثال زد و افزود:  عواملی وضع معیشت مردم را خراب کرده و در داخل هم کسانی هستند که برای وضعیت اقتصاد نابسامان برنامه‌ریزی می‌کنند.

قدیری‌ابیانه با ذکر این موضوع که می‌گویند عصر جنگ گذشته و پاسخ به آن که اگر اینگونه بود چرا آمریکا سال به سال بودجه نظامی خود را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: زمان جنگ ما موشک نداشتیم اما امروز از قدرتمندترین کشورها در ساخت موشک در دنیا هستیم دشمنان با این مسائل می‌خواهند روی ذهنیت مردم کار کنند و مردم هم هدف تبلیغات دشمن هستند.

 

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • همشهری

    درود بر رزمندگان اسلام