با هدف کاهش تلفات جاده ای صورت می گیرد

راه‌اندازی ایستگاه‌های کمپین ۶۰۳۰ برای کاهش تلفات جاده‌ای

  • شناسه خبر: 44713
راه‌اندازی ایستگاه‌های کمپین ۶۰۳۰ برای کاهش تلفات جاده‌ای

با هدف کاهش تصادفات به ویژه در نزدیک مقصد، ایستگاه‌های کمپین ۶۰۳۰ در پنج ورودی شهر رفسنجان به‌طور موقت راه‌اندازی می‌شود و از سال جدید این ایستگاه‌ها دائمی خواهند بود.

با هدف کاهش تصادفات به ویژه در نزدیک مقصد، ایستگاه‌های کمپین ۶۰۳۰ در پنج ورودی شهر رفسنجان به‌طور موقت راه‌اندازی می‌شود و از سال جدید این ایستگاه‌ها دائمی خواهند بود.

به گزارش “روراستی” تلفات جاده‌ای از مباحث روز در هر شهری است و به ویژه رفسنجان که در شاهراه اصلی جاده‌های کشور واقع شده همیشه حوادث تلخ و ناگواری را در مسیرهای خود دارد، تصادفاتی که منجر به مرگ و میرهای زیادی می‌شود و خسارات جانی و مالی زیادی را برجای می‌گذارد که به گفته کارشناسان خواب‌آلودگی و سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو در کنار مشکلات جاده‌ها عمده‌ترین علل تصادفات است.

البته خبری که از تصادفات همیشه شنیده شده و کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی نیز به آن اشاره می‌کنند این است که اکثرا در نزدیکی‌های شهر بوده که باید برای آن فکری شود.

دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان از سوی وزارت وزارت به همراه ارگان‌هایی مانند شهرداری هلال‌احمر، پلیس‌راه، فوریت‌های پزشکی، بخشداری و…در پی این تلفات جاده‌ای به فکر راه‌اندازی کمپین ۶۰۳۰ افتادند که همانطور که از نامش پیداست بیانگر این است که ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها به وقوع می‌پیوندد.

راه‌اندازی ایستگاه‌های کمپین ۶۰۳۰ در ۵ ورودی شهر رفسنجان

نادعلی مهدی‌پور مسؤول آموزش و ارتقای سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان در این زمینه اظهار داشت: قرار است پنج ورودی شهر رفسنجان ایستگاه‌های کمپین ۶۰۳۰ راه‌اندازی ‌شود و اولین ایستگاه روز جمعه ۲۱ دی ‌ماه در ورودی ناصریه واقع در جاده رفسنجان کرمان راه‌اندازی می‌شود که به طور موقت هر هفته یک ایستگاه در ورودی‌های شهر برپا و از سال جدید این ایستگاه‌ها دائمی خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروزی کمپ‌هایی که اول شهرها زده می‌شود چندان جوابگوی مقابله با تصادفات نیست، افزود: حداقل باید ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری شهر ستادهای اسکان مستقر شوند تا رانندگانی که از مسیرها عبور می‌کنند با توقف در این ایستگاه‌ها بتوانند استراحت کنند تا به سلامت به مقصد برسند چراکه توقف پنج دقیقه‌ای هم ارزشمند است و می‌تواند به رفع خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان کمک باشد.

وی ادامه داد: تصادفاتی که در نزدیکی شهرها می‌شود باری را بر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله شلوغ‌شدن اورژانس‌ها و ایجاد نارضایتی‌هایی و دیگر مسائل می‌گذارد و این‌‌ها بر اثر سهل‌انگاری که راننده داشته به وجود می‌آید بنابراین برپایی ایستگاه‌ها می‌تواند از تلفات بکاهد.

مهدی‌پور با بیان اینکه مرگ و میرها بر اثر مسائل ترافیکی یکی از پر آمارترین علل در کنار عوامل مرگ و میر بر اثر بیماری‌های غیرواگیر است، تصریح کرد: وزارت بهداشت ۲۵ درصد سلامتی مردم را می‌تواند به عهده بگیرد و ۷۵ درصد مابقی به سایر ارگان‌ها، سازمان‌ها و نهادها مربوط است که در این رابطه بحث سلامت اجتماعی مطرح می‌شود و اگر سلامت، اجتماعی شود تأثیر بسزایی در میزان سلامتی مردم دارد.

راه‌اندازی کانون‌های سلامت در محله‌ها

وی وزارت بهداشت را در سلامت مردم پیشگام دانست و فعالیت معاونت اجتماعی را برای احیاشدن ۷۵ درصد دیگر ارگان‌های تأمین‌کننده سلامت ذکر کرد و گفت: با پیگیری معاونت‌های اجتماعی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی مطالبات مردم مطرح و این مهم به نفع مردم است.

مهدی‌پور خاطرنشان کرد: در وزارت بهداشت، کانون‌های سلامت در واحد معاونت اجتماعی شکل می‌گیرد، این کانون‌ها در هر محله‌ها تشکیل می‌شوند و مردم با مراجعه به کانون، مطالبات خود در حوزه سلامت را از ارگان‌های مربوطه مطرح می‌کنند که در نهایت بررسی و اولویت‌بندی شده و به ارگان مربوطه ارجاع داده می‌شود و تا زمانی که آن ارگان مشکل را برطرف کند کانون در حال پیگیری خواهد بود.

وی افزایش سطح سواد سلامت مردم را از مهمترین اهداف کانون‌های سلامت برشمرد و بیان کرد: در حال حاضر دو کانون سلامت در شهر رفسنجان شامل شهرک والفجر و مهمانشهر رفسنجان راه‌اندازی شده و به زودی یک کانون در محله اسدآباد و یک کانون در شهرستان انار راه‌اندازی خواهد شد.

مهدی‌پور در ادامه مباحث خود گفت: مردم برای ثبت‌نام و بهره‌مندی از مزایای کانون‌های سلامت به کانون محله خود مراجعه کنند و در این کانون‌ها آموزش‌های رایگان برای گروه سالمندان، مادران، زنان باردار، آسیب‌های اجتماعی، کمک‌های اولیه و…به صورت رایگان ارائه داده می‌شود که همه این‌ها در راستای افزایش سواد سلامت است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ق

برچسب ها:
6030 رفسنجان کمپین ورودی شهر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :