مدیر کل فرهنگ و ارشاد کرمان:

رفسنجان می‌تواند پایتخت کتاب ایران شود

  • شناسه خبر: 44719
رفسنجان می‌تواند پایتخت کتاب ایران شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: رفسنجان ظرفیت پایتختی کتاب ایران را دارد و برای این مهم باید به طور جدی تلاش شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: رفسنجان ظرفیت پایتختی کتاب ایران را دارد و برای این مهم باید به طور جدی تلاش شود.

به گزارش “روراستی” محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب مس در سالن شهید ذکریا با قدردانی از مجموعه مس برای حمایت از برنامه‌های فرهنگی هنری در سطح استان اظهار داشت: با نگاه مثبت مدیران مجموعه مس رویدادهای فرهنگی هنری زیادی در رفسنجان و استان رقم خورده است.

وی بیان کرد: در این برهه زمانی که مشکلات اقتصادی سایه انداخته حوزه فرهنگ و هنر بیشترین آسیب را می‌بیند بنابراین بخش غیردولتی در کنار بخش دولتی می‌تواند تنگناها را برطرف کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان با اشاره یه ویژگی‌های رفسنجان به لحاظ کتاب و کتابخوانی آن را خاص دانست و گفت: سال گذشته مطالعاتی در این شهرستان در زمینه سرانه مطالعه صورت گرفته و با وجود جایگاهی که این شهرستان دارد و قدیمی‌ترین کتابفروشی، وجود نویسندگان شاخص و بیش از ۲۰ کتابخانه ظرفیت پایتختی کتاب ایران را دارد.

علیزاده خاطرنشان کرد: سال ۹۵ رفسنجان پروسه‌های پایتختی کتاب ایران را تا مراحل نهایی گذراند و لازم است این موضوع جدی گرفته شود تا عنوان پایتختی کتاب ایران را از آن خود کند.

وی بر گسترش باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در رفسنجان تأکید کرد و بیان داشت: این باشگاه‌ها باید در اقصی نقاط شهر تکثیر شود.

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :