حمایت های مس از برنامه های فرهنگی هنری از جیب چه کسانی است؟

  • شناسه خبر: 44775
حمایت های مس از برنامه های فرهنگی هنری از جیب چه کسانی است؟

در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب مس مدیر روابط عمومی مجتمع مس رفسنجان مطالبی پیرامون حمایت های بی مزد و منت از برنامه های فرهنگی و هنری شهرستان مطرح کرد.

در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب مس مدیر روابط عمومی مجتمع مس رفسنجان مطالبی پیرامون حمایت های بی مزد و منت از برنامه های فرهنگی و هنری شهرستان مطرح کرد.

به گزارش ” روراستی ” سید علی میرافضلی در جمع خبرنگاران در شهر سرچشمه با اشاره حمایت های مس از حوزه فرهنگ و هنر اظهار داشت: گاهی مباحثی مطرح می شود مبنی بر این که ممکن است مس جهت دار کارهای فرهنگی را انجام دهد یا به بیراهه ببرد ،خیلی از کار هایی که ما انجام می دهیم جنبه حمایتی دارد ادارات تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد، شهرداری و شورای شهر برنامه هایی دارند ما حمایت می کنیم و بحث ما سیاست گذاری نیست و در کنار نهادهای فرهنگی هستیم.
وی ادامه داد: اما اگر ایرادی در کار پیش می آید می گویند «مس» در برنامه موسیقی اخیر (در شب گرامیداشت ایرج بسطامی) مس کمک کمی انجام داد اما نقاط ضعف به سمت و سوی ما آمد در صورتی که مس برنامه ریز نبود بعضی ها تصور می کنند که ما فرهنگ رفسنجان را به سمت و سوی خاصی می بریم، ما کار را خالصانه و بی مزد و منت انجام می دهیم.
میرافضلی افزود: در برنامه های موسسات قرآنی و یادواره ها و…ما جهت دهنده نیستیم بلکه حامی هستیم.
وی تصریح کرد: مس متولی امر فرهنگ نیست ما متولی امر تولید مس هستیم و در این حوزه سیاستگذار و مجری هستیم.
مدیر روابط عمومی مجتمع مس رفسنجان خاطر نشان کرد: در صورتی که در برنامه ها ایراداتی باشد خیلی هجمه ها به سمت ماست و انتظار نداشتیم این هجمه های سهمگین باشد.
وی با بیان اینکه زمینه نقد همیشه باید فراهم باشد اما بی انصافی هم نباید باشد، گفت: جهات و جوانب متعددی را مس حمایت می کند ما هیچ برنامه ای را ناامید نمی کنیم در کنار مردم رفسنجان و اهالی فرهنگ و هنر هستیم.
میرافضلی همچنین به این نکته اشاره کرد که در حوزه اشتغال نقد دارند فکر می کنند در حوزه فرهنگی هم باید نقد کنند در صورتی که باید این ها را از هم تفکیک کرد و کارهای خوبی ک انجام می شود نباید نادیده گرفت.
وی با ذکر این مطلب که مسؤولان همبستگی بیشتری برای شهر و کشور داشته باشند، بیان کرد: کشور یکپارچه اگر بنیانش سست شود همه ما آسیب می بینیم اگر مسؤولان مقابل هم قرار گیرند مردم سردرگم می شوند از تبعات اختلافات مسؤولان همه آسیب می بینیم.
اما اگر چه اظهارت مدیر روابط عمومی مجتمع مس رفسنجان در بعضی مطالب به جا و تحسین برانگیز است اما باید گفت این جمله «بی مزد و منت» که مطرح شده در اینجا نمی گنجد چرا که مس ثروت همین مردم است و از جیب خود مردم برنامه های فرهنگی و هنری حمایت می شودپس بابت ثروت مردم سرشان منتی نیست. در گذشته این حق مردم کمتر دیده شده یا در جهاتی کاملا نادیده گرفته شده بود اما امروز هر آن چه برای برنامه های فرهنگی، هنری، مذهبی و….هزینه می شود به واقع حق مردم بوده و جا برای هزینه های بیشتر هم خیلی بیش از اینها وجود دارد.
امیدواریم همانطور که سید بزرگوار در مطالب شان نقد به سمت اشتغال را به جا دانستد پس همتی شود تا زمینه اشتغال جوانان این شهرستان که حق مسلم آن هاست در این مجتمع عظیم فراهم شود.

برچسب ها:
اشتغال جوانان برنامه های فرهنگی حمایت مس سرچشمه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :