مدیر مجتمع مس رفسنجان مطرح کرد:

در حوزه صنعت مس به خودکفایی رسیدیم

  • شناسه خبر: 44909
در حوزه صنعت مس به خودکفایی رسیدیم

مدیر مجتمع مس رفسنجان گفت: رتبه اول خاورمیانه در حوزه تولید مس هستیم و در این صنعت نجیب مس در جاهایی به خودکفایی رسیده‌ است.

مدیر مجتمع مس رفسنجان گفت: رتبه اول خاورمیانه در حوزه تولید مس هستیم و در این صنعت نجیب مس در جاهایی به خودکفایی رسیده‌ است.

به گزارش “روراستی” حسین احمدی بعد از ظهر امروز در همایش مدیران قرآنی استان کرمان با معرفی صنعت مس کشور اظهار داشت: معدن مس سرچشمه قدیمی‌ترین معدن مس کشور دهه‌های ۳۰ و ۴۰ کار اکتشافی آن انجام و در دهه ۵۰ مجتمع مس سرچشمه کرمان تشکیل و بعد از آن به شرکت ملی صنایع مس ایران تغییر نام پیدا می‌کند.

وی بیان داشت: عملیات احداث مجتمع عظیم مس از سال ۵۳ آغاز و پس از پیروزی انقلاب که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها از این مجتمع اخراج شدند توسط کارکنان و مهندسان ایرانی سوم خرداد ۶۱ همزمان با آزادسازی خرمشهر اولین آند از کارخانه ذوب استحصال و بعد ادامه صنعت تکمیل می‌شود و اکنون تمام ظرفیت این صنعت در دست ماست و بعد از آن در شهرستان شهربابک و منطقه آذبایجان شرقی صعنت مس در حال انجام است.

مدیر مجتمع مس رفسنجان با اشاره به اینکه وضعیت ما در تولید مس کشور خوب و تمام نیاز کشور در شرکت ملی صنایع مس ایران تامین و مازاد آن به کشورهای خارجی صادر می‌شود، افزود: ما رتبه اول خاورمیانه در حوزه تولید مس هستیم و در این صنعت نجیب مس در جاهایی به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: طرح‌های توسعه بزرگی در برنامه داریم، کارخانه اسید ۶۰۰ هزارتنی سرچشمه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد طرح‌های توسعه معدن ده‌زار و دره‌آلو هم طبق برنامه زمان‌بندی به بهره‌برداری می‌رسد.

احمدی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس مس سرچشمه کمک‌ و همراه رزمندگان دفاع مقدس از کمک‌های فکری، مالی بوده و سرداران شهیدی که در این مجتمع کار می‌کردند که شهید حاج‌علی محمدی‌پور، زینلی و شهدای بزرگی در این مجتمع حضور داشتند نمونه بارز این ایثارگری‌ها هستند که نام صنعت مس را بلندآوازه کردند.

وی بیان کرد: الان شرکت مس در حوزه مسؤولیت‌های اجتماعی به عنوان یک قطب بزرگ به این مسؤولیت‌ها عمل می‌کند و همکاری با نهادهای فرهنگی استان دارد و از ابتدای سال در حوزه قرآنی مسابقات قرآنی به صورت فصلی برگزار می‌کند که سه مسابقه تاکنون برگزار و آخرین مسابقه در سال جاری تا پایان سال برگزار می‌شود و استقبال خوبی از این حرکت شده است.

برچسب ها:
رفسنجان سرچشمه مس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :