مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کرمان:

بودجه‌های قرآنی ناعادلانه تقسیم می‌شود

  • شناسه خبر: 44917
بودجه‌های قرآنی ناعادلانه تقسیم می‌شود

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمان گفت: تقسیم بودجه‌های قرآنی در کشور ناعادلانه است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمان گفت: تقسیم بودجه‌های قرآنی در کشور ناعادلانه است.

به گزارش “روراستی” محمدعلی مشهدی در همایش مدیران قرآنی استان کرمان اظهار داشت: ظرفیت قرآنی استان کرمان بسیار بالاست در این استان نفرات اول مسابقات بین‌المللی قرآن را داریم که این ظرفیت عظیم و خوب می‌تواند به کمک جامعه فرهنگی و دینی بیاید تا بر مشکلات فائق آییم.

وی بیان داشت: مهمترین دغدغه ما در مؤسسات این است که هدف‌مان این بود به عنوان بازوی اجرایی ادارات و بخش فرهنگی باشیم اما در معرفی اتحادیه نقص داریم و هنوز نتوانستیم جایگاه اتحادیه را به اهالی فرهنگ و قرآن استان معرفی کنیم.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمان تصریح کرد: استان کرمان یک جغرافیای بسیار بالا دارد و از شمال تا جنوب مشکلات و مسائل متعددی داریم در جنوب و شرق کشور نیاز به اجرای برنامه‌های متعدد به ویژه به خاطر اهالی اهل سنت نیاز به فعالیت ویژه هست دشمن تمام تلاش خود برای تفرقه بین مسلمانان و فرق مختلف دارد و بخش قرآن بسیار اساسی است و توسعه فعالیت‌های قرآنی در این راستا می‌تواند کمک باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی که در سطح استان در خصوص اتحادیه داریم بحث دو ارشاده بودن استان کرمان است، توضیح داد: در جنوب بخشی از ادارات به صورت اداره کل مستقل عمل می‌کنند مانند اداره فرهنگ و ارشاد که البته همکاری خوبی دارند اما به لحاظ استقلالی که وجود دارد هنوز نتوانستیم بخش جنوب استان را با خودمان همراه کنیم.

مشهدی خاطرنشان کرد: از نمایندگان مجلس تقاضا داریم دغدغه قرآنیان را به کل کشور برسانید طبق گفته‌هایی که وجود دارد ۷۰ درصد از بودجه‌های قرآنی سال ۹۸ کسر شده و این معضل و فاجعه است خیلی از بخش‌های مختلف با توجه به گرانی‌ها بودجه‌ها بیشتر شده اما تقریبا ۱۰ درصد از بودجه سال ۹۴ را در سال ۹۸ گنجاندند و این در شأن یک جامعه‌ای که بر پایه قرآن و معارف نهادینه شده نیست.

مشهدی با اشاره به اینکه مؤسسات فرهنگی چنان‌چه در قانون مالیات آمده از پرداخت مالیات معاف هستند، افزود: اما مسؤسسات قرآنی ما با مشکل مالیاتی مواجه هستند در بعضی استان‌ها ازجمله استان ما سلیقه‌ای عمل می‌شود که نیاز به بررسی بیشتر دارد با توجه به نوپا بودن اتحادیه نیاز داریم که بودجه‌هایی برای آن که اتحادیه مردمی است در نظر گرفته شود.

وی ابراز داشت: برای اینکه چراغ فعالیت‌های قرآنی در استان خاموش نشود مدیران با تمام وجود کار می‌کنند و برای انجام فعالیت‌ها پای ثابت بودجه‌ای نیاز داریم.

مشهدی در ادامه اذعان کرد: متأسفانه بودجه‌های قرآنی کشور تقسیمات ناعادلانه‌ای دارد، ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در یک جا  به بخش‌های قرآنی اختصاص دادند از این مبلغ، ۱۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان فقط به چهار نفر داده شده که متأسفانه هم متهم هستند هم قاضی و هم پلیس هستند و خودشان برای خودشان تخصیص می‌دهند خودشان نظارت می‌کنند و خودشان قانون وضع می‌کنند که این در شأن جمهوری اسلامی نیست.

وی اظهار کرد: در اتحادیه مؤسسات قرآنی آمادگی داریم به عنوان نماینده جامعه قرآنی برای اجرای همه برنامه‌های قرآنی استان کرمان مشارکت کنیم و مؤسسات ما در شهرستان‌ها آمادگی همکاری در مسابقات قرآنی را دارند.

 

برچسب ها:
تقسیم بودجه رفسنجان عدالت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :