طی سال جاری به وقوع پیوست

مرگ ۹ نفر بر اثر بیماریهای تنفسی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 45010
مرگ ۹ نفر بر اثر بیماریهای تنفسی در رفسنجان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در سال جاری متاسفانه ۹ نفر بر اثر بیماریهای تنفسی در رفسنجان جان خود را از دست داده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در سال جاری متاسفانه ۹ نفر بر اثر بیماریهای تنفسی در رفسنجان جان خود را از دست داده اند.
به گزارش “روراستی” دکتر احمد جمالی زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا تاکنون ۱۸۴ نفر در رفسنجان بستری شده اند که از این بیماران آزمایشاتی برای قطعیت بیماری آنفلوآنزا از آنها گرفته شد که تعداد موارد آزمایش شده ۸۲ نفر و موارد مثبت آنفلوانزا از موارد آزمایش شده ۱۵ نفر بود.
وی بیان کرد: در سال جاری متاسفانه ۹ نفر بر اثر بیماریهای تنفسی در رفسنجان جان خود را از دست داده اند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان در ادامه به نکاتی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا اشاره و عنوان کرد: روزانه دستهای خود را با آب و صابون بشـوییم و یا با محلول های ضد عفونی کننده تمیز کنیم. ضروری است در هر بار شستن دست ها، این عمل را دوبار تکرار نمائید.
جمالی زاده ادامه داد: از لمس کردن چشم ها، بینی و دهان بدلیل انتقال ویروس خودداری کرده و در صورت امکان از افرادی که علائم شبیه بیماری آنفلوانزا دارند حداقل به اندازه دو متر فاصله بگیریم.
وی افزود: اشیایی مانند تلفن، صفحه کلید کامپیوتر، دستگیره درها و…. هم می توانند انتقال دهنده ویروس آنفلوانزای جدید باشند لذا بهتر است از تمیز بودن آنها مطمئن شویم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه برای پیشگیری از آنفلوآنزا در صورت امکان باید از حضور در مناطق شلوغ خودداری کرد، یادآور شد: با باز کردن پنجره ها و درب ها در فواصل مناسب در روز برای حداقل هر بار ۱۰ دقیقه به تهویه مناسب محل کار، محل زندگی، کلاس درس و … کمک کنیم.
جمالی زاده در ادامه به علائم آنفلوانزا اشاره کرد و گفت: در صورت مشاهده علائمی چون تب، سرفه، گلودرد، سردرد، لرز، کوفتگی بدن احساس خستگی، همچنین اسهال و استفراغ در خود باید به پزشک مراجعه کرد و احتمال ابتلا به آنفلوانزا وجود دارد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان تصریح کرد: درصورت ابتلا به آنفلوانزا، استراحت کردن، نوشیدن مایعات، تغذیه مناسب و استفاده از استامینوفن به عنوان تب بر بهترین راه درمان بیماری آنفلوانزا است.
جمالی زاده تأکید کرد: اکیداً توصیه می شود برای کاهش تب ناشی از آنفلوانزای از مصرف آسپرین خودداری شود. همچنین هنگام عطسه و سرفه، جلوی بینی و دهان خود را با دستمال بگیریم و بلافاصله دستمال را داخل کیسه پلاستیک گذاشته و سپس در سطل زباله بیندازیم.

برچسب ها:
بیماری تنفسی رفسنجان مرگ
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :