رئیس جمعیت هلال احر رفسنجان:

جاده نوق دومین جاده پرخطر کرمان نیازمند پایگاه امداد جاده‌ای است

  • شناسه خبر: 45046
جاده نوق دومین جاده پرخطر کرمان نیازمند پایگاه امداد جاده‌ای است

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان رفسنجان گفت: جاده نوق دومین جاده پرخطر استان کرمان است که نیازمند پایگاه امداد و نجات جاده‌ای است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان رفسنجان گفت: جاده نوق دومین جاده پرخطر استان کرمان است که نیازمند پایگاه امداد و نجات جاده‌ای است.

به گزارش “روراستی” ابراهیم بابایی رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان رفسنجان در حاشیه راه‌اندازی کمپین ۶۰۳۰ در ورودی جاده رفسنجان به سرچشمه در روستای اوراف اظهار داشت: با توجه به اینکه تلفات حوادث جاده‌ای در کشور در حال افزایش است این امر موضوعی است که دغدغه مسؤولان را در بر گرفته است.

وی بیان داشت: در ۱۵ سال قبل در زلزله مهیب بم بیش از ۳۰ هزار نفر را از دست دادیم و همچنان با یادآوری این غم بزرگ ناراحت می‌شویم، این در حالی است که بر اساس آمار رسمی هر ساله حدود ۱۶ هزار نفر از هموطنان  را بر اثر تصادفات از دست می‌دهیم و به عنوان یک تألم روحی و دغدغه است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه کسانی که در این سوانح جان خود را از دست می‌دهند اغلب در سن جوانی و کارآمد بین ۳۰ تا ۶۰ ساله هستند، افزود: کسانی که می‌توانند برای خود و جامعه خدمت کنند و مفید باشند در این حوادث از بین می‌روند.

وی عنوان کرد: در کنار این آمار رسمی دلیل ۸۰ درصد سوانح رانندگی اشتباهات و خطاهای انسانی است اگر چه برخی جاده‌ها و راه‌ها استاندارد نیست، اما ۸۰ درصد سوانح رانندگی ناشی از اشتباهات انسانی است و اگر رانندگان مسایل را رعایت کنند شرایطمان بهتر می‌شود.

بابایی با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد، یادآور شد: یکی از راهکارهای کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای توسط مسئولان، فرهنگ‌سازی و افزایش سطح آگاهی مردم و ایجاد کمپبن ۶۰۳۰ است.

وی ابراز داشت:  اصرار راننده‌ها به رانندگی طولانی مدت است که همین امکان بروز تصادفات را دارد در بحث فرهنگسازی این امر در کنار دانشگاه علوم پزشکی، راهداری و پلیس راه کمک می‌کنیم تا آگاهی مردم در مورد خطرات در ۳۰ کیلومتری شهرها افزایش یابد و سوانح کمتر شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان رفسنجان گفت: تنها در مسیر کشکوئیه به رفسنجان پایگاه امدادرسانی امداد و نجات را داریم و در بقیه مسیرها جزء کمبودهاست که باید رسیدگی شود و همه مسیرها نیازمند پایگاه امداد جاده‌ای است.

بابایی متذکر شد: در محور نوق به رفسنجان هم که آمار تصادفات زیاد است اگر این پایگاه امداد و نجات ایجاد شود کمک به کاهش آمار تصادفات خواهد شد.

بابایی با اشاره به اینکه در محور رفسنجان به کرمان در کبوترخان رانندگان توقف و به استراحت می‌کنند تعداد حوادث کمتر است، ادامه داد: در فصل زمستان در محور رفسنجان به سرچشمه مجوز موقت احداث پایگاه امداد و نجات را داریم که در فصل زمستان مستقر است.

نادعلی مهدی‌پور مسئول آموزش و ارتقای سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم اظهار کرد: ۶۰ درصد از حوادث ترافیکی منجر به جراحت یا فوت در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد و دلیل آن هم این است که راننده به خیال اینکه به مقصد رسیده، اگر خواب آلود است استراحت نمی‌کند و سرعت را هم زیاد می‌کند که زودتر به مقصد برسد.

وی بیان کرد: کمپین‌های ۶۰۳۰ به منظور استراحت چند دقیقه‌ای رانندگان و افزایش سطح آگاهی مردم از خطرات و تصادفات راه‌اندازی شده است.

مهدی‌پور خاطرنشان کرد: تصمیم بر این است این پویش به تسهیلات نوروزی مرتبط شود و امیدواریم این تلفات و حوادث در این مسیر ها کاهش پیدا کند و اصرار بر مستمر بودن ایستگاه‌های دائمی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها را داریم.

گفتنی است؛ از ابتدای راه‌اندازی این کمپین ، چهار کمپین ۶۰۳۰ دیگر در مسیرها از جمله در کشکوئیه، کمال‌آباد نوق، فردوسیه آزادگان و جاده رفسنجان به کرمان (ناصریه) راه‌اندازی شد.

برچسب ها:
رفسنجان نوق هلال احمر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :