همراه با شهدا در لاهیجان رفسنجان/درخت آرزوها برای کودکان یتیم

  • شناسه خبر: 45049
همراه با شهدا در لاهیجان رفسنجان/درخت آرزوها برای کودکان یتیم

مردم لاهیجان و فخرآباد از توابع شهرستان رفسنجان ۴۵ شهید تقدیم اسلام کردند و به وجود این شهدا افتخار می‌کنند.

مردم لاهیجان و فخرآباد از توابع شهرستان رفسنجان ۴۵ شهید تقدیم اسلام کردند و به وجود این شهدا افتخار می‌کنند.

به گزارش “روراستی” روستاهای لاهیجان و فخرآباد از توابع بخش مرکزی شهرستان رفسنجان هستند که همجوار بوده و به گونه‌ای اشتراکاتی که دارند آن‌ها را به یک منطقه تبدیل کرده است.

نام لاهیجان به واسطه شهدای زیادی که تقدیم اسلام کرده از مشهورترین نام‌ها در بین روستاهای این شهرستان است سردار شهید عابدینی از دوران فاع مقدس و شهید حامد بافنده از شهدای مدافع حرم از معروف‌ترین شهدایی هستند که در کنار سایر شهدای لاهیجان می‌درخشند و این منطقه به وجود این شهدا افتخار می‌کند.

خانواده‌هایی که در این  منطقه زندگی می‌کنند اکثرا از خانواده شهدا و ایثارگران هستند و یادگارانی از دوران دفاع مقدس دارند، گلزار شهدای لاهیجان یکی از اماکنی است که بسیار زیبا ساخته شده و وورد به آن احساس معنویت خاصی به انسان دست می‌دهد، شهدایی کم سن و سال اما با همین سن کم امروز امنیت و آرامش را به ما هدیه دادند که از فرزندان این مردمان پرتلاش و ساده روستا هستند.

هر دوشنبه با شهدا پای سفره صلوات

شهدای لاهیجان همچون دیگر شهدا با خدای خود واسطه می‌شوند و افراد زیادی با این واسطه‌گری حاجت‌روا شده‌اند و هر دوشنبه سفره نذر صلوات برای شهدای این منطقه در جوار قبور مطهرشان پهن می‌شود.

 یکی از این بانوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما گفت: این سفره یک سال است که برای خانواده شهدا و دیگر خانواده‌ها پهن می‌شود و هر کسی برای حوائج دنیا و آخرتش نذری می‌کند و از مناطق مختلف شهرستان حضور می‌یابد.

او که برادرزاده یکی از شهدای لاهیجان بود، ادامه داد: من اولین باری که پای این سفره نشستم حاجتم برآورده شد و تا زنده هستم و در توانم باشد دوشنبه‌ها را در این مکان حاضر می‌شوم تا ادای دین کنم.

لاهیجان یکی از روستاهای مسیر کاروان شهدای غواص بود، زمانی که وارد روستا شدم خاطرات زیادی از همراهی کاروان شهدا در ذهنم تداعی شد.

مردم لاهیجان و فخرآباد ۴۵ شهید تقدیم اسلام کردند

برای آشنایی بیشتر با این منطقه با حسین جعفربیگی یکی از اعضای شورای اسلامی لاهیجان گفت‌وگو کردیم، او اظهار داشت:  مردم لاهیجان و فخرآباد ۴۵ شهید تقدیم اسلام کردند.

وی بیان داشت: چهار نفر از این منطقه برای دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) به سوریه اعزام شدند که حامد بافنده به درجه رفیع شهادت در راه دفاع از حرم نائل گشت.

عضو شورای اسلامی لاهیجان با بیان اینکه دو روستای لاهیجان و فخرآباد در مجموع ۵ هزار نفر جمعیت دارند، عنوان کرد: حدود یک هزار خانوار در این منطقه زندگی می‌کنند که بیشتر به کار کشاورزی و سایر مشاغل آزاد مشغول هستند.

درخت آرزوها برای کودکان یتیم

اما این منطقه در کنار تقدیم فرزندانش برای حفظ اسلام و ناموس وطن خیرانی دارد که کودکان یتیم را حمایت می‌کنند.

در جشنواره‌ای که در حسینیه چهارده معصوم(ع) لاهیجان به مناسبت ایام‌الله دهه‌فجر در این منطقه برپا شده زنان روستا و روستاهای همجوار از جمله هرمزآباد هم صنایع دستی خود را به معرض دید گذاشته و بخشی از سود حاصل از فروش خود را برای حمایت از کودکان یتیم و یا بدسرپرست اختصاص می‌دهند، کارهایی نظیر بافتنی، پته، شیرینی، رشته آشی، قاووت و…که هم کمک به خانواده است هم معرفی هنر این بانوان پرتلاش روستایی است.

کاظمی مسؤول برپایی این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه دومین سال برگزاری این جشنواره است، اظهار داشت: حدود ۲۴ غرفه در این نمایشگاه دایر شده و قرار است بیشتر شود.

وی بیان کرد: هدف اصلی ما از برپایی این جشنواره جمع‌آوری کمک برای کودکان یتیم است و درخت آرزوها جزئی از نمایشگاه است و در این رابطه هر کودک علاوه بر دریافت کمک مالی و حمایت غذایی و پوشاکی برای کلاس‌هایی که علاقه دارد و توان رفتن به آن ندارد از جمله زبان، والیبال، شنا و…حمایت می‌شود و می‌تواند به آرزوی خود برسد.

کاظمی از استقبال خوب مردم در سال گذشته از جشنواره یاد کرد و دلیل آن را اوضاع اقتصادی خوب و وجود محصول پسته عنوان کرد و افزود: اما امسال که محصولی نبوده نسبت به سال گذشته استقبال کمتر شده و خرید مردم به حداقل رسیده است اما باز هم خیران ما را تنها نگذاشتند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ نفر از کودکان از حمایت‌های ما بهره‌مند می‌شوند.

گزارش از زهرا بمی نژاد

عکس از فاطمه رمضانی

برچسب ها:
رفسنجان شهدا لاهیجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :