برگزاری همایش به مناسبت روز جهانی بهداشت با حضور اصحاب رسانه در رفسنجان

  • شناسه خبر: 4519
برگزاری همایش به مناسبت روز جهانی بهداشت با حضور اصحاب رسانه در رفسنجان

امروز همایش روز جهانی بهداشت با حضور جمعی از مسئولین و اصحاب رسانه در سالن زکریا برگزار گردید، در این همایش در مورد بیماریهای مشترک انسان و دام گفتگو و تبادل نظر شد. به گزارش روراستی ، در ابتدامعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ضمن عرض تشکر و خیر مقدم گفت:هر ساله 18 فروردین به […]

امروز همایش روز جهانی بهداشت با حضور جمعی از مسئولین و اصحاب رسانه در سالن زکریا برگزار گردید، در این همایش در مورد بیماریهای مشترک انسان و دام گفتگو و تبادل نظر شد.

P1070232

به گزارش روراستی ، در ابتدامعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ضمن عرض تشکر و خیر مقدم گفت:هر ساله 18 فروردین به عنوان روز جهانی بهداشت نامیده شده و در تمام دنیا بر این اساس برنامه های متنوع و ویژه بر مبنای شعار سال اجرا می شود.امسال وزارت بهداشت هفته سلامت را از اول اردیبهشت با شعار خود مراقبتی نامگذاری کرده است .

جمالیزاده با اشاره به اینکه این هفته فرصتی را برای افراد جامعه جهت مشارکت در فعالیت هایی که منجر به بهبود سلامت می شود فراهم می سازد بیان کرد : علی رغم اینکه شیوع و بروز بیماریهای واگیردار و بیماریهای مشترک بین انسان و دام ( سالک ، آنفولانزا، هاری ، تب مالت و (بروسلو)به واسطه درمان و پیشگیری در حال کاهش است ولی آمار مبتلایان به بیماریهای غیرواگیر قلبی و عروقی و قندی رو به افزایش است.

احمد جمالی زاده در خصوص ناقلین بیماریهای مشترک انسان و دام افزود : ناقلین ، موجوداتی کوچک هستند مانند پشه ها، ساس ها ، کنه ها ، که می توانند یک بیماری را از فردی به فرد دیگر و از جایی به جای دیگر منتقل نمایند.

وی تصریح کرد : ما در بحث بیماری سالک که شیوع آن در منطقه نوق رفسنجان زندگی آن اهالی را به خطر انداخته بود تجربه خوبی داریم  و با توجه به اینکه درمان این بیماری مشکل است در طول چند سال اخیرتوانستیم با همکاری خوب بخشهای مختلف آن را کنترل نماییم .
وی به مشکل بودن درمان بیماریهای تب کریمه کنگو و هاری اشاره کرد و گفت :فرد مبتلا به هاری در صورت مراجعه نکردن به مرکز درمانی به مرگ محکوم است .
وی افزود : به دلیل سیر صعودی این بیماریها در رفسنجان می طلبد که جلسه ای با همه دستگاه ها داشته باشیم تا بتوانیم با همکاری یکدیگر این بیماریها کنترل و یا به صفر برسانیم.

برچسب ها:
بهداشت رفسنجان روراستی هاری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :