حاشیه های روز جهانی بهداشت در رفسنجان

  • شناسه خبر: 4531
حاشیه های روز جهانی بهداشت در رفسنجان

همایش روز جهانی بهداشت با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی،اداره دام پزشکی،شهرداری،محیط زیست وبا شعار نیش کوچک خطر بزرگ در سالن شهید زکریا با حضور فرمانداربرگزار گردید . به گزارش روراستی، در ابتدای جلسه مسئولین مربوطه گزارش مبسوطی در خصوص خطرات بزرگ تهدید سلامت مردم در شهرستان رفسنجان و مبارزه جدی با بیماریهای مشترک […]

همایش روز جهانی بهداشت با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی،اداره دام پزشکی،شهرداری،محیط زیست وبا شعار نیش کوچک خطر بزرگ در سالن شهید زکریا با حضور فرمانداربرگزار گردید .

به گزارش روراستی، در ابتدای جلسه مسئولین مربوطه گزارش مبسوطی در خصوص خطرات بزرگ تهدید سلامت مردم در شهرستان رفسنجان و مبارزه جدی با بیماریهای مشترک انسان و دام ارئه نمودند. در ادامه جلسۀ پرسش پاسخ با حضور معاونت بهداشتی علوم پزشکی،  رئیس اداره دام پزشکی و دکتر نژاد قادری برگزار گردید.

P1070292

در این همایش تعدادی از کارشناسان خانه های بهداشت شهرستان از نحوه جمع آوری زباله و پرسه زنی سگهای ولگرد ابراز ناراحتی و گلایه داشتند  که  خبرنگار هفته نامه رویدادهای  رفسنجان در مورد جمع آوری زباله ها(خانگی،عفونی) و چگونگی دفن آنها وتوضیح در مورد مشکلات و عواقب آن و اینکه آنجا به محلی امن برای سگهای ولگرد تبدیل شده است  توضیح  داد و گفت ما از سال گذشته پیگیر مسئله زباله های شهرستان بوده ایم اما همیشه با در بسته دانشگاه علوم پزشکی مواجه شده ایم، که با تغییر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و دغدغه  دکتر اسماعیلی ریاست فعلی  دانشگاه علوم پزشکی  ان شالله این موضوع پیگیری شود.

ایشان ابراز داشتند: معاونت بهداشتی شهرستان چه اهرم بازدارنده ای در خصوص شرکتی که  تخلفات عدیده ای در خصوص زباله های عفونی و خانگی و عدم دفن اصولی و بهداشتی آنها  داشته انجام داده است.

ایشان متذکر شد اگر بهیار یا پرستاری در بیمارستان سر سوزن و یا سرنگی را اشتباهاً در سطلی غیر از سطل مخصوص بیندازد با جریمه های سنگین مواجه می شود اما این شرکت که هر هفته چندین تن زباله را در دشت غربی رفسنجان رها می کنند هیچ گونه بر خوردی با آن صورت نمی گیرد و حاشیه امنی برای ایشان ایجاد شده است.

وی در خصوص سگ های ولگرد نیز گفت کشتن سگ های ولگرد کار بسیار ناپسند و غیر انسانی است که سالهاست این کار منسوخ گردیده، طبق قانونی که در سال 87 مصوب  و به تمام شهرداری های کشور ابلاغ و دستور داده شده که از کشتار سگ های ولگرد در سطح شهر امتناع کنند، سگ ها باید زنده گیری  جدا سازی و عقیم گردند و در جاهای مخصوص قرنطینه شوند، که پس از اتمام صحبتش مورد تشویق تمام جمعیت حاضر در جلسه قرار گرفت. گفتنی است در این جلسه شهردار شهرستان با وجود این که بیشترین انتقادات  در مورد حیطۀ وظایف شهرداری بود حضور نداشت.

باشد که مسئولین شهرستان برای داشتن شهری سالم و زیبا تلاش نمایند، به امید آن روز.

برچسب ها:
رفسنجان روراستی زباله شهرداری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :