در سفر معاون بنیاد مسکن کشور به رفسنجان مصوب شد

اختصاص ۳ میلیارد تومان سهمیه قیر به روستاهای رفسنجان

  • شناسه خبر: 45546
اختصاص ۳ میلیارد تومان سهمیه قیر به روستاهای رفسنجان

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اختصاص سه میلیارد تومان سهمیه قیر به شهرستان رفسنجان خبر داد و گفت: اگر تا ۲۵ اسفندماه جاری جذب شود سهیه را افزایش می دهیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اختصاص سه میلیارد تومان سهمیه قیر به شهرستان رفسنجان خبر داد و گفت: اگر تا ۲۵ اسفندماه جاری جذب شود سهیه را افزایش می دهیم.

به گزارش “روراستی” محمدرضا شاملو ظهر امروز در جلسه‌ای با مسؤولان شهرستان اظهار داشت: در ارتباط با روستاهایی که طرح هادی ندارند این روستاها یا بالای ۲۰ خانوار یا زیر ۲۰ خانوار هستند که روستاهای بالای ۲۰ خانوار قانونا مشکلی ندارند طرح‌شان تهیه می‌شود و برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار آمادگی داریم در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مصوب شود تا اعتبار بگذاریم.

وی بیان داشت: بازنگری طرح‌های هادی دو بخش است یک بخش روستاهایی که با یک تیکه الحاق به محدوده مشکل مردم حل می‌شود آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهیم در بعضی جاها که با امور اراضی برای تبصره ماده یک مشکل دارند تا حدودی تعدیل شده و جلسه بعدی در کمیسیون عمران هفته آینده برطرف می‌شود بقیه روستاهایی که مشکل حاد دارند بخشی از منابع ملی و بخشی از منابع استانی اعتبار می‌گذاریم اعتبارات ملی خیلی کم است، ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که ۱۰۰ میلیارد تومان امسال پول گذاشتیم.

معاون روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در بحث اراضی روستایی هر جا زمین داریم سعی می‌کنیم با آسان‌ترین شرایط واگذار کنیم قیمت‌گذاری معمولا ۲۰ درصد زیر قیمت کارشناسی است برای خانواده شهدا، کمیته امداد و بهزیستی شرایط سهل‌تری گذاشتیم خودمان تحت فشار دستگاه‌های نظارتی هستیم که چرا قیمت‌ها پایین است ما می‌دانیم مردم مشکل دارند پس سعی کردیم متناسب با شرایط هر روستا تصمیم‌گیری شود.

وی اضافه کرد: در مواردی که اراضی تصرفی و از وزارت جهاد یا بنیاد زمین دادند و در تصرف فرد است را جمع می‌کنیم کسانی هم مدرکی ندارند و زمین در تصرف است نمی‌دانسته منابع ملی است یا زمینخواری زمین را فروخته و فرد پول پرداخت کرده را برطرف می‌کنیم در این رابطه بعضی جاها شورای حقوق بیت‌المال و بعضی جاها خودمان مشکل را حل می‌کنیم.

شاملو با اشاره به روستاهای گردشگری و بافت باارزش توضیح داد: ممکن است روستا موقعیت و ویژگی گردشگری داشته باشد اما فعلا آن چه مصوبه قانون پنج ساله ششم در ماده ۹۹ هست ۳۰۰ روستای هدف گردشگری که در کارگروه ملی تصویب شده یا الان جدید باشد می‌توانیم ورود کنیم سایر روستاها را می‌توانیم با سیاست‌های فراگردشگری با اعتبارات منابع ملی و استانی ورود کنیم.

شاملو در ادامه به بحث اختصاص قیر اشاره و بیان کرد: سهمیه قیر را در اختیار فرمانداران می‌گذاریم در شهرستان انار ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که کمتر از یک درصد روستاهای استان سهمیه دارد.

وی ادامه داد: در استان کرمان دو هزار و ۸۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم.

معاون روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: برای شهرستان انار یک میلیارد تومان سهمیه قیر اختصاص می‌دهیم که به سرعت جذب کنند.

شاملو همچنین اظهار کرد: روستاهایی که طرح بافت باارزش می‌خواهند اجرا کنند به کارگروه  ملی معرفی شوند تا در طرح‌ها گنجانده شود.

وی با اشاره به اینکه دو روستای داوران و اودرج که طرح بافت باارزش دارند هر کدام یکصد میلیون تومان برای اعتبارات امسال اختصاص می‌دهیم، افزود: سه میلیارد تومان نیز سهمیه قیر شهرستان رفسنجان می‌گذاریم که اگر تا ۲۵ اسفندماه جاری جذب شود سهمیه اضافه خواهد شد.

وی یادآور شد: مشکلی که روی بحث قیمت قیر بود، برطرف شده است.

بیش از ۲ میلیون فقره وام مقاوم سازی و نوسازی مسکن در روستاهای کشور پرداخت شد

شاملو همچنین در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سفرش به رفسنجان اظهار کرد: دو روستای اودرج و داوران طرح بافت با ارزش را دارند که به هر کدام یکصد میلیون تومان اختصاص داده شده و ظرف مدت یک سال و نیم کار اجرایی باید به اتمام برسد.

وی بیان داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۲۵ میلیون تومان وام چهار درصد برای نوسازی و مقاوم‌سازی در روستاها می‌پردازد که متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی می‌کند بیش از دو میلیون نفر از تسهیلات مسکن روستایی در کشور استفاده کردند که از سال ۸۴ تا کنون بوده و در بیش از یک میلیون ۸۵۰ هزار واحد مردم مستقر شدند.

شاملو ابراز داشت: ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور دارای طرح هادی هستند و در ۱۸ هزار روستا بهسازی محیط روستایی طی سال‌های اخیر انجام شده است.

برچسب ها:
بنیاد مسکن رفسنجان سهمیه قیر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • از اهالی شهرک امام حسین علیه السلام رفسنجان

    پس چرا وقتی خیابان ها کوچه های شهرک امام حسین علیه السلام که زیر نظر دهیاری محترم عباس آباد حاجی هست رو شن ریزی و آماده آسفالت کردند و ناگهان کار رو رها کردند و وقتی مراجعه و سوال کردیم گفتند طبق قانون دفتر فنی بخشداری مرکزی رفسنجان باید ساکنین پول بپردازند تا آسفالت رو تکمیل کنیم؟؟؟ در حالیکه در هیچ روستای از مردم خودیاری بابت آسفالت دریافت نمی شود... و آن تسطیح و شن ریزی معابر الان دیگه نابود شده؟؟؟ براستی چرا کسی پاسخگوی هزینه های نابجا از جیب بیت المال مسلمین نیست؟؟؟؟