امام جمعه رفسنجان:

روحانیان انقلابی دین خدا را حفظ کردند

  • شناسه خبر: 45746
روحانیان انقلابی دین خدا را حفظ کردند

امام جمعه رفسنجان گفت: روحانیت آگاه و در صحنه و انقلابی رسالت خود را به خوبی انجام دادند روحانیان و حوزه‌های انقلابی دین را حفظ کردند طلبه و روحانی کارش را برای خدا انجام می‌دهد.

امام جمعه رفسنجان گفت: روحانیت آگاه و در صحنه و انقلابی رسالت خود را به خوبی انجام دادند روحانیان و حوزه‌های انقلابی دین را حفظ کردند طلبه و روحانی کارش را برای خدا انجام می‌دهد.

به گزارش “روراستی” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور دوشنبه شب در چهارمین یادواره شهدای روحانی شهرستان در مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با گرامیداشت نام و یاد شهدا راه پرفروغ آنها را در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم انقلاب به برکت خون مطهرشهدا از چهل‌سالگی عبور کرد.

وی بیان داشت: در سطح وسیعی از کشور یادواره شهدا برگزار می‌شود که موجب حفظ نظام و انقلاب شده و برای ادامه راه شهدا باید محافل آنها را پاس بداریم که این معرفت هم وجود دارد.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به بحث شهید و شهادت و اینکه طلبه رسالت بزرگی بر عهده دارد، افزود: روحانیت آگاه و در صحنه و انقلابی رسالت خود را به خوبی انجام دادند روحانیان و حوزه‌های انقلابی دین را حفظ کردند طلبه و روحانی کارش را برای خدا انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: روحانیان درس و بحث را رها می‌کردند و در بوفه اتوبوس‌ها و راهرو قطارها برای ایفای رسالت به سمت جبهه‌ها حرکت می‌کردند و به نسبت درصد جمعیت روحانیان بیشترین و بالاترین رقم و بلکه رقم دو تا سه برابر نسبت به آمار جمعیت روحانیت آن زمان، وظیفه خود را انجام داده است.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: جنگ، فصلی در انقلاب ما بود که تحمیل شد. ۱۰ فروردین ۵۸ ملت ایران اسلامی جمهوری اسلامی را انتخاب کردند و ۱۲ فروردین اعلام رسمی تولد جمهوری اسلامی انجام شد اسلام در این کشور نهادینه شده است.

وی بیان کرد: اسلام ناب، ارزشی و انقلابی نه اسلام آمریکایی و غربی در کشورمان نهادینه شد.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به این موضوع که حمایت‌های شرق و غرب از رژیم بعث در زمان جنگ صورت می‌گرفت، اضافه کرد: حتی چین هم اگرچه امروز از دوستان جمهوری اسلامی است اما در زمان جنگ یار صدام بود و در دهه اول انقلاب ما دوستی که کمک‌مان کند نداشتیم.

وی اظهار کرد: نسل جوان ما بدانند که ما تنها با حمایت خدا و عنایت بقیه‌الله توانستیم جنگ را پشت سر بگذارم.

رمضانی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: جنگ ما اگرچه نابرابر بود اما دفاع‌مان مقدس بود.

وی تصریح کرد: باید پای کار باشیم رهبر انقلاب از جوانان دختر و پسر جوان مومن، انقلابی و پای کار می‌خواهند تا انقلاب حفظ شود.

رمضانی‌پور ادامه داد: امروز ارزش‌ها باید حفظ شود تا انقلاب صادر شود و به راه خود ادامه دهد هر جا ارزشی زیر سؤال می‌رود باید اقدام کرد و در حفظ آن کوشید آن چه انقلاب را از بین می‌برد رنگ‌باختن ارزش‌هاست ما کار به دولت‌ها و مسؤولان و امثاله نداریم که چه می‌گویند و چه فکر می‌کنند بلکه کار به خودمان داریم که اگر غفلت کنیم مشکل از درون خودمان شروع می شود.

وی با بیان اینکه پای کاربودن به این معناست که در جنگ رسانه‌ای دشمن بتوانیم به درستی عمل کنیم جبهه فرهنگی که برای ما گشوده شده که سبک زندگی غربی و ازدواج سفید را بخواهند در جامعه ما نهادنیه کنند و حقوق بشری که مد نظر دشمن است را تحمیل کنند.

رمضانی‌پور ابراز داشت: مسؤولی نطق کرده که «ما به ای اف تی اف نیازمندیم اما ممکن است که خسارت‌هایی داشته باشد» برای چه می‌خواهید خسارت متوجه نظام و ملت کنید شما حقوق نجومی می‌گیرید نمی‌فهمید.

وی تصریح کرد: بالاتر از سیاهی رنگی نیست اگر دشمن قدرت تحریم بیش از این دارد تحریم کند مردم هر چیزی که گران باشد نمی‌خرند و فشارها را تحمل می‌کنند اگرچه فشار به ریشه‌ها و اصالت‌های انقلاب است برای کسانی که روی دایره هستند و بر مسند نشستند نیست.

رمضانی‌پور با اشاره به اینکه راهی که سر از کشورهای اروپایی در می‌آورد با راهی که انقلاب می‌رود فرق دارد، توضیح داد: چون راه انقلاب را شهدا و امام  و ولایت‌فقیه برای ما ترسیم کردند و ای کاش مسؤولان ما هم انقلابی بودند و انقلابی فکر و عمل می‌کردند.

وی با ذکر این نکته که اگر بخواهیم ادامه‌دهنده راه این مسؤولان باشیم به جایی نمیرسیم، گفت: باید با چشم باز عمل کرد باید مردم را روشن کنیم به آدم‌های بدعهد، بدقول، ترسو و وابسته رای ندهیم.

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: بیانیه بسیار راهگشا و ارزشمند و نورانی همراه با حکمت و خرد و دانش بسیار بالا و دلسوزی فوق تصور رهبر انقلاب مانند نامه ۵۳ امام علی (ع) است که ضرورت دارد به آن توجه زیادی کنیم و به آن عمل کنیم.

وی با اشاره به یک بعد از بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: ما روحانیان باید معنویت و اخلاق را باید در خود نهادینه کنیم و در راستای خودسازی سنگ تمام بگذاریم تا بتوانیم دیگران را بسازیم.

 

 

برچسب ها:
رفسنجان شهدای روحانی یادواره
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :