یادداشت

سودجویی یا تشخیص بیماری، مسأله این است

  • شناسه خبر: 45832
سودجویی یا تشخیص بیماری، مسأله این است

برخی از پزشکان برای جزئی ترین مورد بیماران را وادار به استفاده از دستگاه هایی می کنند که هزینه هنگفت برای بیمار دارد و بعضا بی جهت است.

برخی از پزشکان برای جزئی ترین مورد بیماران را وادار به استفاده از دستگاه هایی می کنند که هزینه هنگفت برای بیمار دارد و بعضا بی جهت است.
یادداشت//
«ستم کارترین سیره و روش، آن است که از مردم انصاف بخواهی ولی خود بدان گونه با مردم عمل نکنی»امام علی (ع)
به گزارش “روراستی” پزشک بودن و مسئله پزشکی یکی از مسائل بسیار قابل اهمیت است که پیامبر اکرم(ص) این شغل را بسیار ستوده اند و امام علی(ع) در سفارشی به پزشکان سفارش میکنند که پزشک باید تقوای الهی را پیشه کند و خیر خواه باشد.
اما مسئله ای که قابل توجه است هزینه های بسیار بالایی است که برخی پزشکان از بیماران دریافت می کنند که این هزینه ها خودشان علاوه بر آن بیماری درد دیگری را برای بیماران به ارمغان می آورند. برای مثال ممکن است بیماری فردی با یک آزمایش ساده قابل تشخیص باشد، اما پزشک او را به انجام سایر آزمایشات و نمونه برداری هایی مانند آندوسکوپی و اکو قلب و … میفرستند که گاه ممکن است هزینه آنها چندین میلیون باشد و هیچ نیازی به انجام آنها نباشد.
سوالی که در این جا قابل طرح است این است که اگر پزشکان محترم به کار خود وارد هستند و یا به اصطلاح ماهر هستند، باید با آن آزمایش بیماری را تشخیص بدهند اگر این گونه نیست، پس چرا سایر آزمایشات؟؟
برخی از پزشکان می گویند ما بیماران را به میل خود وامیگذاریم که برای اطمینان بیشتر سایر کارها را انجام بدهند… سوال دیگری که ذهن را به خود جلب می کند این است که آیا کسی با شنیدن این حرف برای اطمینان بیشترحاضر می شود آن را انجام ندهد؟!
سؤالی که از پزشکان کشور داریم این است که آن زمان که در مقابل قرآن و پیشگاه خداوند سوگند یاد می کردید که هرگز سلامت و بهبود بیماران را بر منافع مالی و امیال نفسانی خود مقدم نمی داریم، اکنون موعد آن نرسیده است که به آن عمل کنید؟؟؟!!
واقعا بسیار شرم آور است که در این اوضاع و احوال که دشمنان خارجی به ما رحم نمیکنند و از هر طریقی میخواهند منافع مالی ما را به خطر بیاندازند.. برخی پزشکان که البته در رفسنجان امیدواریم نباشند، به خاطر سودجویی بیمار را به استفاده از دستگاههایی با گران ترین هزینه ممکن مجبور می کنند.

برچسب ها:
آزمایش بیمار پزشک رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :