مراسم معنوی اعتکاف امسال مانند سال‌های قبل در حال برگزاریست و معتکفان دل را خالی از دنیاخواهی و زیباخواهی و منیت به خدا سپردند.
به گزارش “روراستی” مراسم معنوی اعتکاف امسال مانند سال‌های قبل در سراسر شهرستان در حال برگزاریست و معتکفان دل را خالی از دنیاخواهی و زیباخواهی و منیت به خدا سپردند و فقط در طلب خدا بوده و زیبایی‌های اخروی را از درگاه عبودیت خواستار شدند.

در آستانه بهار کوله بار خود را بستند و به جای سفر مادی به سفر معنوی رفتند و دست به دامان خدا شدند‌‌.

اگرچه امسال نسبت به سال قبل تعداد معتکفان کم بود اما استقبال خوبی شده و مساجدی که معتکفان در آن حضور دارند شور و حال خاصی دارد‌.

برنامه های فرهنگی و معنوی زیادی برای معتکفان برگزار می شود و هنگام تحویل سال فضای نورانی در مساجد حاکم بود گویا تحول قلب ها با صدای بهار در مساجد رقم خورده است.

حجت‌الاسلام حسنی مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان با آرزوی سالی پر از خیر و برکت برای هموطنان اظهار داشت: مراسم معنوی و پرفیض اعتکاف همراه با کشور ایرانی اسلامی در حال برگزاری ست این مراسم را علی‌رغم تعطیلات و مراسم نوروز و گردش به فضل خدا با همراهی و همگام بودن مردم شاهد هستیم.

وی بیان داشت: در شهر رفسنجان مسجد جامع برای خواهران با ۶۳۰ نفر و مسجد خیراندیش ۸۰ نفر همچنین در مسجد امام خمینی (ره) بیش از۲۳۰  نفر از برادران معتکف شدند.

مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان ادامه داد: سخنرانانی از کشور از جمله حجت‌الاسلام دهنوی، حجت‌الاسلام ملانوری، حجت‌الاسلام رجب‌زاده، سردار کاجی و… برای مراسم معنوی اعتکاف دعوت شدند و مشاوران خبره معتکفان را همراهی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ها را به گونه‌ای تدارک دیدیم که خلوت معتکفان را اصل قرار دادیم تا با قرآن مانوس باشند، در مجموع معتکفان کل شهرستان بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ نفر از خواهران و ۷۰۰ نفر از برادران هستند