روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه تشریح کرد:

عملکرد مجتمع مس سرچشمه در بهار سال ۹۷/تصاویر

  • شناسه خبر: 46016
عملکرد مجتمع مس سرچشمه در بهار سال ۹۷/تصاویر

مجتمع مس سرچشمه سال ۹۷ تحولاتی در حوزه های مختلف داشته که در اینجا به صورت فصلی به عملکرد آن در حوزه های مختلف می پردازیم.

مجتمع مس سرچشمه سال ۹۷ تحولاتی در حوزه های مختلف داشته که در اینجا به صورت فصلی به عملکرد آن در حوزه های مختلف می پردازیم.

به گزارش “روراستی” مجتمع مس سرچشمه سال ۹۷ تحولاتی در حوزه های مختلف داشته که در اینجا به صورت فصلی به عملکرد آن در حوزه های مختلف می پردازیم.

عملکرد مجتمع مس سرچشمه در حوزه تولید، توسعه ، کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۷

مشارکت بی‌نظیر مجتمع مس سرچشمه در طرح‌های کاهش مصرف برق

مهندس فرخ مرتضوی مدیر امور برق و نیروگاه‌های مجتمع مس سرچشمه از اعلام آمادگی و همکاری قطعی مجتمع مس سرچشمه با شرکت سهامی برق منطقه‌ای کرمان در طرح «کاهش/قطع بار برنامه‌ریزی‌شده» در تابستان سال جاری خبر داد.

مرتضوی با اعلام این خبر و با بیان اینکه مجتمع مس سرچشمه، امسال هم همچون سال گذشته، در راستای کاهش بار و در قالب تفاهم‌نامه، با شرکت برق منطقه‌ای همکاری خواهد کرد گفت: در این راستا و برای گذر کردن از شرایط ویژه سال جاری کشور که با کمبود منابع آبی و کمبود تولید نیروگاه‌های برق‌آبی و محدودیت‌های تولید برق در ایام پیک مصرف انرژی در تابستان روبه‌رو است، مجتمع مس سرچشمه همکاری خود را در هر دو طرح «کاهش/ قطع بار برنامه‌ریزی‌شده» و «ذخیره عملیاتی» به شرکت برق اعلام کرد.

صرفه جویی چندصد میلیونی در انبارهای مجتمع مس سرچشمه

حسن اکبریان رییس امور انبارهای مجتمع مس سرچشمه  از صرفه جویی چندصد میلیونی در انبارهای مجتمع مس سرچشمه  خبر داد و گفت: این اقدام با کاهش هزینه‌های انبارداری ناشی از حذف کدهای تکراری و اصلاح مشخصات کالا ، اصلاح بسته بندی کالا،‌ نظارت دقیق تر بر نحوه ارسال کالا و اجرای انبارگردانی با استفاده از دستگاه‌های بارکدخوان صورت گرفته است.

آمادگی مجتمع مس سرچشمه برای برقراری مراودات فنی، تجاری و علمی با افغانستان

مدیر مجتمع مس سرچشمه با اشاره به بازدید وزیر تحصیلات عالیه افغانستان از این مجتمع، خاطرنشان کرد: امیدوارم این سفر و این بازدید بتواند نقطه عطفی در مراودات فنی، تجاری، علمی بین ما و کشور دوست و همسایه افغانستان باشد.

مهندس حسین احمدی در دیدار با وزیر تحصیلات عالیه افغانستان در محل مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور افغانستان بر روی رگه های معدنی مس قرار گرفته است و مس به عنوان فلز استراتژیک در حوزه های کاربردی و منابع آن شناخته می شود لذا توسعه روابط دو کشور در این حوزه می تواند سودمند باشد.

مجتمع مس سرچشمه و شهربابک در مسیر دستیابی به ایزو ۵۰۰۰۱

بابک آذری رییس اداره بهره‌وری انرژی و دبیر کمیته انرژی مس سرچشمه گفت: فرآیند ایجاد، استقرار، اجرا و بهبود سیستم مدیریت انرژی در سطح مجتمع‌های مس سرچشمه و شهربابک توسط ممیزان مؤسسه توف‌اینترست آلمان؛ به‌منظور اخذ گواهینامه ایزو ۵۰۰۰۱؛ مورد ممیزی قرار گرفت.

‎ وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های صنعتی معدنی که در ایران موفق به کسب گواهینامه ایزو ۵٠٠٠١ به معنای واقعی استقرار سیستم مدیریت انرژی شده‌اند انگشت‌شمارند، افزود: اکنون می‌توان باافتخار مدعی شد که مجتمع‌های مس سرچشمه و شهربابک، وارد مسیر صحیح فرآیند مدیریت انرژی به‌صورت سیستماتیک شده و استقرار سیستم مدیریت انرژی و اخذ گواهینامه مربوط به آن دلیلی بر این مدعا است.

ساخت دستگاه کاتد کنی توسط متخصصان مجتمع مس سرچشمه

علی اکبری رییس تکنولوژی و ساخت امور خدمات فنی و مهندسی مجمتع مس سرچشمه با بیان اینکه سابقه ساخت دستگاه کاتد کنی در داخل کشور وجود نداشت، افزود : پس از طراحی دستگاه و ارسال نقشه های ساخت به شرکت های داخلی جهت استعلام ساخت و نصب ، استعلام های اخذ شده شرکتهای داخلی نشان می داد، این شرکتها توانایی ساخت نداشتند و قیمتهای بالایی را اعلام کرده بودند. لذا این کار به کارگاه ساخت مجتمع مس سرچشمه ارجاع و به صورت صفر تا صد در کارگاه ساخت مس سرچشمه ساخته شد

راه اندازی فاز نخست کارخانه تولید نیکل پالایشگاه مس سرچشمه

مدیر پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه با اشاره به پروژه احداث کارخانه تولید نیکل در پالایشگاه این مجتمع، عنوان کرد: با توجه به میزان نیکلی که همراه خاک معدن وارد می شود و بالا رفتن نیکل محتوای الکترولیت پالایشگاه به منظور کنترل میزان نیکل داخل الکترولیت این واحد نیکل را با تکنولوژی بسیار پیشرفته را در حال راه اندازی داریم که قرار است بخش مس آن در خرداد ماه و بخش آنتیموان در مرداد ماه راه اندازی شود. تا کنون ۹۶ درصد تجهیزات این کارخانه نصب شده و در واقع بحث راه اندازی آن باقی مانده است.

امین اسماعیل زاده با بیان این مطلب که پروژه نیکل در ظرفیت نهایی خود ۲۴۰۰ تن مس و ۳۵۰ تن نیکل تولید می کند، تأکید کرد: مهمترین مزیتی که این کارخانه برای پالایشگاه مس دارد، حذف عنصر مزاحم آنتیموان از الکترولیت است.

کاهش مصرف آب و افزایش راندمان کارخانه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه

مدیر تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه از کاهش مصرف آب و افزایش راندمان کارخانه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه خبر داد.

دکتر حسن صحرایی به پروژه پایش ، عیب یابی و استاندارد سازی کارخانه تغلیظ اشاره کرد و گفت: این پروژه در فاز اول درسال ۹۴ شروع و تاسال ۹۶ ادامه یافت که در طی آن اصلاحات قابل توجهی در فرآیند و تجهیزات کارخانه تغلیظ صورت گرفت که منجر به افزایش راندمان این کارخانه و کاهش مصرف آب گردید.

وی با بیان اینکه این پروژه در مجموع بیش از۷۰۰ میلیارد ریال آوده برای شرکت مس داشته است ، افزود: فاز دوم پروژه از سال ۹۶ آغاز شده و در حال انجام است ، این فاز نیز اصلاحات قابل توجهی در کارخانه تغلیظ و مولیبدن به همراه خواهد داشت.

فعال شدن کارگاههای صنعتی و تولید کسب و کار در رفسنجان با ساخت قطعات برای مجتمع مس سرچشمه

معاون مهندسی و مدیریت انرژی مجتمع مس سرچشمه بیان داشت: بومی سازی ساخت قطعات در رفسنجان علاوه بر فعال شدن کارگاههای صنعتی به تولید کسب و کار منجر می شود که امیدواریم بتوانیم در پی ریزی این کار موفق شویم. قابل ذکر است که هر چه با دقت بیشتر، لحاظ تجربیات، جلوگیری از تک روی و بدور از سودجویی پیش برویم به هدف خود یعنی منافع و متحول کردن چهره صنعتی شهرستان خواهیم رسید.

مهندس نجف شیخی در حاشیه بازدید جمعی از فعالان صنعتی شهرستان رفسنجان از مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: بحث بومی سازی در مجتمع مس سرچشمه و به طور کلی در صنایع مس، سالهای سال است که دنبال می شود اما این چیزی که ما به دنبال آن هستیم علاوه بر مباحث گذشته است.

اجرای فاز نخست بیولیچینگ در مجتمع مس سرچشمه

مدیر لیچینگ مجتمع مس سرچشمه گفت: برنامه ما این است که در سال جاری فاز نخست بیولیچینگ را با اجرای سیستم هوادهی آغاز کنیم. این فاز از پروژه روی ۱۲۰ هزار مترمربع سطح و بیش از یک و نیم میلیون تن سنگ سولفیدی کم عیار مس سرچشمه انجام می شود و انتظار داریم استحصال مس از این سنگ معدنی بیش از صد درصد نسبت به وضعیت فعلی افزایش یابد.

علی ناصری با اشاره به اینکه در منابع کم عیار مس، روش لیچینگ روش اقتصادی تری از نظر فرآوری است، اظهار کرد: بیش از ۸ سال است که منابع اکسیدی مس سرچشمه تمام شده و منابع کم عیار سولفیدی در اختیار فرایند لیچینگ قرار گرفته و از این منابع مس تولید می شود.

عملکرد مجتمع مس سرچشمه در حوزه فرهنگ ،ورزش و اجتماع در سال ۱۳۹۷

برگزاری  نخستین جشنواره عکس کار و کارگری شهرستان رفسنجان

سید علی میر افضلی مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه از برگزاری نخستین جشنواره عکس کار و کارگری شهرستان رفسنجان خبر داد و گفت : بعد از فرخوانی که اعلام شد ، ۳۱۴ عکس به دبیرخانه این جشنواره ارسال و پس از بررسی آثار توسط هیئت داوران، ۳۶ اثر به مرحله نهایی راه یافتند که این آثار در نمایشگاهی که به مناسبت هفته کارگر برگزار شد، به نمایش عموم گذاشته شد.

برگزاری اولین دوره مسابقه بزرگ حفظ قرآن (سوره یس) در شهرستانهای رفسنجان و انار

اولین دوره مسابقه بزرگ حفظ قرآن (سوره یس) در شهرستانهای رفسنجان و انار و شهر سرچشمه و پاریز برگزار شد.

مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه در مراسم اختتامیه این مراسم که در تالار خیام دانشگاه ولی عصر (عج) برگزار شد ، اظهار کرد: از مجموع ۱۸۵۱ نفری که در این مسابقه شرکت نمودند ۵۷۱ نفر به بیش از ۸۰ درصد سوالات پاسخ صحیح داند که باعث خوشحالی است.

میرافضلی افزود: از این تعداد ۳۵ نفر به طور کامل و ۱۰۰ درصد به سوالات پاسخ دادند که در قرعه کشی نفرات اول تا سوم شرکت می کنند و مابقی نیز در قرعه کشی سایر جوایز شرکت خواهند کرد.

ایجاد تحول در حوزه فرهنگ رفسنجان با رویکرد قرآن و عترت

مدیر مجتمع مس سرچشمه گفت: ما امیدواریم که تحولی را در حوزه فرهنگ رفسنجان با رویکرد قرآن و عترت شکل دهیم که این مسئله آغاز شده و امیدوارم این مسئله استمرار داشته باشد و بتوانیم این استمرار را با ترفیع و جلوه دادن آن شاهد باشیم.

مهندس حسین احمدی در مراسم اختتامیه مسابقه حفظ سوره یس که در تالار خیام دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان برگزار شد، اظهار کرد:

شرکتهای بزرگ در حوزه مسئولیتهای اجتماعی اقدامات موثری انجام می دهند که انتفاع مادی و معنوی را به ذینفعان خود در جامعه برسانند. مجتمع مس سرچشمه نیز این مسئله را سرلوحه کار خود قرار داده تا بتواند کما فی السابق حضور موثر خود را در تمام مسائل اجتماعی تداوم بدهد.

مدیر مجتمع مس سرچشمه با اشاره به اینکه مس سرچشمه به عنوان یک مجتمع بزرگ در حوزه کاری خود افتخاراتی را رقم زده است، یادآور شد: در شرایط سخت و خاص کشور که الان شاهد آن هستیم و جنگ نابرابر اقتصادی که در آن هستیم، ما وظیفه خود می دانیم در این حوزه تلاش کرده و کار کنیم تا بتوانیم بر تمامی مشکلات فائق آمده و این مشکلات را با استعانت جستن از ذات احدیت و تمسک به قرآن حل کنیم.

نایب قهرمانی تیم والیبال مس سرچشمه در مسابقات کارگری استان کرمان

تیم والیبال مس سرچشمه در رقابتهای کارگری استان که به میزبانی شهرستان سیرجان برگزار شد، نایب قهرمان شد .

این دوره از مسابقات با حضور ۶ تیم از شهرستهای کرمان (الف) و (ب)،‌ بم،  سیرجان (الف) و (ب) و مس سرچشمه در دو گروه ۳ تیمی بصورت دوره ای برگزار و تیم های فولاد ایرانیان سیرجان، مس سرچشمه و گل گهر سیرجان به ترتیب مقام اول تا سوم این مسابقات را کسب نمودند.

کسب مدال طلا توسط پیمان نصیری در تورنمنت جهانی تونس

پیمان نصیری ورزشکار مسی توانست مدال طلا در رشته دو ومیدانی در تورنمنت جهانی تونس را به دست آورد . این مسابقات   با حضور ۵۴ کشور برگزار شد و نصیری با اختلاف زیاد رقیبان را پشت سر گذاشت. و ورودی  مسابقات جاکارتا را بدست آورد.

برچسب ها:
بهار97 رفسنجان عملکرد مس سرچشمه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :