توسط روابط عمومی مس انجام شد

عملکرد مجتمع مس سرچشمه در تابستان ۹۷/تصاویر

  • شناسه خبر: 46026
عملکرد مجتمع مس سرچشمه در تابستان ۹۷/تصاویر

عملکرد مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در تابستان ۹۷ تشریح شد.

عملکرد مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در تابستان ۹۷ تشریح شد.

به گزارش “روراستی” از سوی روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان عملکرد فصل تابستان در سال ۹۷ تشریح شده است.

در حوزه تولید ، توسعه ، کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۷

کلنگ زنی زمین ۱۸۰۰ هکتاری برای افزایش مساحت منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان
عضو هیأت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران در حاشیه کلنگ زنی این پروژه در گفتگوی اختصاصی به خبرنگار روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: این یک هزار و ۸۰۰ هکتار برای ایجاد پروژه های صنعتی از جمله شهرک مس و شهرک اقتصادی ایران _ چین در رفسنجان اختصاص خواهد یافت.
علی محمدی با بیان اینکه این پروژه در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان واقع شده است، افزود: با احداث این دو شهرک در این زمین، در آینده نزدیک کارهای نویدبخشی برای توسعه صنعتی شهرستان را شاهد خواهیم بود.

حل بسیاری از مشکلات مجتمع مس سرچشمه با تکیه به توان داخلی
مدیر تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه با تأکید بر اینکه بسیاری از مشکلات مجتمع مس سرچشمه با تکیه به توان داخلی قابل حل است، افزود: شرکت مس در بسیاری از موارد با استفاده از علم و دانش روزی که در اختیار دارد با کمک متخصصان داخلی شرکت و مشاوران از دانشگاههای داخلی می تواند مسائل و مشکلات حوزه فنی را حل نماید.
دکتر حسن صحرائی ادامه داد: به عنوان مثال سالها دانش فنی فرآوری رنیوم به عنوان محصول جانبی معدن مس را نداشتیم و قبلاً به کارخانه فرومولیبدن می رفت و فرآوری نمی شد و به صورت خام به فروش می رفت اما در دو سال گذشته روی این موضوع کار کردیم و با همت کارشناسان تحقیق و توسعه و مهندس شریف مشاور پژوهشی مدیرعامل، پروژه ای تعریف کردیم و روی آن کار کردیم و توانستیم عنصر رنیوم را فرآوری کنیم که ارزش افزوده فراوانی نیز دارد و به عنوان محصول جداگانه فروخته می شود که این موضوع یکی از دستاوردهای اتکاء به توان داخلی است.

نمایشگاه «توانمندیها و نیازمندیهای مس» بستری برای بکارگیری ظرفیت‌های شهرستان رفسنجان است
مدیر مجتمع مس سرچشمه تأکید کرد: نمایشگاه «توانمندیها و نیازمندیهای مس در بستر اقتصاد مقاومتی» نه تنها برای شهرستان بلکه برای صنعت مس نیز مفید خواهد بود و می تواند قیمت تمام شده تولید مس را مدیریت کرده و کاهش دهد و موقعیتی خوب برای صنعت ایجاد کند.
مهندس حسین احمدی تصریح کرد: شرکت صنایع مس به عنوان بزرگترین تولید کننده مس در خاورمیانه و مجتمع مس سرچشمه به عنوان بزرگترین معدن مس کشور نیازهای گسترده‌ای برای تامین قطعات دستگاه‌های مکانیکی، الکنترونیکی، ابزار دقیق و… دارد.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان رفسنجان و استان کرمان ظرفیت‌های خوبی برای تامین یکسری مواد مکانیکال و شیمیایی و مصرفی کارخانه وجود دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که امسال برای محصول پسته رخ داده، اکنون بهترین موقعیت است که همه بزرگان فکری برای تغییر مسیر اقتصاد شهر از کشاورزی به سمت صنعتی شدن بکنند.

برگزاری سمینار مهارت های کارآفرینی و بررسی سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی مس
افشین سلیمانی سالار کارشناس ارشد کارآفرینی در حاشیه سمینار مهارت های کارآفرینی و بررسی سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی مس که در محل هتل هیلان برگزار شد، اظهار کرد: این همایش به همت مجتمع مس سرچشمه در چارچوب توسعه صنایع پایین دستی مس، توسعه کارآفرینی و توجه به اقتصاد مقاومتی و اجرای فرهنگسازی تولید ملی برگزار شد.

کارآفرینی اجتماعی سیاست جدید شرکت مس است
مشاورفرهنگی واجتماعی مدیریت مجتمع مس سرچشمه از سیاست جدید شرکت مس در راستای کارآفرینی اجتماعی خبر داد.
دکتر محسن ارسلان در سمینار مهارت های کارآفرینی و بررسی سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی مس در محل هتل هیلان رفسنجان با بیان اینکه توانمندی های صنعتی خوبی در حوزه شهرستان رفسنجان وجود دارد، یادآور شد: تأکیدی که سیاست های جدید شرکت مس و مجموعه مجتمع مس سرچشمه در چارچوب معین اقتصادی منطقه شش شهرستانهای رفسنجان، انار، شهربابک دارد کارآفرینی اجتماعی است.
پیش بینی تولید ۱۸۰ هزار تن آند تا پایان ۹۷
مدیر امور ذوب مجتمع مس سرچشمه گفت: با افزایش راندمان تولید کارخانه ذوب سرچشمه از ۶۰درصد در سال ۹۶ به بیش از ۹۰درصد در سال جاری، این کارخانه امسال بیش از ۱۸۰هزار تن آند تولید خواهد کرد.
حامد مددی با اشاره به این‌که از آبان ۹۶ روند تولید آند در کارخانه شروع شد و در مسیر رسیدن به نقطه مطلوب حرکت کردیم گفت: از زمان شروع یعنی ۲ آبان یک روند صعودی را داشتیم و تولید آند از آبان که ۶ هزار و ۹۵۰ تن بود در فروردین به حدود ۱۶ هزار و ۱۰۰ تن رسید و راندمان کارخانه ذوب را از ۶۱ درصد به ۹۷ درصد رساندیم و حقیقتاً می‌توانیم بگوییم که ذوب خواست، خدا کمک کرد و ما موفق شدیم.

صنعتگران رفسنجانی به سمت حرفه ای شدن گام بردارند
مدیر امور انبارها وسفارشات مجتمع مس سرچشمه گفت: بر این عقیده هستم که صنعتگران رفسنجانی باید به سمت حرفه ای شدن گام بردارند وضمن رعایت کلیه استانداردهای فنی مرتبط، با کنترل کیفی مستمر، کیفیت محصولات خود را بالا ببرند.
مهندس عباس زارع بنی اسدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نیازمندیها و توانمندیهای مجتمع مس سرچشمه در محل دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان اظهار کرد:این نمایشگاه در وهله اول جهت ارائه نیازمندیهای مس با هدف جلب مشارکت وهمکاری تولیدکنندگان وفروشندگان شهرستانهای همجوار می باشد که با این کار انشاا… شاهد رونق اقتصادی وخودکفایی صنایع این شهرستانها در سالهای آتی خواهیم بود.

خرید اجناس با کیفیت را از صنعتگران رفسنجانی تضمین می کنیم

عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس با بیان اینکه شرکت صنایع مس نیازمندی های خود را به صنعتگران منطقه اعلام کرده است، تصریح کرد: صنعتگران نیز بیایند به هر شکل که صلاح می دانند نیازمندی های شرکت را آنالیز کرده و برای تامین آنها اقدام کنند که خرید اجناس با کیفیت را از صنعتگران رفسنجانی تضمین می کنیم.
علی محمدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندیها و نیازمندیهای مجتمع مس سرچشمه اظهار داشت: این نمایشگاه شاید برای نخستین بار در استان است که با کیفیتی چنین عالی برپا می شود که حتی می توان گفت در حد یک نمایشگاه بین المللی بود.
وی تصریح کرد: به عنوان نماینده مس این قول را می دهم که بستر کار را فراهم کرده و با صنعتگران ارتباط برقرار کنیم اما ادامه این موضوع بستگی به پتانسیل و توانایی صنعتگران دارد که اگر این قضیه رقم بخورد در آینده شاهد جهش بزرگی در منطقه خواهیم بود.

انگیزه قطعه سازان و صنعتگران چندین برابر شده است
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه توانمندیها و نیازمندیهای مجتمع مس سرچشمه انگیزه قطعه سازان و صنعتگران را چندین برابر کرده تا با یک نگرش رو به جلو و پشتکار مضاعف برای تامین قطعات مورد نیاز صنعت مس اقدام می کنند.
حسن محمدی افزود: این نمایشگاه زمینه ای برای توسعه صنعتی شهرستان در بخش مرتبط با تامین قطعات مس را فراهم می کند و بنده چشم انداز خوبی را برای این نمایشگاه تصور می کنم.
وی اضافه کرد: با بازدیدی که مهندسان و متخصصان شرکت مس از واحدها و کارگاههای صنعتی کوچک رفسنجان داشتند با امکان سنجی آنها، بر اساس توان این واحدهای صنعتی کوچک به آنها کار داده می شود، متقابلاً آنها نیز برای تجهیز کارگاههای خود از نظر کنترل کیفی و فنی مهندسی خواسته های شرکت مس را برآورده کنند.

مجتمع مس سرچشمه با همکاری صنعتگران شهرستان فرهنگ کار صنعتی را ایجاد کند
مدیر کارخانه اروندچرخ رفسنجان گفت: مجتمع مس سرچشمه می تواند با همکاری صنعتگران شهرستان فرهنگ کار صنعتی را در این شهر که فرهنگ کشاورزی بر آن حاکم است، ایجاد کند.
مهندس احسان در حاشیه برگزاری اولین نمایشگاه توانمندیها و نیازمندیهای مجتمع مس سرچشمه اظهار داشت: به سهم خودم بسیار خوشحالم و برای همین نیز زودتر از دیگران در این همایش شرکت کردم و واقعا خوشحالم که چنین همایش هایی برگزار می شود و امیدواریم برکات این همایش را ببینیم.

نمایشگاه توانمندیها و نیازمندیهای مس، ظرفیت بزرگ و موتور محرکه‌ای برای ایجاد اشتغال در حوزه صنعت است
مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه توانمندیها و نیازمندیهای مجتمع مس سرچشمه با بیان اینکه این نمایشگاه ظرفیت بزرگ و موتور محرکه‌ای برای ایجاد اشتغال در حوزه صنعت است، اظهار کرد: در مس اتفاقات خیلی بزرگ و خوبی در تکمیل زنجیره‌اش افتاده است یک بازاری برای تمام صنایع کوچک و متوسط در استان ایجاد شده که ظرفیت عظیمی برای راه‌اندازی واحدهای کوچک و متوسط است اگر خوب مدیریت کنیم این پیوند را احیا کنیم به راحتی رونق در واحدهای کوچک و متوسط ایجاد می‌شود.

تولید دو ماده اساسی مواد اولیه برای صنعت در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان
رییس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان از تولید دو ماده اساسی مواد اولیه برای صنعت توسط محققان این دانشگاه خبر داد و گفت: در طی دو هفته دو ماده اساسی را z10 و z200توانستیم تولید کنیم که حداقل ۳۰۰ هزار تن در سال نیاز کشور است. در بحث تولید این مواد نیاز به مواد دیگری است که اگر می‌خواستیم از خارج وارد کنیم هزینه زیادی باید صرف می‌شد که همکاران ما در حال تولیدآن که cs2 است، هستند و اگر به تولید برسیم خیلی از نیاز صنعت در مواد اولیه علاوه بر مس برطرف می‌شود. امیدوارم ظرف ۵-۶ ماه آینده این مواد را تولید کنیم.
محمدعلی دهقان اظهار کرد:: با همکاران دانشگاهی ما حدود ۱۲ طرح با مس به توافق رسیدیم که به نتیجه می‌رسد و امیدواریم این همکاری‌ها به نحو احسن موجب شود بیکاری از شهر رفسنجان رخت بربندد، فقر و اعتیاد و خیلی از مسائل اجتماعی کمرنگ شود.

صرفه‌جویی ۱۰ میلیارد ریالی با انجام پروژه جایگزینی ورق مناسب برای کف کامیون‌های معدنی
مدیر تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه از صرفه‌جویی ده میلیارد ریالی با انجام پروژه جایگزینی ورق کف کامیون‌های معدنی مجتمع مس سرچشمه خبر داد.
دکتر حسن صحرایی پاریزی اظهار داشت: هدف پروژه مذکور که از حدود یکسال قبل شروع شده، انتخاب مواد مناسب برای کف کامیون‌های معدنی است.
وی افزود: این پروژه برای بررسی و جایگزینی ورق مناسب برای کاهش تخریب کف کامیون‌های حمل سنگ معدنی در اثر ضربه وارده هنگام بارگیری و سایش کف در زمان تخلیه بار، انجام می‌شود.

برگزاری سمینار آموزشی الزامات تولید صنعتی علمی، اقتصادی و پایدار
سمینار آموزشی الزامات تولید صنعتی علمی، اقتصادی و پایدار به همت مجتمع مس سرچشمه و با همکاری انجمن کارآفرینان و دانشگاه ولی عصر (عج) و با حضور جمعی از صنعتگران رفسنجان در سالن شهید هنری این دانشگاه ولی عصر عج برگزار شد.
دکتر محسن ارسلان دبیر کار گروه اقتصاد مقاومتی مجتمع مس سرچشمه در ابتدای این سمینار گفت: با توجه به جایگاه معین اقتصادی مجتمع مس سرچشمه و سیاست جدیدی که در مدیریت مجتمع و همکاران اتفاق افتاده و پس از برگزاری همایش کارآفرینی و نمایشگاه توانمندی ها و نیازمندی های مس ضرورت داشت که این مسیر گم نشود و بتوانیم بستر همکاری صدرصدی با جامعه صنعتگران، علاقمندان، دانشگاهیان و پژوهشگران و شرکتهای دانش بنیان را حفظ کنیم.

عملکرد حوزه فرهنگ ،ورزش و اجتماع در تابستان سال ۱۳۹۷

آغاز طرح مطالعات کوهورت کارکنان‌ مس سرچشمه
در مراسمی با حضور عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران، مدیر مجتمع مس سرچشمه و رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، طرح مطالعات کوهورت کارکنان‌ مس سرچشمه آغاز شد.
عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران در این مراسم با استقبال از ارتباط بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یادآور شد: این ارتباط دوسویه خیلی به ما نیز کمک کرده است.
علی محمدی از برخی موازی کاری در بخش تحقیقات توسط دستگاهها را مورد انتقاد قرار داد و گفت: ارتباط دولت، صنعت و دانشگاه بسیار مفید است اما آنچه که می تواند کمک به مردم باشد ارتباط با دانشگاه است و تا حد توان در این زمینه ها کمک خواهیم کرد.
مدیر مجتمع مس سرچشمه نیز در این مراسم طرح مطالعات کوهورت را یک فرصت برای مجموعه مس دانست و گفت: با توجه به مشکلاتی که می تواند برای صنعت وجود داشته باشد ارتباط با دانشگاه علوم پزشکی می تواند بسیار مفید باشد.
مهندس حسین احمدی در ادامه تأکید کرد: آلایندگی مس برای برخی بهانه ای شده که از مس امتیازاتی را بگیرند، این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مرجع رسمی تحقیقات و اظهارنظر در این زمینه هیچ اظهارنظر پزشکی نکرده است چون تحقیقاتی در این زمینه وجود ندارد اما سیاسیون، مسئولین و رسانه ها اظهارنظرهایی کردند که بعضاً کارشناسی نیستند.

کسب مقام قهرمانی توسط تیم دو ومیدانی آقایان شهر سرچشمه در مسابقات کارگری استان
مسابقات دو ومیدانی کارگری استان با حضور ۵۰ شرکت کننده از شهرستانهای کرمان، سرچشمه، سیرجان، زرند، جیرفت، بافت و بم به میزبانی استان کرمان برگزار و تیم مس سرچشمه موفق به کسب مقام اول این دوره از مسابقات شد.
درخشش تیم دو ومیدانی شهر سرچشمه در مسابقات قهرمانی استان
مسابقات دو ومیدانی قهرمانی استان با حضور ۷۰ شرکت کننده از شهرستانهای کرمان، سرچشمه، سیرجان، زرند، جیرفت، بافت و بم به میزبانی استان کرمان برگزار و ورزشکاران مس در دو رده سنی نونهالان و نوجوان موفق به کسب مقامهای برتر در رده های سنی مختلف شدند.
تجلیل از دکتر ریاضی در نهمین شب از شب‌های مفرغ
نهمین شب از شب‌های مفرغ با عنوان « شب استاد دکتر سید ابوالفضل ریاضی» در نکوداشت این شاعر فرهیخته و فعال فرهنگی پیشکسوت رفسنجان، با حضور جمعی از مسولین و علاقمندان در سالن شهید دکتر ذکریا برگزار شد.


توجه ویژه شرکت مس به حوزه سلامت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : شرکت مس توجه ویژه‌ای به حوزه سلامت دارد.
دکتر علی اسماعیلی ندیمی اظهار داشت: حدود دو سال پیش به مدیران مجتمع مس سرچشمه پیشنهاد دادیم با توجه به اینکه آلایندگی در منطقه سرچشمه خاص بوده و برای اینکه ثابت شود این آلایندگی چه میزان در سلامت کارکنان تاثیر دارد، آنها را وارد مطالعه اختصاصی کوهورت کنیم.
وی ادامه داد: در این مطالعه، اطلاعات عمومی افراد، نمونه های خون و ادرار ، مو و ناخن، یکسری آزمایشات از آنها انجام خواهد شد و این افراد به طور مداوم تحت نظر خواهند بود و تا ۱۰ سال آینده این افراد پیگیری می شوند و این اطلاعات منحصرا متعلق به مس خواهد بود.

«لولی خنده فروش» در سی و چهارمین نشست یک مولف یک کتاب شهر سرچشمه
سی و چهارمین نشست یک مولف یک کتاب سرچشمه عصر روز یکشنبه بیست و هشتم مرداد ماه با نقد و بررسی کتاب “لولی خنده فروش ” نوشته علی اکبر کرمانی نژاد در فرهنگسرای شهر مس برگزار شد.
در این نشست آقایان محمد شریفی نعمت آباد و مهدی حجوانی (منتقد ادبی) به نقد و بررسی این کتاب پرداختند و علی اکبر کرمانی ن‍ژاد نویسنده کتاب نیز در مورد ویژگی‌های آن سخن گفت.
«لولی خنده‌فروش» گزیده و چکیده‌ای از سال‌ها تلاش کرمانی‌نژاد در حوزه‌ی فرهنگ و ادب و پژوهش‌های میدانی دامنه‌دار در فرهنگ عامه، به‌ویژه زندگی لولی‌ها است و نویسنده، آن را پس از بیست سال منتشر کرده است.

برگزاری دومین دوره مسابقه بزرگ قرآن حفظ سوره های حشر و حجرات
مسابقه بزرگ قرآن حفظ سوره های حشر و حجرات با حضور ۱۵۵۷ نفر در شهرستانهای رفسنجان و انار و شهر سرچشمه برگزار شد.
در مراسم اختتامیه این مسابقه با حضور امام جمعه، مدیر مجتمع مس سرچشمه، رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان و جمعی از مسئولین و شرکت کنندگان در تالار خیام دانشگاه ولی عصر عج برگزار شد ، مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه گفت: در این مسابقه ۱۵۵۷ نفر شرکت کردند که اکثریت آنها از بانوان بودند.
سید علی میر افضلی افزود:امیدواریم برگزاری این مسابقات بهانه ای برای حفظ قرآن و حفظ قرآن نیز مقدمه ای برای فهم قرآن و فهم قرآن پشتوانه عمل به قرآن در زندگی ما باشد.
استاد حوزه و دانشگاه در مراسم دومین دوره مسابقه بزرگ قرآن حفظ سوره های حشر و حجرات اظهار داشت: به تعبیر مرحوم علامه طباطبایی سوره مبارکه حجرات سوره آداب است و این سوره آداب چگونه زیستن و چگونه برخورد کردن از خدا و خلق خدا را مطرح می کند.
حجت الاسلام گنجی با قدردانی از مسئولین برگزاری این مسابقه، تصریح کرد: شرکت مس که حامی فرهنگ و هنر است حرکت جانانه ای در این زمینه انجام داده است.
در پایان این مراسم، نفرات برتر مسابقه بزرگ حفظ سوره های حشر و حجرات با اهدای هدایایی تقدیر و اسامی ۱۰۰ برگزیده این مسابقه اعلام شد.

برگزاری نخستین دوره المپیاد ورزشی کارکنان مجتمع مس سرچشمه
مسابقات ورزشی در واحد های مجتمع مس سرچشمه به عنوان نخستین المپیاد ورزشی کارکنان در رشته های فوتسال، والیبال، تنیس روی میز دارت، شطرنج برگزار شد .
کسب مقام اول تیمی توسط تیم دو ومیدانی بانوان در مسابقات کارگری استان
مسابقات کارگری دو ومیدانی استان با حضور ۵۰ شرکت کننده برگزار شد. و تیم مس موفق به کسب مقام اول تیمی این مسابقات شد.

برچسب ها:
تابستان رفسنجان مس سرچشمه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :