به همت روابط عمومی مس سرچشمه تشریح شد

عملکرد مجتمع مس سرچشمه در فصل پاییز/تصاویر

  • شناسه خبر: 46051
عملکرد مجتمع مس سرچشمه در فصل پاییز/تصاویر

عملکرد مجتمع مس سرچشمه در فصل پاییز تشریح شده است. به گزارش “روراستی” به همت روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان عملکرد فصل پاییز این مجتمع تشریح شده است. در حوزه تولید ، توسعه ، کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی در فصل پاییز سال ۱۳۹۷ برگزاری مراسم گرامیداشت روز ایمنی و آتش نشانی در مجتمع مس […]

عملکرد مجتمع مس سرچشمه در فصل پاییز تشریح شده است.

به گزارش “روراستی” به همت روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان عملکرد فصل پاییز این مجتمع تشریح شده است.

در حوزه تولید ، توسعه ، کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی در فصل پاییز سال ۱۳۹۷

برگزاری مراسم گرامیداشت روز ایمنی و آتش نشانی در مجتمع مس سرچشمه
در این مراسم مدیر مجتمع مس سرچشمه شبیه سازی حوادث در این مجتمع را خواستار شد و گفت: باید پروتکلی در مواقع بروز حادثه در مجتمع مس تدوین شود که همه واحدها بر طبق همین پروتکل به وظایف خود آگاه باشند و طبق آن عمل کنند تا در مواقع حوادث از دخالت افراد غیرمتفرقه خودداری کنیم تا بتوانیم ضریب ایمنی مجتمع را هر چه بیشتر افزایش دهیم.
مهندس حسین احمدی با گرامیداشت هفتم مهر ماه روز آتش نشانی و ایمنی و شهدای آتش نشان اظهار کرد:
زمان رسیدن واحد ایمنی مس سرچشمه به محل حادثه زمان قابل قبولی است و حضور واحدHSe در خود مجتمع قابل قبول است اما در حوزه پیمانکاران هنوز به جایگاه مطلوبی نرسیده ایم و اگر چه حوزه پیمانکاری است اما به هر حال اگر خدایی نکرده حادثه ای رخ دهد باید در این خصوص به وزارتخانه پاسخگو باشیم.
مدیر مجتمع مس سرچشمه بر تقویت بازرسان ایمنی شرکتهای پیمانکاری تأکید کرد.


عبور از تولید هدف گذاری شده معدن مس سرچشمه
مدیر معدن مس سرچشمه از رکورد معدن مس سرچشمه در پایان شش ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت:‌این امر با تولید ۴۶ میلیون تن و دست یافتن به بیش از نیمی از تولید هدفگذاری شده سال ۹۷ صورت گرفته است.
محمدرضا کارگر دیانتی اظهار داشت : این میزان تولید ۵/۷میلیون تن بیش از برنامه و ۶ میلیون تن بیش از شش ماهه اول سال قبل می باشد.

جزئیات طرح استفاده از اسید تولیدی مجتمع مس سرچشمه برای باغات پسته
دکتر حسن صحرایی پاریزی مدیر تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه اظهار داشت: این اسید می تواند در باغات کشاورزی به طور مستقیم به کار برود چرا که خاکهای کشور ما بخصوص جنوب، خاکهای قلیایی است و در محیط قلیایی عناصر مورد نیاز گیاه که باعث باردهی و تولید محصول بیشتر و رشد گیاه می شوند قابلیت جذب ندارند.
وی گفت: با همکاری مرکز تحقیقات پسته ایران پروژه ای را تعریف کردیم که این موضوع را بررسی کرده و این اسید را به عنوان پایلوت در چند منطقه به مدت دو سال مورد استفاده قرار دهند.
صحرایی افزود: ظرف این دو سال میزان پسته دهی درختان و رشد آنها را بررسی کنند و اگر این پروژه به نتیجه برسد، بخش قابل توجه اسید تولیدی مس سرچشمه مورد استفاده باغات پسته و سایر باغات خواهد بود.

اشتغالزایی ۷۰۰ نفری در کارگاههای تبدیل مواد سرد به مس بلیستر
مهندس محمد رضا دهشیری در خصوص عملکرد شش ماهه نخست امسال این واحد اظهار داشت: یکی از مهمترین موارد کاری ما تبدیل مواد سرد به مس بلیستر که در واقع یکی از مواد اولیه مورد نیاز کارخانه ذوب به شمار می رود،
وی افزود: در این راستا با همت پرسنل واحد کنترل کیفی، با اینکه پیش بینی کرده بودیم در طول سال۱۵ هزار تن بلیستر از مواد سرد تولید شود اما فقط در شش ماهه اول امسال ۱۲ هزار و ۲۰۰ تن مس بلیستر از آنها دریافت کردیم که بیش از برنامه پیش بینی شده بود.
مدیر کنترل فرایند وبرنامه ریزی تولید مجتمع مس سرچشمه از اشتغالزایی ۷۰۰ نفر در کارگاههای تبدیل مواد سرد به مس بلیستر در شهرهای رفسنجان، سیرجان، شهربابک و کرمان خبر داد و افزود: یک کارگاه در سیرجان، سه کارگاه در شهربابک، ۹ کارگاه در رفسنجان و دو کارگاه در کرمان در رابطه با تبدیل مواد سرد به بلیستر فعالیت می کنند.

عملکرد خوب مجتمع مس سرچشمه در حوزه پدافند غیرعامل
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان تصریح کرد: عملکرد مجتمع مس سرچشمه در حوزه پدافند غیرعامل عملکرد خوبی است چون این مجتمع دچار مشکلات اقتصادی بوده و در چند سال گذشته توانسته مشکلات اقتصادی خود را حل کند.
پیمان سلاجقه در همایش پدافند غیرعامل و رزمایش سایبری در اتوماسیون صنعتی در محل سالن اجتماعات کارخانه فجر سرچشمه اظهار کرد: پدافند غیرعامل به عنوان راهبرد اصلی جهت مصون سازی کشور و یکی از ارکان اصلی امنیت ملی می باشد و اهمیت پدافند غیرعامل به دلیل جایگاه قانونی که دارد در قانون برنامه پنجساله چهارم، پنجم و ششم می باشد و فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری در باب پدافند غیرعامل دال بر اهمیت این موضوع است.
همراهی شرکت مس با سیاست‌های ارزی دولت
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی شرکت مس گفت: تنها شرکتی که در شرایط ارزی پیش‌آمده برای کشور در نیمه نخست سال جاری درآمد ارزی خود را به سامانه نیما تحویل می‌داد و در این راه دولت را همراهی می‌کرد شرکت مس بود.
احمد انارکی محمدی افزود: در شرایط اقتصادی نامناسبی که در سال جاری به‌خاطر تحریم‌ها داشتیم شرکت مس موفق شد روند روبه‌رشد تولیدی خود را حفظ کند.

تحقق ۱۰۰ درصدی تولید کاتد در مجتمع مس سرچشمه
امین اسماعیل زاده مدیر پالایشگاه و ریخته گری مجتمع مس سرچشمه از تحقق ۱۰۰ درصدی تولید کاتد در مجتمع مس سرچشمه در شش ماهه نخست امسال به عنوان مهمترین هدف این مجموعه خبر داد و افزود: در سال گذشته با اورهال پالایشگاه یک تهدید را به فرصت تبدیل کردیم و پس از ۳۰ سال پالایشگاه مس سرچشمه را اورهال و تعمیر کردیم که خدا را شکر این کار به خوبی انجام گردید.

توسعه فضای سبز مجتمع مس سرچشمه منطبق با شرایط اکولوژیک در وسعت ۵۰۰ هکتار
مدیر HSE مجتمع مس سرچشمه از اجرای فاز اول توسعه فضای سبز منطبق با شرایط اکولوژیک منطقه در وسعت ۵۰۰ هکتار با کاشت بذر بادام کوهی از روز شنبه آینده در مجتمع مس سرچشمه خبرداد.
مصطفی زیدآبادی اظهار داشت: بادام کوهی از گونه های مهم خانواده گل سرخیان بوده و این درختچه در برابر شرایط نامساعد محیط(کم آبی و نوسانات شدید حرارتی) مقاوم می باشد. بادام کوهی گونه بومی منطقه می باشد و همچنین سازگار با شرایط محیطی موجود و مقاوم بودن آن در برابر کم آبی از ویژگیهای مهم آن می باشد.
مدیر HSE مجتمع مس سرچشمه مبارزه با آفت «لورانتوس» در درختان ارژن منطقه به وسعت ۱۰۰۰ هکتار را از دیگر طرحهایی دانست که در روز جهانی خاک در این مجتمع کلید می خورد.

برگزاری سمینار برنامه ریزی بر مبنای آینده پژوهی
سمینار برنامه ریزی بر مبنای آینده پژوهی با سخنرانی دکتر سعید خزایی پدر علم آینده پژوهی ایران و با حضور مدیران و روسای ادارت شهرستان و به همت مجتمع مس سرچشمه در هیلان برگزار شد.

ارسال ۷۵۰۰۰۰ تن ماده معدنی به کارخانجات تغلیظ طی یک هفته
محمدرضا کارگر دیانتی مدیر معدن مس سرچشمه در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: طی یک هفته گذشته و دقیقا بعد از رفع معایب موجود در سنگ شکن و استارت نوار دو در روز چهارشنبه ۳۰ آبان ماه، همکاران ما در امور معدن توانستند تاچهارشنبه ۷ آذر ماه ۷۵۰ هزار تن ماده معدنی را به کارخانجات تغلیظ ارسال کنند که علاوه بر تامین خاک مصرفی کارخانجات تغلیظ، مجددا جان تازه ای به انبار درشت بخشید.

عملکرد مجتمع مس سرچشمه  در حوزه فرهنگ ،ورزش و اجتماع در فصل پاییز سال ۱۳۹۷

اجرای طرح «با من بخوان» برای ۶۰۰ نفر از دانش آموزان شهر سرچشمه
عضو انجمن کتابخانه جابر ابن حیان شهر سرچشمه از اجرای طرح «با من بخوان» برای حدود ۶۰۰ نفر از دانش آموزان مقطع پیش دبستانی تا سوم ابتدایی شهر سرچشمه خبر داد.
عباس زینلی با بیان این خبر گفت: اخیرا توافقنامه ای بین روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان ایرانی منعقد شده است که هدف اصلی این توافقنامه ، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نو جوانان می باشد.
وی پایدار بودن را از ویژگیهای اصلی این طرح دانست و گفت: آموزش آموزگاران ، مربیان و کتابداران بومی ، تشکیل کتابخانه های کلاسی و آموزشگاهی در هر مدرسه و با نظارت و ارزیابی پیوسته موسسه ، این طرح را تضمین می کند .
عضو انجمن کتابخانه جابر ابن حیان شهر سرچشمه اظهار داشت: در این راستا با همکاری نمایندگی آموزش و پرورش شهر سرچشمه ، کارگاه آموزشی برای ۳۴ نفر از معلمان پیش دبستانی تا مقطع سوم ابتدایی برگزار شده است.
کارگری استان با شرکت دو تیم از کرمان ،بم ،شهربابک و تیم مس سرچشمه به میزبانی کرمان برگزار و تیم مس سرچشمه موفق شد مقام سوم این مسابقات را از آن خود نماید.

برگزاری سی و پنجمین نشست یک مولف یک کتاب در شهر سرچشمه
کتاب «درخت ماهی » سروده محمد قائمی شاعر جوان بردسیری ، در فرهنگسرای مس شهر سرچشمه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
در این نشست که با حضور جمعی از علاقمندان به شعر برگزار شد ، رویا تفتی و محسن شمسی (منتقد ادبی) به نقد و بررسی این کتاب پرداختند و محمد قائمی نویسنده کتاب نیز در مورد ویژگی‌های آن سخن گفت.

درخشش تیم بوکس مس سرچشمه در مسابقات قهرمانی استان
مسابقات بوکس قهرمانی استان با حضور ۹۰ شرکت کننده از شهرستانهای کرمان، رفسنجان، بم، جیرفت، زرند، سیرجان و سرچشمه به میزبانی کرمان برگزار و تیم ۱۰ نفره مس سرچشمه موفق به کسب ۷ مدال شد.

روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه جزو برترین‌های پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران
در پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران، روابط عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه نشان روابط عمومی برتر در حوزه خلاقیت را کسب کرد.
در مراسم پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران با اعطاء تندیس طلایی روابط عمومی از ۱۰ روابط عمومی فعال، خلاق و مسئولیت‌پذیر تجلیل به عمل آمد.

درخشش تیمهای شرکت ملی صنایع مس در مسابقات ایمیدرو
مسابقات ایمیدرو هر ساله با حضور تیمهایی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برگزار می گردد. در آبانماه سال ۹۷ این مسابقات برگزار و تیمهای تنیس روی میز بانوان مس (الف) و مس (ب) به ترتیب مقامهای اول و سوم ، تیم تنیس روی میز آقایان موفق به کسب مقام سوم، تیم دارت موفق به کسب مقام نایب قهرمانی، بسکتبال موفق به کسب مقام سوم و تیم دو ومیدانی موفق به کسب نایب قهرمانی این دوره از مسابقات شد.

درخشش پیمان نصیری ورزشکار دو ومیدانی مس سرچشمه در مسابقات پارا آسیایی جاکارتا
مسابقات پارا آسیایی جاکارتا با حضور کلیه کشورهای آسیایی در جاکارتا (اندونزی) برگزار شد. پیمان نصیری مقام قهرمان دو ۱۵۰۰ این دوره از مسابقاترا بدست آورد.

برگزاری هشتمین یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام
هشتمین یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام در مجموعه فرهنگی هنری آزادی شهر سرچشمه برگزار شد.
در این مراسم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، امام جمعه رفسنجان، امام جمعه پاریز، فرماندار رفسنجان، رئیس شورای شهر رفسنجان، مدیر مجتمع مس سرچشمه، مدیر مجتمع مس شهربابک، جمعی از مدیران شهرستان و مدیران و معاونین مجتمع مس سرچشمه و شهربابک و جمعی از خانواده های معظم شهدا حضور داشتند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم، اظهار داشت: ۲۲۶هزار و ۶۱ شهید در کل کشور داریم که خانواده آن ها فرزندان شهدا را با بهترین تربیت پرورش دادند و خون شهدای خود را پاس داشتند.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران در زمان تحریم از شرکت های موفق بوده است و تنها شرکت ملی است که توانسته امسال توسعه و تولید بالا داشته باشد.
این مراسم با مداحی، اجرای تواشیح، خاطره گویی و پخش نماهنگ همراه بود.

قدردانی از مجتمع مس سرچشمه به‌خاطر اجرای طرح «آینه دار دوران»
حمید باستانی فرزند مرحوم دکتر باستانی پاریزی در مراسم تجلیل از هنرمندان همراه طرح «آینه دار دوران» که با حضور مدیر مجتمع مس سرچشمه برگزار شد، اظهار کرد: از مسئولین مجتمع مس سرچشمه و شرکت ملی صنایع مس که همواره در اجرای طرح «آینه دار دوران» یاور آن بوده و کمک کرده‌اند تشکر می‌کنم و امیدواریم همواره کنار این گروه باشند.

تیم کشتی مس سرچشمه موفق به کسب مقام سوم مسابقات کشتی کارگری استان شد
مسابقات کشتیکارگری استان با شرکت دو تیم از کرمان ،بم ،شهربابک و تیم مس سرچشمه به میزبانی کرمان برگزار و تیم مس سرچشمه موفق شد مقام سوم این مسابقات را از آن خود نماید.

نام استاد باستانی پاریزی در منطقه و کشور به یادگار خواهد ماند
مدیر مجتمع مس سرچشمه با اشاره به اینکه بزرگداشت بزرگان برای ما چراغ راه خواهد بود و فرهنگ کشور ناشی از تکریم همه بزرگان است، تأکید کرد: نام استاد باستانی پاریزی در منطقه و کشور به یادگار خواهد ماند.
به گزارش روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، مهندس حسین احمدی در مراسم تجلیل از هنرمندان همراه طرح «آینه دار دوران» اظهار کرد: بزرگداشت استاد باستانی پاریزی افتخاری برای مردم منطقه و مردم فهیم پاریز است و قدمت آن گویای بزرگ منشی و فرهنگ غنی مردم این خطه است.

برگزاری سومین دوره مسابقه بزرگ قرآن حفظ سوره های واقعه و مزمل
مسابقه بزرگ قرآن حفظ سوره های واقعه و مزمل در شهرستانهای رفسنجان و انار و شهر سرچشمه برگزار شد.
مدیر روابط عمومی مس مجتمع مس سرچشمه در اختتامیه این مراسم اظهار داشت: در سومین دوره مسابقات حفظ قرآن که از اول امسال به طور فصلی، توسط مجتمع مس سرچشمه برگزار می گردد، ۲ هزار و ۹۹ نفر شرکت کردند که از این تعداد، ۱۶۱۸ نفر در سه حوزه رفسنجان، انار، سرچمه و پاریز، موفق به شرکت در آزمون شدند که آمار قابل توجهی است.
در این مراسم همچنین حجت الاسلام پورمحمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان در سخنانی، برگزاری این گونه برنامه های فرهنگی قرانی توسط مجتمع مس سرچشمه را بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت: اشتیاق و پشتکاری که در این دوره، برای برگزاری این گونه برنامه ها در مجتمع مس سرچشمه وجود دارد نسبت به دوره های قبل بسیار متفاوت و چشمگیر است.

تأثیر چشمگیر مجتمع مس سرچشمه بر ارتقاء فرهنگ و هنر شهرستان انار
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان انار با قدردانی از حمایت های مدیران مجتمع مس سرچشمه، بخشی از اقدامات این مجتمع را به عنوان معین شهرستان انار در بخش فرهنگ و هنر تشریح کرد و گفت در سال جاری با حمایت مس بیش از ۸۰ درصد انجمن فرهنگی هنری در انار شروع بکار کرده است.
وی با اشاره به اینکه اواخر سال گذشته با روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه چند جلسه داشتیم، یادآور شد: بنده چند برنامه نوشتم که با خیلی از آنها موافقت کردند و از اول امسال نیز این برنامه ها را انجام داده و در حال انجام هستیم.

برچسب ها:
پاییز رفسنجان عملکرد مس سرچشمه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :