در نوروز امسال انجام شد

رشد ۵۰ درصدی استقبال از اماکن تاریخی رفسنجان/بزرگترین خانه خشتی جهان در صدر بازدیدها

  • شناسه خبر: 46057
رشد ۵۰ درصدی استقبال از اماکن تاریخی رفسنجان/بزرگترین خانه خشتی جهان در صدر بازدیدها

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان ۱۰ فروردین، استقبال گردشگران از جاذبه‌های تاریخی این شهرستان ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان ۱۰ فروردین، استقبال گردشگران از جاذبه‌های تاریخی این شهرستان ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش “روراستی” این شهرستان اماکن تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و روستاهای خوش و آب و هوا و تاریخی زیادی دارد که همواره موجب شده گردشگرانی از سراسر کشور به خود جذب کند توریست‌های خارجی هم رفسنجان را برای خود پاتوقی دانسته و هرازگاهی از جاذبه‌های آن به ویژه بزرگترین خانه خشتی دنیا، منطقه قرق منصورآباد، دره راگه و سایر جاهای دیدنی دیدن می‌کنند و سفیری از ما برای هموطنان خود می‌شوند.
اما نوروز امسال هم مانند سال‌های گذشته رفسنجان پذیرای جمع زیادی از هموطنان‌مان است که لبخند رضایت بر لبان خود دارند در بازدید از بزرگترین خانه خشتی جهان زوج جوانی را دیدم که برای اولین سفر زندگی مشترک‌شان رفسنجان را انتخاب کرده بودند این زوج اصفهانی زیبایی‌های این بنای خشتی را خیره‌کننده دانسته و از همراهی و میهمان‌نوازی مردم رفسنجان تعریف کردند.

مسافران زیادی از شمال و جنوب و شرق و غرب کشور هم میهمان خانه حاج آقاعلی بودند و البته هر روز هم بر تعدادشان افزوده می‌شود، این روزها برو و بیایی در مناطق مختلف رفسنجان حاکم شده که جای بسی خوشحالی‌ست.
منصورآبادی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان در گفت‌ وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: از۲۷ اسفند تا پایان ۱۰ فروردین، ۸۴ هزار و ۲۱۰ نفر از کل آثار تاریخی شهرستان بازدید کردند که بیشترین بازدید از خانه حاج آقاعلی بزرگترین خانه خشتی جهان با ۱۴ هزار و ۷۵۰ نفر بوده است ضمن اینکه در این ایام جشن‌های نوروزی موجب استقبال زیاد همشهریان و مسافران شده است.
وی بیان داشت: بازدیدکنندگان این بنای تاریخی از سراسر ایران به ویژه شهرهای شمالی کشور بودند و تعدادی گردشگر خارجی هم داشتیم.

۱۰ هزار نفر از بازار بزرگ رفسنجان دیدن کردند
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان از بازدید ۱۰ هزار نفر از بازار بزرگ رفسنجان خبر داد و استقبال بالا از مسیر گردشگری بنفشه، حصار قدیمی شهر و کاروانسرای شاه عباسی را یادآور شد و افزود: دره راگه هم امسال علی‌رغم توفان و وضعیت نامناسب جوی ۴ هزار و ۱۷۰ گردشگر را به خود دیده است.
منصورآبادی عنوان کرد: امسال نسبت به سال گذشته استقبال گردشگران از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی رفسنجان ۵۰ درصد افزایش داشته است.

۵۷ هزار نفر در رفسنجان اقامت داشتند
وی با اشاره به اینکه از ۲۶ اسفند تا ۱۰ فروردین، ۵۷ هزار نفر در هتل ها، پارک ها، بوستان ها، زائرسراها، اقامتگاه‌های بومگردی و مدارس اقامت داشتند، تصریح کرد: از تعداد یادشده ۱۹ هزار نفر در پارک ها و بوستان‌ها اقامت داشتند.
منصورآبادی از برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در خانه حاج آقاعلی، کاروانسرای شاه‌عباسی و ورودی‌های شهر خبر داد و گفت: موزه مردم‌شناسی رفسنجان هم تاکنون پذیرای ۷۰۰ نفر از هوطنان‌مان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: دو اقامتگاه بومگردی در ناصریه و قاسم آباد حاجی داریم که هر دو در مسیر گردشگری دره راگه و خانه خشتی قرار دارند و ۱۷۰ نفر در ناصریه و ۲۷۰ نفر در قاسم آباد اقامت کردند.

رفسنجان شهری امن برای مسافران و گردشگران
منصورآبادی در ادامه با بیان اینکه شهرداری و هلال‌احمر بیشترین همکاری را با میراث فرهنگی داشتند و ستاد اسکان هم با توزیع بروشورهای راهنما در بین مسافران نقش لیدری ایفا می‌کند، اذعان کرد: نیروی انتظامی و بسیج با گشت‌های خود نوروزی امن برای مسافران و گردشگران رقم زدند و مسافران بدون واهمه‌ای شب‌ها را در پارک‌ها و بوستان‌ها سپری کردند

گزارش از زهرا بمی نژاد

برچسب ها:
بازدید رفسنجان نوروز
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :