به همت روابط عمومی مس سرچشمه انجام شد

عملکرد مجتمع مس سرچشمه در فصل زمستان/تصاویر

  • شناسه خبر: 46074
عملکرد مجتمع مس سرچشمه در فصل زمستان/تصاویر

عملکرد مجتمع مس سرچشمه در حوزه های مختلف تشریح شد.

عملکرد مجتمع مس سرچشمه در حوزه های مختلف تشریح شد.

به گزارش “روراستی” به همت روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان عملکرد این مجتمع در حوزه های مختلف تشریح شده است.

در حوزه تولید ، توسعه ، کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی در فصل زمستان سال ۱۳۹۷ 

قطعات مورد نیاز مس سرچشمه از صنایع رفسنجان تأمین می شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان گفت: مجتمع مس سرچشمه در راستای حمایت از صنایع کوچک رفسنجان قطعات مورد نیازش را از صنایع کوچکِ واقع در شهرک صنعتی این شهرستان تأمین می کند.

حسن محمدی با بیان اینکه مجتمع مس سرچشمه قبلا قطعات مورد نیازش را از استانهای دیگر کشور تهیه می کرد افزود: امسال مجتمع مس سرچشمه با برگزاری نمایشگاه نیازها و توانمندیها واحدهای کوچک شهرستان نیازهای این بخش را بررسی کردند لذا ارتباط واحدهای کوچک شهرستانهای رفسنجان و انار با شرکت مس برقرار شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه طرح در خصوص تأمین قطعات مورد نیاز مس سرچشمه در رفسنجان در حال اجرا است که به عنوان مثال می توان به تامین قطعات لاستیکی، ۲ کوره القایی و گلوله ۱۲۰ سانتی متری در شهرک صنعتی اشاره کرد.

تولید بیش از انتظار در کارخانجات تغلیظ سرچشمه

«غلامرضا لنگری‌زاده» مدیر امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه گفت: تولید سنگ سولفور در سرچشمه از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بیش از شش درصد نسبت به برنامه تولید جلوتر بوده است که این تولید بیشتر، افزایش تولید کنسانتره تا ۲٫۴ درصد بیشتر از برنامه پیش‌بینی‌شده را رقم زده است.

لنگری‌زاده با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش قیمت‌تمام‌شده محصول گفت: در سال جاری اقدمات انجام شده برای تثبیت تولید کارخانه پرعیارکنی شماره دو در فاز دوم، افزایش تولید را رقم زد که این افزایش تولید قیمت‌تمام‌شده محصول نهایی را کاهش داد.

برگزاری سمینار نقش منابع انسانی در تولید و خدمات

سمینار نقش منابع انسانی در تولید و خدمات با حضور جمعی از مدیران ادارت و واحد های صنعتی رفسنجان و به همت مجتمع مس سرچشمه در سالن شهید هنری دانشگاه ولیعصر (عج) برگزار شد.

تشریح اقدامات کارگروه اقتصاد مقاومتی مجتمع مس سرچشمه

دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی مجتمع مس سرچشمه اقدامات این کارگروه را در راستای مسئولیتهای اجتماعی شرکت مس تشریح کرد.

دکتر محسن ارسلان گفت: در راستای تحقق اهداف ستاد و با تأکید مهندس احمدی مدیریت مجتمع مس سرچشمه در شهریور ماه سال ۱۳۹۷ ، اولین نمایشگاه توانمندی ها و نیازمندی های صنعت مس در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان برگزار شد. در این نمایشگاه برای نخستین بار به همراه توانمندی هایی که صنعت مس رونمایی کرد، نیازمندیهای این مجموعه عظیم اقتصادی نیز به صورت فیزیکی نمایش داده شد ، این اقدام مسیرنمای سرمایه گذاران منطقه و صاحبان اندیشه گردید.

دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی مجتمع مس سرچشمه از برگزاری ماهانه کارگاه برای کارآفرینان، دانش پژوهان، شرکتهای دانش بنیان و مدیران خبر داد.

وی از اجرای طرح خوداتکایی و توانمندسازی مناطق همجوار مس از طریق مشارکت دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان نیز خبر داد و گفت: این طرح در بعد کشاورزی و کشت زعفران، گل محمدی، گیاهان دارویی است که مورد استقبال جامعه کشاورزی مناطق همجوار مس قرار گرفته و به نوعی پوشش اشتغال را برای جوانان در منطقه فراهم می کند.

دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی مجتمع مس سرچشمه در ادامه گفت: اقدام دیگری که با همکاری معاونت طرح و توسعه مجتمع مس سرچشمه صورت گرفت راه اندازی مرکز شتاب دهنده صنعتی و معدنی در رفسنجان بود

برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مجتمع مس سرچشمه

طی مراسمی با حضور جمعی از مدیران مجتمع مس سرچشمه ، رییس دانشگاه ولی عصر (ع) رفسنجان و معاون پ‍ژوهشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از پژوهشگران برتر مجتمع مس سرچشمه در سالن اجتماعات فجر مجتمع تجلیل بعمل آمد.

گفتنی است ، در پایان این مراسم از آقایان مهران اسپهبدی و مجید بهجت جباری به همراه خانم صدیقه اسدی نژاد به عنوان پژوهشگران برتر، آقای محمد محمودی میمند به عنوان پشتیبان برتر، آقای دکتر محمدعلی حاج عباسی به عنوان مشاور برتر و امور تغلیظ به عنوان امور همکار برتر سال ۹۷ تجلیل به عمل آمد.

مجتمع مس سرچشمه یکی از صنایع برتر کشور در زمینه HSE در سال ۹۶ معرفی شد

مدیرکل ایمنی و بهداشت وزارت صمت خبر داد: مجتمع مس سرچشمه یکی از صنایع برتر کشور در زمینه HSE در سال ۹۶ معرفی شده و بزودی از دست وزیر صنعت، معدن و تجارت لوح تقدیر خواهد گرفت.

دکتر یار احمدی در حاشیه نشست مدرسه ایمنی، بهداشت محیط زیست و انرژی وزارت صمت در سرچشمه اظهار کرد: در خصوص وضعیت HSE مجتمع مس سرچشمه از آمار و ارقام و شاخص هایی که از مس سرچشمه برای وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش می شود می توان این استنباط را داشت که از لحاظ ساختاری و تشکیلاتی این مجتمع یکی از مجتمع های موفق کشور به لحاظ برنامه و پیشگیری و نیروی انسانی متخصص است.

انتقال ۳ هزار میلیارد تومان از منابع مالی صنایع مس به استان کرمان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در خصوص آخرین وضعیت انتقال حسابهای شرکتهای بزرگ صنعتی به استان، گفت: تا الان مجموعه صنایع مس بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان از منابع خود را در سال جاری به استان کرمان منتقل کرده است.

مهدی حسینی نژاد اظهار کرد: یکی از مباحثی که در حال انجام است تا از ظرفیتهای خود استان استفاده کنیم آوردن گردش مالی واحدهای معدنی و صنایع معدنی به استان می باشد.

افتتاح پروژه افزایش ظرفیت نوار نقاله شماره ۲ مجتمع مس سرچشمه

مهندس «حسین احمدی» مدیر مجتمع مس سرچشمه در مراسم افتتاح پروژه افزایش ظرفیت نوار نقاله شماره دو مجتمع مس سرچشمه گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ظرفیت انتقال خاک معدن از ۴۷۷۰ تن در ساعت به ۵۵۰۰ تن در ساعت خواهد رسید.

مدیر مجتمع مس سرچشمه با اعلام این خبر و با بیان این‌که این پروژه ۴۲ میلیارد ریال هزینه در برداشته است گفت: این پروژه، یک پروژه ترکیبی است و در آن از تکنولوژی خارجی و متخصصان داخلی استفاده شده است.

وی تصریح کرد: پروژه نوار دو، از نظر ثبات و پایداری تولید  بسیار مهم است و این پروژه محصول همکاری مشترک معاونت مهندسی و بهره‌برداری و توسعه است.

بومی‌سازی الکتروموتور غول‌پیکر کارخانه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه

مدیر امور برق و نیروگاه‌های مجتمع مس سرچشمه گفت: با همت و تلاش مضاعف کارگاه الکترومکانیک و بازرسی فنی مجتمع مس سرچشمه و شرکت جمکو؛ الکتروموتور غول‌پیکر آسیای اولیه تغلیظ، به‌منظور حمایت از تولید داخلی بومی‌سازی شد.

مهندس «فرخ مرتضوی»  درباره دلایل و رویکرد شرکت مس جهت بومی‌سازی این دستگاه گفت: گذشت ۴۰ سال از کارکرد الکتروموتورها، پیری عایقی مشهود بر روی الکتروموتورهای مذکور با توجه به تعمیرات موضعی انجام شده بر روی برخی از کویل های این آسیاها و آسیب دیدن هسته استاتور برخی از آسیاها به دلیل ورود جسم خارجی به داخل موتور مجتمع مس سرچشمه را بر آن داشت تا اقدام به ساخت بومی حداقل یک عدد استاتور یدک برای الکتروموتورهای مذکور جهت جلوگیری از توقف در تولید کنند.

رونمایی از چهار وب سایت و اپیلیکشن در مرکز شتاب دهنده صنعتی و معدنی مجتمع مس سرچشمه

با حضور رییس دانشگاه ولی عصر (عج) و دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی مجتمع مس سرچشمه ، از چهاروب سایت و اپیلیکشن در مرکز شتاب دهنده صنعتی و معدنی مجتمع مس سرچشمه  در این مرکز رونمایی شد.

کارشناس ارشد کار آفرینی و مشاور مرکز شتاب دهنده صنعتی و معدنی مجتمع مس سرچشمه در معرفی این وب سایت ها و  اپلیکیشن ها  گفت: یکی از این وب سایت ها ، وب سایت گردشگری است که با هدف معرفی جاذبه های رفسنجان و شهر انار طراحی شده است.

افشین سلیمانی سالار از جمله قابلیت های ویژه این وب سایت، اشتراک گذاری دوره های آموزشی ایمنی به طور همزمان برای شاغلین بخش معدن عنوان کرد وگفت: کارگران وکارکنان معادن در هر نقطه ایران در فاز اول و در هر نقطه دنیا در مراحل بعدی میتوانند از دوره های آموزشی بهره مند شوند.

کارشناس ارشد کار آفرینی و مشاور مرکز شتاب دهنده صنعتی و معدنی همچنین به طراحی وب سایت مرکز شتاب دهنده اشاره کرد و گفت:  این وب سایت اساسا به جهت پهناور بودن استان کرمان با هدف ارتباط آسان ایده پردازان، سرمایه گذاران و حامیان این مرکز طراحی شده است.

عملکرد درخشان مجتمع مس سرچشمه در تولید و توسعه

مدیر مجتمع مس سرچشمه گفت: مجتمع مس سرچشمه موفق شد تا پایان دی‌ماه سال ۹۷، دوماه پیش از پایان سال، برنامه تولید خود را محقق کند و این، یک پیروزی بزرگ برای صنعت کشور در شرایط تحریم است.

حسین احمدی با بیان این مطلب درباره میزان تولید محصولات مجتمع مس سرچشمه گفت: از ابتدای سال جاری، میزان کل استخراج معدن سرچشمه ۷۶ میلیون تن و سنگ سولفور استخراجی معدن با  ۲۵ میلیون تن بوده است که به ترتیب نسبت به برنامه رشد ۲۰/۴درصدی و ۳/۱درصدی بوده است.

وی افزود: همچنین کنسانتره مس تولیدی تغلیظ با ۵۹۳هزار تن و مس محتوی کنسانتره ۱۴۰هزار تن بوده است که به ترتیب هر کدام ۴/۷درصد و۳درصد نسبت به برنامه افزایش داشته است.

وی افزود: مهم‌ترین مأموریت شرکت مس، اکتشاف، استخراج و تولید مس است و از این جهت بزرگ‌ترین دستاورد مس، تحقق اهداف سالانه تولید و دست‌یابی به رکوردهای جدید تولید بوده است

مدیر مجتمع مس سرچشمه با اشاره به عملکرد مجتمع مس سرچشمه در راستای تولید پایدار گفت: ما امسال با فعال‌تر کردن پروژه‌های اصلاحی مس در سرچشمه، گام‌های خوبی برای رسیدن به تولید پایدار برداشتیم. به‌طور مثال، در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پروژه تغییر تکنولوژی و افزایش ظرفیت نوار نقاله ‌دو به بهره‌برداری رسید و ظرفیت جابه‌جایی خاک معدن، از ۴۷۷۰ تن به ۵۵۰۰ تن افزایش یافت.

احمدی با بیان این‌که اجرا و راه‌اندازی طرح‌های توسعه مس در کرمان، از دیگر دستاوردهای مهم مس به‌شمار می‌رود اظهار داشت: طی چهارسال گذشته، بیش از ده طرح معدنی، صنعتی و عمرانی در حوزه کرمان به سرانجام رسیده که مهم‌ترین آن‌ها، فاز دوم توسعه تغلیظ سرچشمه است.

وی افزود: طرح تغییر تکنولوژی کوره ریورب ذوب سرچشمه به فلش، از مهم‌ترین طرح‌های توسعه مس در استان کرمان است که در آبان‌ماه ۹۶ تولید آن آغاز شد. این طرح، علاوه بر بهینه‌سازی فرایند تولید، ظرفیت تولید آند را افزایش داده است. برای اجرای این طرح، حدود ۷۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر مجتمع مس سرچشمه با بیان این‌که  با راه‌اندازی کارخانه اسید در سرچشمه تا پایان سال ۱۳۹۷، آلایندگی ذوب سرچشمه به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد گفت: پروژه تغییر تکنولوژی پالایشگاه سرچشمه به کاتد دائمی، پروژه افزایش ظرفیت کارخانه کنسانتره مولیبدن سرچشمه، پروژه انتقال گاز کنورترهای ذوب سرچشمه، پروژه افزایش ظرفیت کارخانه آهک سرچشمه، ساخت کارخانه و انبار مواد ناریه سرچشمه، ازجمله طرح‌های مهم شرکت مس در استان کرمان است.

وی در پایان تأکید کرد: بخش عمده این توفیق‌ها، چه در حوزه تولید و چه در حوزه توسعه، در شرایط تحریم و با تکیه بر توان متخصصان داخلی و در سایه خودباوری و همدلی همه کارکنان، اعم از کارگران و مدیران حاصل شده است.

راه اندازی  مرکز آموزش صنایع دستی در زمینه چرم دوزی در کشکوئیه

مرکز آموزش صنایع دستی در زمینه چرم دوزی  با همکاری ستاد اقتصاد مقاومتی مجتمع مس سرچشمه در شهر کشکوئیه راه اندازی شد.

در این مرکز ۲۵ نفر به صورت رایگان از طریق مرکز فنی و حرف ای رفسنجان  آموزش چرم دوزی را  فرا می‌گیرند.

کلنگ زنی کارخانه نایلون و نایلکس در ناحیه صنعتی کشکوئیه

کلنگ احداث کارخانه نایلون و نایلکس ناحیه صنعتی کشکوئیه با حضور نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و جمعی از مسوولین کشکوئیه به زمین زده شد.

قرار است  این کارخانه با همکاری ستاد اقتصاد مقاومتی مجتمع مس سرچشمه ظرفت مدت ۸ ماه و با سرمایه ۲۸ میلیارد ریال ساخته شود.

گفتنی  است این کارخانه برای ۱۲ به طور مستقیم اشتغالزایی می کند.

آیین کلنگ زنی مزرعه آلوورا در روستای محی آباد رفسنجان

کلنگ مزرعه آلوورا در روستای محی آباد رفسنجان با حضور امام جمعه رفسنجان و جمعی از مسوولین شهرستان به زمین زده شد.

این مزرعه در زمینی به مساحت یک هکتار  و  با همکاری ستاد اقتصاد مقاومتی مجتمع مس سرچشمه  احداث می شود.

در این مزرعه در فاز اول ۶ هزار مترمربع و با سرمایه ۳۵۰ میلیون تومان زیر کشت آلوورا خواهد رفت  و ۵  نفر به طور مستقیم و ۵ نفر غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

تمام خریدهای صنعتی مجتمع مس سرچشمه از رفسنجان انجام می‌شود

«احمد انارکی محمدی» گفت: در راستای استفاده از ظرفیت‌های منطقه و تقویت اقتصادی شهرستان رفسنجان با تلاش‌های صورت‌گرفته از سال گذشته تمام خریدهای صنعتی مجتمع مس سرچشمه از رفسنجان انجام می‌شود و این‌کار ارزنده‌ای است که انجام شده است.

«احمد انارکی محمدی» نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر در جمع راهپیمایان مراسم ۲۲ بهمن رفسنجان اظهار داشت: مجتمع مس سرچشمه هزاران میلیارد تومان در سال خرید دارد که کمتر از یک میلیارد تومان در سال از رفسنجان خرید انجام می‌شد ولی امروز به برکت تقاضای مردم و تولیدکنندگان و همراهی مردم، مس از سال گذشته مایحتاجش را از داخل شهرستان رفسنجان تأمین می‌کند.

بازدید وزیر صنعت ، معدن و تجارت از کارخانه اسید مجتمع مس سرچشمه 

دکتر رحمانی وزیر صنعت ، معدن و تجارت به همراه جمعی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، مهندس بنی اسدی راد مدیرعامل و مهندس محمدی عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران و انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی از کارخانه اسید مجتمع مس سرچشمه بازدید کردند.

دکتر رحمانی در این بازدید روند راه اندازی این کارخانه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: انشاالله با راه اندازی این کارخانه ، مس به یک صنعت سبز تبدیل خواهد شد.

برگزاری سمینار مدیریت ایده از جوشش فکری تا عمل در شهرستان انار

سمینار مدیریت ایده از جوشش فکری تا عمل با حضور جمعی صنعتگران  در تالار شهر شهرستان انار برگزار شد.

در این سمینار که با همکاری امور آموزش و ستاد اقتصاد مقاومتی مجتمع مس سرچشمه برگزار شد ،  دکتر رنجبر کبوترخانی پیرامون مدیریت ایده از جوشش فکری تا عمل نکاتی را بیان کردند.

برگزاری سمینار مزیت رقابتی سازمان ها با محوریت منابع انسانی در رفسنجان 

سمینار مزیت رقابتی سازمان ها با محوریت منابع انسانی با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان واحد های صنعتی و ادارت شهرستان و  به همکاری امور آموزش ، ستاد اقتصاد مقاومتی مجتمع مس سرچشمه  در سالن شهید هنری دانشگاه ولی عصر (عج) برگزار شد.

 

عملکرد مجتمع مس سرچشمه در حوزه فرهنگ ،ورزش و اجتماع در فصل زمستان سال ۱۳۹۷ 

ویزیت و درمان بیش از ۱۰۰۰ نفر از بیماران روستاهای شهرستان انار با حمایت مجتمع مس سرچشمه

در راستای مسئولیتهای اجتماعی شرکت ملی صنایع مس ایران، با حمایت مجتمع مس سرچشمه طرح جهادی درمانی تیم بسیج جامعه پزشکی رفسنجان در منطقه لطف آباد شهرستان انار روز پنجشنبه ۲۹ آذر ماه برگزار شد.

مدیر بهداشت و درمان مجتمع مس سرچشمه نیز در حاشیه این اردو اظهار داشت: در این برنامه متخصصین داخلی، زنان، اطفال، قلب، روانپزشک، جراح و داندانپزشک به ویزیت اهالی منطقه لطف آباد انار پرداختند و همچنین چندین پرستار نیز برای تزریق و پانسمان حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح جهادی درمانی تیم بسیج جامعه پزشکی رفسنجان در شهرستان انار بیش از ۱۰۰۰ نفر به صورت رایگان معاینه شدند، برای ۱۵۰ نفر معاینه و تکمیل پرونده ، ترمیم و خدمات پیشگیری ۳۶ نفر، کشیدن دندان ۷۵ نفر و افراد مستمند و بی بضاعت به خدمات بالاتر معرفی شدند.

دکتر ضیایی عنوان کرد: در این طرح هزینه هایی که بیمه ای است از بیمه گرفته می شود و مابه التفاوت آن نیز به کمک بسیج جامعه پزشکی و شرکت مس پرداخت می شود.

برگزاری سی و ششمین نشست یک مولف یک کتاب در رفسنجان

سی و ششمین نشست یک مولف یک کتاب با معرفی کتاب « درلحظه ام » سروده پروین وجدانی در رفسنجان در سالن شهید دکتر ذکریا برگزار شد.

در این نشست که با حضور جمعی از مسوولین و هنرمندان برگزار شد ، حسن رجبی بهجت (منتقد ادبی) به نقد و بررسی این کتاب پرداخت و پروین وجدانی نویسنده کتاب نیز در مورد ویژگی‌های آن سخن گفت.

برگزاری مراسم بزرگداشت استاد باستانی‌پاریزی در باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران

مراسم بزرگداشت استاد باستانی‌پاریزی تحت عنوان «آئینه دار دوران» عصر دوشنبه سوم دی ماه در سالروز تولد استاد محمدابراهیم باستانی‌پاریزی با همکاری مجتمع مس سرچشمه در باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران برگزار ‌شد.

طی این مراسم همچنین از نمایشگاهی موقت با آثار هنرمندانی از جمله استاد محمود فرشچیان، طاها بهبهانی، حسین محجوبی، علی زنده‌رودی، حبیب‌الله صادقی، یدالله کابلی، کامبیز درم‌بخش، محمدعلی بنی‌اسدی و دیگر هنرمندان رونمایی شد.

دیدار با خانواده شهیدان عبدالرضا ترکان و احمد علی قلندری در تبریز و ارومیه 

جمعی از مدیران مجتمع مس سرچشمه با حضور در تبریز و ارومیه از مادر و فرزند شهید عبدالرضاترکمان و همسر و فرزندان شهید احمد علی  قلندری از شهدای صنعت مس دیدار کردند.

دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب مس در رفسنجان و سرچشمه افتتاح شد

دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب مس پیش از ظهر امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، امام جمعه و فرماندار ، جمعی از مدیران مجتمع مس سرچشمه و جمعی از مسئولان شهرستان رفسنجان افتتاح شد.

مدیر روابط عمومی مجتمع مس رفسنجان  در این مراسم اظهار کرد: این نمایشگاه کتاب دومین سال است که همزمان در رفسنجان و سرچشمه برگزار می‌شود.

سیدعلی میرافضلی افزود: ۷ هزار عنوان کتاب که در سه سال اخیر به چاپ رسیده اند در این نمایشگاه با تخفیف ۲۰درصدی برای عموم و  ۵۰درصدی برای کارکنان مس ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه با حضور ناشرین بزرگ کشوری و کتابفروشی‌های شهرستان رفسنجان برگزار می شود و بضاعتی که در شهرستان داریم در این محل عرضه شده است.

مدیر روابط عمومی مجتمع مس رفسنجان خاطرنشان کرد: در سه ماه گذشته طیف متعددی از خدمات خود را به مردم رفسنجان عرضه کردیم از جمله در حوزه های مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، در پیاده روی کربلا ۶ موکب رفسنجانی از حمایت مس برخوردار بودند، بیش از ۱۵ یادواره شهدا در شهرستان در سه ماه اخیر از حمایت ما برخوردار بودند و همچنین در یادواره شهدای شهرستان که ماه آینده برگزار می شود در کنار مسئولین خواهیم بود.

میرافضلی عنوان کرد: همه این اقدامات را بدون مزد و منت و نیتی غیر از انجام کار فرهنگی انجام ندادیم و باید مسئولین و مردم ما را حمایت کنند و امیدوارم این کار مورد رضایت خدا و مورد پسند شهروندان رفسنجانی قرار بگیرد.

مدیران مجموعه مس  نگاه مثبتی به رویدادهای فرهنگی هنری در رفسنجان دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب مس در رفسنجان گفت:

با نگاه مثبت مدیران مجموعه مس رویدادهای فرهنگی هنری زیادی در رفسنجان و استان رقم خورده است و باید قدردان آنها باشیم.

وی افزود: این موضوع برخواسته از نگاه فرهنگی مدیران مس می باشد و باعث شده این اتفاقات خوب رخ دهد و چرخ حمایتی مجموعه مس سرچشمه صرفا حوزه فرهنگی نبوده و عرصه های اجتماعی و ورزشی را نیز دربرگرفته است.

ارائه بیش از ۲۰۰ خدمت بهداشتی و درمانی به اهالی روستای دره در رفسنجان

مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی رفسنجان گفت: طرح جهادی درمانی تیم بسیج جامعه پزشکی رفسنجان با حمایت مجتمع مس سرچشمه در روستای دره در برگزار و خدمات رایگان درمانی و بهداشتی به اهالی این منطقه ارائه شد.

محمدرضا کلانتری اظهار داشت: این اردوی یک روزه با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و مجتمع مس سرچشمه برگزار شد.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده به مردم منطقه دره در در این اردوی جهادی، بیان کرد: در این اردوی جهادی درمانی، ۱۰۲ نفر ویزیت پزشک عمومی، ۴۰ نفر خدمات دندانپزشکی، ۷ نفر مشاوره، ۸ نفر خدمات مامایی و ۲۴ نفر خدمات آزمایشگاهی دریافت کردند.

مجتمع مس سرچشمه همکاری بسیار خوبی با دانشگاه ولی عصر (عج) دارد

دکتر حسن رنجبرعسکری در نشست ویکند تحت عنوان صنعت خانگی در اولین مرکز شتاب دهنده صنعتی و معدنی مجتمع مس سرچشمه با اشاره به تدوین سند راهبردی دانشگاه، اظهار کرد: در این سند راهبردی، مأموریت دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان را یک دانشگاه کارآفرین معرفی کردیم.

رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان از مدیریت مجتمع مس سرچشمه قدردانی کرد و افزود: واقعا مدیریت فعلی مس سرچشمه نگاه مثبتی دارد و می خواهد نقش خود را در شهرستان نشان دهد و همکاری خوبی با مجتمع مس سرچشمه داریم.

وی ادامه داد: اولین مرکز شتاب دهنده صنعتی و معدنی نیز با همکاری مشترک مجتمع مس سرچشمه، دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان و شهرداری رفسنجان راه اندازی شده است.

کسب مقام اول مسابقات بوکس جام شهداء صنعت مس توسط بوکسور مسی

مسابقات چند جانبه بوکس با حضور نمایندگان بوکس استانهای مازندران، اصفهان، یزد، فارس، بوشهر، کرمان و رفسنجان به میزبانی شهرستان رفسنجان برگزار و آقای امین عسکری از مس سرچشمه توانست مقام اول وزن ۶۰ کیلو گرم این مسابقات را از آن خود نماید و همچنین موفق به کسب کاپ تکنیک این دوره از مسابقات شود.

نخستین رالی خانوادگی مجتمع مس سرچشمه برگزار شد

نخستین رالی خانوادگی گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با همت تربیت بدنی کارکنان و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

این مسابقات با حضور پر شور کارکنان و با هدف بالا بردن روحیه ورزشی کارکنان مس در مسیر رفسنجان به سرچشمه با شرکت ۵۰ نفر برگزار و اختتامیه این مسابقات در محل سالن سینما شهر سرچشمه با حضور مسئولین اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و مسئولین تربیت بدنی مس برگزار شد . در پایان به نفرات برتر جوایز ارزنده ای اهداء شد.

کسب مقام سوم تیمی توسط بانوان یوگیسم مجتمع مس سرچشمه در مسابقات قهرمانی کشور

تیم بانوان ورزشکار یوگا مجتمع مس سرچشمه در مسابقات قهرمانی کشور که شنبه ٢٧ بهمن در هتل المپیک تهران برگزار شد موفق به  کسب مقام سوم تیمی این دوره از مسابقات شد.

درخشش تیم دو ومیدانی جانبازان و معلولان مجتمع مس سرچشمه در مسابقات قهرمانی کشور

مسابقات دو ومیدانی جانبازان و معلولان کشور به میزبانی خوزستان و با حضور ۱۰۰ نفر شرکت کننده از ۱۲ استان کشور برگزار و تیم مس سرچشمه موفق به کسب مقامهای برتر در  وزن های مختلف شد.

قهرمانی و نایب قهرمانی ورزشکاران پرس سینه مس سرچشمه در مسابقات کشوری

مسابقات پرس سینه قهرمانی کشور به میزبانی شهرستان ایلام و با حضور ۴۰۰ شرکت کننده برگزار و هادی و صالح محمدی پدر و پسر مسی  توانستند مقام های اول و دوم را در وزن  ۶۷٫۵ کیلو گرم کسب نمایند .

آزادی ۱۸ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد رفسنجان با کمک مجتمع مس سرچشمه

با کمک ۶۰۰ میلیون ریالی مجتمع مس سرچشمه، امکان آزادی ۱۸ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد زندان رفسنجان در ایام الله دهه فجر فراهم شده است.

سالانه بابت جشن‌های دهه فجر، هزینه‌هایی در مجتمع مس سرچشمه صورت می‌گرفت که امسال با توجه به تقارن این جشن‌ها با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س)، با تصمیم مدیریت مجتمع مس سرچشمه مقرر شد، هزینه این مراسم به آزادی زندانیان اختصاص داده شود .

لذا با هماهنگی دادگستری رفسنجان، مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال که قرار بود صرف برگزاری جشن‌های دهه فجر شود، به آزادی ۱۸ تن از زندانیان جرایم غیر عمد زندان رفسنجان تعلق گرفت و این پول به حساب ستاد دیه واریز گردید.

حضور مجتمع مس سرچشمه در نمایشگاه دستاورد های انقلاب در کرمان 

نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با حضور استاندار کرمان ، نمایندگان مجلس و مدیران دستگاههای اجرایی استان در پارک مادر کرمان گشایش یافت.

در این نمایشگاه روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه آخرین دستاوردهای این  مجتمع را در معرض دید عموم به نمایش گذاشت.

برگزاری یادواره شهدای شهرستان رفسنجان با همکاری مجتمع مس سرچشمه

یادواره شهدای رفسنجان با حضور خانواده معظم شهدا، مدیرکل محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، امام‌جمعه و جمعی از روسای ادارات و مردم با حمایت مجتمع مس سرچشمه  در حسینیه ثارالله  برگزار شد.

برگزاری همایش مدیران ارشد قرآنی استان به میزبانی مجتمع مس سرچشمه 

همایش مدیران ارشد قرآنی استان به میزبانی  مجتمع مس سرچشمه در سینما آزادی شهر سرچشمه برگزار شد.

مدیر مجتمع مس سرچشمه در این همایش گفت: مجتمع مس سرچشمه درحوزه مسئولیتهای اجتماعی، فرهنگی و مسائل دینی خوب و شایسته حرکت می‌کند.

مهندس احمدی افزود:: از ابتدای سال، مسابقات قرآنی هر فصل در مناطق اطراف مجتمع برگزار می‌شود و فصل آخر آن در زمستان خواهد بود که استقبال خوبی از این برنامه قرآنی در شهرستان رفسنجان می شود.

 برگزاری یادواره شهید گمنام روستای  مانی 

همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) ، شانزدهمین یادواره شهید گمنام روستای  مانی با حضور خانواده های معظم شهدا برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت زیارت پر فیض عاشورا ، حجت الاسلام رحمانی سخنران و مجتبی رمضانی مداح مراسم پیرامون شخصیت حضرت زهرا (س) و جایگاه شهدا سخرانی  و مدیحه سرایی نمودند.

دیدار با خانواده شهیدان اناری نوه ، یوسفی ، زاهدی ،عابدینی و ایرانمنش 

جمعی از مدیران مجتمع مس سرچشمه و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران رفسنجان  با حضور در منزل  شهیدان عباس اناری نوه ، غلامرضا یوسفی ، اکبر زاهدی ، عبدالرضا عابدینی و علی ایرانمنش با خانواده آنها  دیدار و گفتگو کردند.

خدمت رسانی به بیش از ۱۰۰۰ نفر در اردوی جهادی درمانی پاریز با حمایت مجتمع مس سرچشمه

مدیر بهداشت و درمان مجتمع مس سرچشمه گفت: اردوی جهادی درمانی پاریز و روستاهای توابع با حمایت مجتمع مس سرچشمه برگزار شد.

دکتر داریوش ضیایی پور اظهار داشت: این اردو توسط بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و با همکاری و پشتیبانی مجتمع مس سرچشمه(امور بهداشت و درمان) بمدت دو روز دوشنبه ۱۵ و سه شنبه ۱۶ بهمن برگزار گردید و در این طرح بیش از ۱۰۰۰ نفر اقدام خدمت انجام پذیرفت.

وی ادامه داد: دراین طرح تعداد ۸ نفرمتخصص(داخلی، قلب، زنان، اطفال، مغز و اعصاب، اعصاب و روان، گوش و حلق وبینی، چشم شامل ۶ نفر پزشک عمومی، دو دندانپزشک، ۹ نفر پرستار، یک دامپزشک، ۱۰ نفر تیم ویزیت در منزل بیماران ناتوان، ۹ نفر تیم دارویی، ۲ نفر ماما و ۲ نفر پرسنل آزمایشگاه حضورداشته و اقدام به ویزیت، تشخیص ، درمان و ارائه دارو به صورت رایگان برای مردم این منطقه کردند.

عیادت و دیدار مدیر مجتمع مس سرچشمه از مادر شهید سردارحاج علی محمدی پور 

مهندس احمدی و جمعی از مدیران مجتمع مس سرچشمه با حضور در منزل شهید سردارحاج علی محمدی پور از مادر ایشان عیادت نمودند. دیدار با خانواده صاحب الزمانی  ، رحمانی، قربانی ، عابدی ، زینلی و ملایی

جمعی از مدیران مجتمع مس سرچشمه و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران رفسنجان  با حضور در منزل  شهیدان  صاحب الزمانی  ، حسین رحمانی ، محمود قربانی ، محمد حسن عابدی ، حاج مجید زینلی و محمد ملایی  با خانواده آنها  دیدار و گفتگو کردند.

اجرای طرح جهادی درمانی تیم بسیج جامعه پزشکی رفسنجان در شهر صفاییه 

مدیر بهداشت و درمان مجتمع مس سرچشمه از اجرای طرح جهادی درمانی تیم بسیج جامعه پزشکی رفسنجان در شهر صفاییه (بخش فردوس) با حمایت مجتمع مس سرچشمه خبر داد.

دکتر داریوش ضیایی پور اظهار کرد: به مناسبت کنگره بزرگداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان و در راستای مسئولیت و تعهدات اجتماعی شرکت مس بعنوان معین استان به و منظور همیاری و ارتقا سطح سلامت بیماران بویژه نیازمندان ، سالمندان و معلولین جسمی و ذهنی و…… اردوی جهادی درمانی بخش فردوس (شهر صفاییه)و روستاهای توابع توسط بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و با حمایت مجتمع مس سرچشمه (امور بهداشت ودرمان) بمدت یک روز برگزار شده است.

وی افزود :: در این طرح در مجموع به بیش از ۲۰۰۰ نفر خدمات بهداشتی درمانی ارائه شده است.

دکتر ضیایی پور در پایان گفت : از ابتدای امسال ۶ طرح جهادی درمانی با همکاری تیم بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برگزار شده است.

برچسب ها:
رفسنجان زمستان عملکرد مس سرچشمه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :