رئیس میراث فرهنگی رفسنجان عنوان کرد:

وجود ۵۰۰ اثر تاریخی در رفسنجان/بازدید گردشگران اروپایی از جاذبه های رفسنجان

  • شناسه خبر: 46111
وجود ۵۰۰ اثر تاریخی در رفسنجان/بازدید گردشگران اروپایی از جاذبه های رفسنجان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان گفت: این شهرستان نزدیک به ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که ۷۰ اثر ثبت ملی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان گفت: این شهرستان بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که ۷۰ اثر آن ثبت ملی شده است.

به گزارش “روراستی” محسن منصورآبادی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: ۲۳۲ هزار بازدید از کلیه مجموعه‌ها و آثار تاریخی شهرستان در نوروز امسال رقم خورد که بیشترین بازدید از آثار تاریخی از خانه حاج‌آقاعلی بزرگترین خانه خشتی جهان بود که بیش از ۲۸هزار نفر بود و ۸ هزار نفر از دره راگه بازدید داشتند.

وی بیان داشت: بازدید از کاروانسرای شاه‌عباسی نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته و ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از آن بازدید داشتند، همچنین حصار قدیمی شهر ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته بازدید داشته است.

منصورآبادی حضور ۱۰ هزار بازدیدکننده از مسیرگردشگری بنفشه را یادآور شد و بازدید از منطقه کویرنوردی شمس‌آباد، دریاچه شور و …را ذکر کرد.

وی تصریح کرد: موزه‌های ریاست‌جمهوری و مردم‌شناسی و بازار رفسنجان، دهکده گردشگری اودرج و تپه‌های ماسه‌بادی مناطق گردشگری سرچشمه، راویز، خنامان بازدیدکننده خوبی در حدود ۹۳ هزار نفر داشتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان عنوان کرد: اقامت در هتل‌ها، بوم‌گردی‌ها، پارک‌ها و بوستان‌ها و زائرسراهای امامزاده‌ها و مدارس در مجموع ۹۵ هزار ۵۹۹ نفر صورت گرفت که نسبت به سال گذشته بیش از ۴۰ درصد رشد اقامت داشتیم.

منصورآبادی با اشاره به برپایی جشن‌هایی توسط شهرداری به ایجاد کمپ‌های هلال‌احمر، نیروی انتظامی و میراث اشاره کرد که در رشد گردشگر تأثیرگذار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رفسنجان از امن‌ترین شهرستان‌ها برای اقامت مسافران بوده و نیروی انتظامی شهری امن برای مسافران ایجاد کرد و در ماندگاری توریست و گردشگر نقش اصلی و بسزایی داشت.

منصورآبادی بیان کرد: نزدیک به ۲۰ هزار نقشه و بروشور با همکاری میراث فرهنگی، شهرداری و مس سرچشمه رفسنجان تهیه و بین مسافران توزیع شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان اظهار کرد: نزدیک به ۵۰۰ اثر تاریخی در شهرستان داریم که ۷۰ اثر ثبت ملی شده است و  درخت یک هزار و ۵۰۰ ساله اودرج هم در آستانه ثبت است.

منصورآبادی اظهار کرد: در این مدت گردشگر خارجی در قالب دو تور و شخصی  در مجموع حدود ۵۰ نفر از کشورهای سوئیس، ایتالیا، فرانسه و…از اماکن تاریخی شهرستان بازدید کردند.

برچسب ها:
اثر تاریخی رفسنجان میراث فرهنگی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :