فرماندار رفسنجان با اشاره به بارش ۴۵٫۱ میلیمتری در نوروز امسال گفت: سال گذشته ۹٫۱ میلیمتر بارندگی داشتیم که بارندگی امسال ۵ برابر سال گذشته بوده است.

به گزارش “روراستی” علیار اسکندری‌نسب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان بارندگی از ابتدای سال جاری تا امروز ۴۵٫۱ میلی‌متر در سطح شهرستان بوده که این رقم سال گذشته ۹٫۱ بوده است و امسال پنج برابر سال گذشته بارندگی داشتیم.

وی بیان داشت: سیلاب‌هایی که اخیرا آمدند با توجه به کار خیلی خوبی که سال گذشته در بالادست شهر شد و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان طرح‌های آبخوان‌داری و آبخیزداری و ایجاد گوراب‌ها انجام شد تمام سیلاب‌ها در این طرح‌ها تزریق شد و سیلی که از منطقه راویز جاری شد با توجه به برنامه‌یزی‌هایی که پایین‌دست انجام شده بود به دشت تزریق و در مجموع آب‌ها جذب سفره‌های زیرزمینی شدند و آبی هدر نشد.

فرماندار رفسنجان با اشاره به کمک‌هایی از شهرستان به مناطق سیل‌زده تصریح کرد: هلال‌احمر تا امروز صبح ۲۰ میلیون تومان کمک نقدی و مقادیری کمک‌های غیرنقدی به منطقه ارسال کرده است و جلسه‌ای با دهیاران خواهیم داشت تا برای تقویت موکب‌ها همکاری کنند و بتوانند کمک‌های خود را جمع‌آوری و به مناطق سیل‌زده ارسال کنند.