شهردار رفسنجان عنوان کرد:

۱۲۰ میلیارد تومان درآمد وصولی شهرداری در سال ۹۷

  • شناسه خبر: 46116
۱۲۰ میلیارد تومان درآمد وصولی شهرداری در سال ۹۷

شهردار رفسنجان گفت: درآمد وصولی شهرداری در سال ۹۷ مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که نیمی از آن مربوط به دریافت عوارض از مردم است.

شهردار رفسنجان گفت: درآمد وصولی شهرداری در سال ۹۷ مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که نیمی از آن مربوط به دریافت عوارض از مردم است.

به گزارش “روراستی” نخستین جلسه خانه مطبوعات در سال ۹۸ با حضور عظیمی زاده شهردار رفسنجان برگزار شد.

محمدرضا عظیمی زاده با اشاره به بخشی از فعالیت های شهرداری طی یک سال و چهار ماه حضورش در شهرداری از ادامه برنامه شورای چهارم یاد کرد و اظهار داشت: از اولویت های ما همراه کردن مردم با برنامه های شهرداری در ادامه کار بود.

وی بیان داشت: مردم مهمترین مبلغان شهرشان هستند و مهم است که مردم همراهی کنند و بپذیرند که شهرداری می خواهد کار انجام دهد.

شهردار رفسنجان با بیان اینکه وسعت و پراکندگی شهر رفسنجان زیاد است و مهم مدیریت فضاست، افزود: فضای ناکارآمد به زیبایی، بهداشت و محیط شهری آسیب می زند.

وی تصریح کرد: ارتباط شهرداری با شورای شهر منطقی و خوب بوده و سعی کردیم برنامه های شورا اجرایی شود همچنین سعی کردیم از نیروی بومی و ظرفیت شهرداری برای مدیریت ها به نحو احسن بهره ببریم.

عظیمی زاده با اشاره به سه برابر شدن قیمت قیر و اینکه تنی ۳٫۵ میلیون تومان باید هزینه پرداخت شود، گفت: اما این موضوع سبب نشده که کارخانه آسفالت تعطیل شود و همواره کارخانه فعال بوده است.

وی به ساماندهی بافت تاریخی شهر اشاره کرد و توضیح داد: ۷۰ میلیارد تومان پروژه بازآفرینی به راه و شهرسازی کرمان معرفی کردیم که چند پروژه مصوب شد و از خیابان ارجمندی استارت کار زده می شود.

این مسئول به برخی دیگر از طرح های شهرداری که انجام شده و در ادامه انجام خواهد شد اشاره کرد و بیان کرد: ایجاد فضاهای سبز، پارک های درون محله ای، پیست های دوچرخه سواری و…از جمله برنامه ها بوده که هم انجام شده و در ادامه تداوم دارد.

وی خاطرنشان کرد: نصب ۱۲ دوربین نظارتی گام نخست برای تحقق شهر هوشمند است و مرکز مانیتورینگ در حال فعالیت می باشد.

اصلاح وروردی های شهر، گل آرایی شهر، پیاده روسازی، آزادسازی چند پلاک در نقاط مختلف شهر از جمله عقب نشینی میوه فروشی میدان کمال آباد، پارکینگ های اتوبوس های درون شهری، روشنایی و جدولگذاری بلوار کوثر و چند معابر دیگر از جمله اقدامات بود که عظیمی زاده ذکر کرد و ادامه داد: این فرایند ادامه خواهد داشت ضمن اینکه امسال جدولگذاری رفیوژ میانی و فضای حاشیه ای بلوار خلیج فارس ساماندهی می شود.

وی ابراز داشت: با موافقت نهایی آب منطقه ای طرح صدچشمه که فازهای اجرایی آن آماده است، اجرایی خواهد شد.

شهردار رفسنجان در بخش  پاسخ به سئوالات خبرنگاران همکاری شهرداری در زمینه برپایی غرفه، راهنمای مسافر، انتظامات و تأمین برق در ایام نوروز در خانه حاج آقاعلی را یادآور شد و  اضافه کرد: با توجه به اینکه اوقاف توانایی ادامه کار در مجموعه حاج آقاعلی را ندارد پیشنهاد شد شهرداری خانه را تحویل بگیرد که این بحث در شورا در حال بررسی است موضوع رد نشده و بایدبرآورد شود چه رقمی در آن هزینه شده که شهرداری پبردازد و خانه ر تحویل بگیرد.

وی در پاسخ به سئوالات خبرنگار ما نیروهای استخدام شده در مس و مشغول به کار در شهرداری را کمتر از انگشتان یک دست عنوان کرد و در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه یکی از معاونان و یکی از مدیران بیش از ۶ ماه با عنوان سرپرست فعالیت می کنند، ابتدا گفت: مدت زمانی که سرپرست هستند اشکال ندارد و در ادامه افزود: دو مرجع رد و تایید صلاحیت باید جواب استعلام را بدهد.

عظیمی زاده همچنین دیگر سئوال خبرنگار ما در مورد هزینه جشن های همدلی را اینگونه پاسخ داد که« این هزینه ها بین ۷۰، ۸۰ و ۱۰۰ میلیون تومان متغیر است».

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ما در مورد درآمد عوارض شهرداری در سال ۹۷ عنوان کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان درآمد وصولی نقدی شهرداری در سال ۹۷ بوده که نیمی از آن عوارضی است که توسط مردم پرداخت شد است.

شهردار رفسنجان در ادامه اظهار کرد: ۱۰ درصد از پروژه تجاری پیامبر اعظم(ع) متعلق به شهرداری است و مابقی متعلق به سرمایه گذار است که باید مشکلش را برطرف کند و پروژه تکمیل شود.

انتهای پیام/بمی نژاد

برچسب ها:
درآمد رفسنجان سال 97 شهرداری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :