توسط حوزه معاونت بهداشت رفسنجان انجام شد

ارسال ۱۰۰۰ قوطی شیرخشک به مناطق سیل زده خوزستان

  • شناسه خبر: 46172
ارسال ۱۰۰۰ قوطی شیرخشک به مناطق سیل زده خوزستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: یک هزار قوطی شیر خشک توسط حوزه بهداشت به همراه محموله کمک های دانشگاه علوم پزشکی به منطقه سیل زده خوزستان ارسال شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: یک هزار قوطی شیر خشک توسط حوزه بهداشت به همراه محموله کمک های دانشگاه علوم پزشکی به منطقه سیل زده خوزستان ارسال شد.
به گزارش “روراستی”  احمد جمالی زاده در نشست خبری با موضوع فعالیت های حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: طرح سلامت نوروزی از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین به مدت یک ماه اجرا شد.

وی بیان کرد: در این مدت بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ بازرسی توسط کارشناسان بهداشت انجام شد که ۲۳۰ مورد رستوران بین راهی بود که برخی دارای نواقصی بودند که ۱۰۹ مورد اخطار رفع نقص دریافت کردند و ۱۱ مرکز به مراکز قضایی معرفی و ۴ مرکز منجر به پلمپ و تعطیلی شد که تا پایان طرح تعطیل بودند.
جمالی زاده تصریح کرد: در این بازدید ها جهت رفاه حال عموم و مسافران سنجش و نمونه برداری از مواد غذایی، آب، کنترل میزان نمک و ph نان، کنترل میزان فریز شدن مواد غذایی توسط دستگاه پرتال انجام می شد که طی یک ماه گذشته بیش از ۴ هزار و۴۰۰ مورد سنجش انجام و ۳۰۰ مورد نامطلوب اعلام و به برخی از آنها تذکر شفاهی و بقیه نیز جمع آوری شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان  یکی دیگر از اقدامات بهداشتی در ایام نوروز سنجش و بررسی میزان آلودگی آب استخرها بود که در این رابطه نیز ۱۶ مورد نمونه برداری انجام شد که همه اینها مطلوب بودند.
وی خاطرنشان کرد: طی یک ماه گذشته با بازرسی از مراکز در شهرستان های انار و رفسنجان ۳۸۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف از جمله گوشت و مواد پروتیینی، نان، شیرینی، کنسروجات، انواع نوشیدنی و … جمع آوری و معدوم سازی شد.
جمالی زاده ادامه داد: همچنین در این ایام به ۱۶ مورد شکایت که از طریق سامانه ۱۹۰ ثبت شده بود و به ۳۲ مورد شکایت که به تلفن ۳۴۲۵۳۰۲۵ واحد بهداشت محیط گزارش شده بود رسیدگی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در اجرای طرح بهداشت در تعطیلات نوروزی سه مرکز شبانه روزی بهرمان نوق، کشکوییه و جهان آباد نوق به صورت شبانه روز و همچنین مراکز راویز و داوران و خنامان هم به طور پاره وقت خدمات رسانی می کردند که در این راستا بیش از ۵۲۰۰ بیمار به این مراکز جهت دریافت خدمات مراجعه کردند.
جمالی زاده با اشاره به اینکه ستاد پیگیری بیماری ها در جنب اورژانس بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان مستقر است مربوط به کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار نظیر وبا، کزاز، هاری، سرخک و … اقدامات واکسیناسیون را انجام می دهد، اضافه کرد: در ایام تعطیل ۱۳۰ نفر دچار حیوان گزیدگی شدند و با مراجعه به این ستاد واکسن دریافت کردند و توصیه می شود چنانچه فردی دچار حیوان گزیدگی‌ شد حتما در ساعات اولیه مراجعه کند تا از شیوع بیماری جلوگیری و درمان شود.
جمالی زاده بیان کرد: برای کمک به سیل زدگان خوزستان پرسنل شاغل در مرکز بهداشتی از یک تا ۵ رور حقوق خود را جمع آوری و اقلامی خریداری و به خوزستان ارسال کردند حوزه بهداشت به طور اختصاصی یک هزار قوطی شیرخشک، سرویس بهداشتی سیار، لوازم بهداشتی، سموم و مواد ضدعفونی کننده و گندزدا، پرکلرین و قرص های کلرسنجی آب به خوزستان ارسال کرد.

برچسب ها:
پلمپ رفسنجان قلیان سرا مواد غذایی فاسد
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :