با دومین آتش سوزی ماشین های سنگین در کمتر از یک ماه

زنگ خطرکامیون ها و تریلرها در رفسنجان به صدا در آمد

  • شناسه خبر: 46194
زنگ خطرکامیون ها و تریلرها در رفسنجان به صدا در آمد

پارک کردن خودروهای سنگین در کوچه و خیابان و در نزدیکی محل سکونت، علاوه بر آلودگی صوتی و هوا خطراتی در پی دارد.

پارک کردن خودروهای سنگین در کوچه و خیابان و در نزدیکی محل سکونت، علاوه بر آلودگی صوتی و هوا خطراتی در پی دارد.

به گزارش ” روراستی ” عبور و مرور خودروهای سنگین به ویژه تریلرهای حمل سوخت در رفسنجان معضلی شده که دلیل آن وجود مخازن شرکت نفت است و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نداشتن کنارگذر(کمربندی) برای عبور این خودروها را عنوان می کند.
اما این زیرساخت که در شهرمان نیست و باید صبر کرد تا روزی فراهم شود اینکه این معضل بر قوت خود باقی ست و دلیلش تقریبا موجه است، دلیل نمی شود که معضل پارک کردن خودروهای سنگین را نادیده بگیریم چرا که این شهر پایانه بار دارد اما متأسفانه شاهد پارک کردن کامیون ها و تریلی ها در کوچه و خیابان های شهر هستیم گاهی در یک کوچه سه، چهار و یا پنج دستگاه خودرو سنگین را شاهد هستیم.
پارک کردن خودروهای سنگین در کوچه ها و خیابان ها علاوه بر تخریب آسفالت و آلودگی صوتی و هوا خطرات جدی هم به دنبال دارد که نمونه بارز آن آتش سوزی یک تانکر حمل سوخت و یک تریلر باری در کمتر از یک ماه در شهر است که مورد اولی هراس و وحشت زیادی در دل اهالی منطقه (خیابان شهید وجدانی) ایجاد کرد و خوشبختانه آن تریلی حمل سوخت خالی بود وگرنه خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشت.
اما چرا باید این خودروهای سنگین و مزاحم که زمانی که وارد یک کوچه باریک می شوند و مانند هیولا خودنمایی می کنند در پایانه بار نباشند؟.
در گفت وگو با تعدادی از رانندگان این ماشین های سنگین، کرایه پایانه یکی از دلایلی است که عنوان می کنند همچنین مبلغی است که بابت ورودی از آن ها دریافت می شود که این موارد موجب شده رغبتی برای پارک کردن در پایانه نداشته باشند و حرف و حدیث ها را به جان و دل بخرند.
سؤال اینجاست چرا باید کرایه پارک خودروها در پایانه بار رفسنجان از دیگر شهرها بیشتر باشد مگر قانون برای همه یکسان نیست.
بعضی شهرها برای رفاه حال رانندگان حتی بیش از یک پایانه بار دارند که این امر موجب رقابت هم شده که در نتیجه منجر به کاهش قیمت کرایه توقف هم شده است.
گذشته از این موارد با حوادثی که اخیرا در شهر رفسنجان رخ داده باید فکر اساسی برای جای پارک کامیونها و تریلی ها و دیگر ماشین های سنگین برداشته شود چون زنگ خطر این خودروهای سنگین برای شهروندان به صدا در آمده است.
در هر صورت اگر قانونی مبنی بر ممنوعیت پارک این خودروها در کوچه و خیابان ها وجود دارد مسئولان انتظامی اعمال کنند و آسایش شهروندان را مدنظر قرار دهند.
مسئولان پایانه هم با کاهش نرخ کرایه پارک این خودروها در پایانه می توانند جلوی خیلی از حوادثی که از ناحیه این هیولاهای آهنین متوجه شهروندان است را بگیرند.

برچسب ها:
آتش سوزی انفجار پایانه بار تانکر سوخت رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :