رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد:

کم تحرکی زمینه ساز پوکی استخوان

  • شناسه خبر: 46208
کم تحرکی زمینه ساز پوکی استخوان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: کم تحرکی زمینه ساز پوکی استخوان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: کم تحرکی زمینه ساز پوکی استخوان است.

به گزارش “روراستی” علی اسماعیلی ندیمی امروز در آیین نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه محمدحسن گرامی اظهار داشت: شعار امسال سازمان جهانی بهداشت«مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت»، است و برنامه های این سازمان به تناسب مشکلاتی که تمام دنیا با آن روبرو هستند، می باشد.

وی پیشگیری را عامل صرفه جویی برای هزینه های درمان دانست و افزود: هر چه برای پیشگیری هزینه کنیم اهمیت دارد و آموزش مراقبت های بهداشتی لازمه زندگی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: کم تحرکی زمینه ساز پوکی استخوان است و استفاده مداوم از تلفن همراه باعث کم تحرکی و در نتیجه پوک شدن استخوان ها می شود.

وی خاطرنشان کرد: دو سوم جمعیت شهری رفسنجان یا چاق هستند یا اضافه وزن دارند و بیش از ۲۱ درصد جمعیت بالای ۳۵ سال مبتلا به دیابت هستند همچنین یک چهارم جمعیت به پرفشاری خون مبتلا بوده و دو سوم جمعیت اختلالاتی از افزایش چربی خون دارند.

اسماعیلی ندیمی ادامه داد: اغلب افراد جامعه بی تحرک هستند و فعالیت ورزشی مدونی ندارند که در دو سه دهه آینده به همه بیماری های قلبی، عروقی، سرطان ها و…مبتلا می شوند.

وی پیاده روی، کم کردن مصرف برنج و شیرینجات، مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات را توصیه کرد و گفت: دختران جوان ما به آهن و روی بیشتری نیاز دارند در سنوات گذشته آموزش و پرورش مکمل های آهن و ویتامین را در بین دانش آموزان توزیع می کرد.

ندیمی با اشاره به تبلیغات رسانه ها برای استفاده از پکیج های لاغری، تصریح کرد: لاغری خوب نیست بلکه تناسب وزن خوب است که با تغذیه سالم و ورزش به دست می آید.

انتهای پیام/بمی نژاد

برچسب ها:
پوکی استخوان رفسنجان سلامت کم تحرکی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :