به همت کلانتری 12 برگزار شد

سومین جشنواره سلامت روان دانش آموزی در مجتمع علوی/ شرح و تصاویر

  • شناسه خبر: 46260
سومین جشنواره سلامت روان دانش آموزی در مجتمع علوی/ شرح و تصاویر

سومین جشنواره سلامت روان دانش آموزی با محوریت ارتقای سطح سلامت روان دانش آموزان در مجنمع علوی برگزار شد.

سومین جشنواره سلامت روان دانش آموزی با محوریت ارتقای سطح سلامت روان دانش آموزان در مجنمع علوی برگزار شد.

به گزارش “روراستی” به همت کلانتری ۱۲ شهر رفسنجان، سومین جشنواره سلامت روان دانش آموزی با محوریت ارتقای سطح سلامت روان دانش آموزان در مجتمع غیردولتی علوی برگزار شد.

حسین تقوی رئیس آموزش و پرورش رفسنجان ریشه آسیب های اجتماعی را در خود فرد و اجتماع دانست و اظهار داشت: در امر تعلیم و تربیت هر چقدر سرمایه گذاری کنیم هزینه هایی که بعدها باید برای جبران آسیب ها بپردازیم را صرفه جویی کردیم.
وی بیان داشت: مشکلات اجتماعی، وضعیت اقتصادی، وجود شبکه های اجتماعی که اگر نحوه صحیح استفاده کردن از آن را بچه ها ندانند و…همگی می تواند در وضعیت جامعه اثرگذار باشند و آسیب های اجتماعی را به وجود بیاورند.
رئیس آموزش و پرورش رفسنجان با اشاره به اهمیت چگونگی استفاده از شبکه های اجتماعی و گنجاندن کتاب تفکر و سواد رسانه ای در پایه دهم تصریح کرد: سواد، امروز به سواد خواندن و نوشتن محدود نمی شود بلکه در هر زمینه که اطلاعات کسب کنیم بحث سواد است.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهتر شدن بهداشت روان و آموزش و البته با نقش آفرینی متولیان امر تعلیم و تربیت از بالاترین تا پایین ترین متولی، برنامه ریزی هایی در این زمینه باشد تا سهمی در کاهش آسیب های اجتماعی ایفا شود.

دشمن به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ اسلامی در بین جوانان و نوجوانان است
مهدی کریمی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان هم با ذکر این مطلب که جنگ نرم خطرناکترین جنگ دشمن است، اظهار کرد: مقابله با این جنگ وجدان بیدار و بلند و ایمان قوی می خواهد.
وی ادامه داد: دشمن می خواهد فرهنگ اسلامی را در جامعه ما کمرنگ کند ماهواره یکی از ابزاریست که بلاهای زیادی را بر سر زندگی ها می آورد.
وی به پدیده قلیان اشاره کرد و گفت: موادی که در طعم های قلیان هاست راهی به سوی اعتیاد است و این تغییراتی که در مصرف کنندگان ایجاد می کنند موجب جذب بیشترشان به سمت این گونه مواد می شود حتی دشمن به دانشگاه ها حمله کرده و با بهانه هایی ازجمله اینکه این ماده روی درس خواندن اثر مثبت می گذارد اعتیاد را در واقع به ارمغان می آورد.
کریمی تأکید کرد: باید جوانان و نوجوان در برابر ان توطئه های نرم دشمن و بحران ها به این فکر باشند که راهی را انتخاب کنند که مایه افتخار پدر و مادر و اجتماع باشند.

در این جشنواره نمایشگاهی از آسیب های اجتماعی بر پا شده بود که مورد بازدید قرار گرفت.
اما امروز در این مجتمع آموزشی کار زیبایی از سوی دانش آموزان و اولیای مدرسه انجام شد آن هم کمک هایی بود که برای هم وطنان سیل زده جمع آوری شده بود‌.
در این هدایا نوشت افزار، عروسک و اسباب بازی، مواد غذایی، پوشاک، لوازم خانگی و… به چشم می خورد.

برچسب ها:
جشنواره دانش آموز رفسنجان سلامت روان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :